جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
کد مطلب : 126967

عاشق‌ها آدم هستند!

اربعین امسال هم آمد و رفت و هر سال که می‌گذرد اثرات آن بر روح و روان مردم جاری و ساری می‌شود تا بتواند تلنگری باشد به همه مردم جهان،‌ چه آنهایی که به واقعه بزرگ اربعین اعتقاد دارند و چه آنهایی که ندارند.
چه خوش روزهایی بود حال و هوای اربعین،‌ همه با هم خوب،‌ مهربان، ‌با گذشت، بخشنده و هر خصلت خوب که ‌در انسان‌ها وجود دارد بیدار می‌شود و ظهور و بروز می‌یابد.
اربعین،‌ روز بروزدادن عاشقی‌ است، روزی است که می‌گوید می‌توان با هم خوب بود، می‌توان مهربان بود، می‌توان گناه نکرد و تنها در این راه باید خوب بود خوب.
کار ساده‌ای است،‌ اگر نفس بگذارد، اگر هوا و هوس بگذارد، می‌توان در همه حال و احوال خوب بود، تمرین است برای همه ما چه آنهایی که رفتند اربعین و چه آنهایی که جا ماندند،‌ و چه خوب خواهد شد که پس از باگشتمان بتوانیم همان خوبی‌ها را ادامه دهیم و از ان فضای معنوی دور نشویم.
گوشه‌هایی از صحنه‌های زیبای اربعین به تصویر کشیده شد اما همه آن در قاب دوربین‌ها جا نمی‌گیرد،‌ هر چه در اربعین اتفاق افتاد خوب و بود و زیبا،‌ آنقدر زیبا که نمی‌توان آن‌ها را به تصویر کشید یا توصیف کرد.
گریه موکب داران یکی از همان صحنه‌های زیبایی است که در اربعین نقش می‌بندد. دلتنگی‌های میزبانان و موکب داران از آن است که باید یکسال دیگر صبر کنند تا اربعینی دیگر فرا برسد و آنگاه بتوانند از زائران و مهمانان اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی کنند و در دل نگرانند که آیا تا سال دیگر هستند تا در خدمت زائران باشند یا نه؟!
اربعین صحنه عرصه همه خوبی‌ها است،‌ که در این دنیای بی‌رحمی که برخی آن را آلوده به بدی‌ها کرده‌اند، تنفسی باشد برای ادامه راه حقی که سید و سالار شهیدان مقابل پای رهروانش گذاشته است.
حسین بن علی(ع) جان خود را در راه معبود فدا کرد تا بیدار کند مردم خواب زده از خوب غفلت و پوچی،‌ آن کس که از این خواب بیدار شود، رستگاری دنیا و آخرت را به دست آورده و آن کس که همچنان در خواب غفلت غرق باشد، نصیبی از آن نخواهد برد.
برای دستیابی به گنجی که اربعین با خود دارد، باید دل از دنیا کند و رفت، رفت به سوی مکانی که شفا می‌دهد،‌هم دل را هم جان را.
آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند و این وظیفه امروز رهروان ابا عبدالله الحسین است، تردیدی نیست که برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین کاری زینبی است، ترویج واقعی دین اسلام و تشیع علوی است که این روزها بسیاری برای جلوگیری از برپایی اربعین دست به کارند اما هر بار با حضور میلیونی و روز افزون جمعیت، شکست سنگینی را متحمل می‌شوند.
چنین اجتماع با عظمتی را در جایی نمی‌توان نمونه‌ای برای آن یافت، بی‌بدلیل و بی‌نظیر است، چرا که حسین(ع) بی نظیر است.
امسال نیز رکورد حضور مردم از سراسر دنیا شکسته شد، میلیون‌ها تن در رستاخیز اربعین حاضر شدند و آنهایی هم که توان رفتن نداشتند، دل را رهسپار کردند تا سهمی از حظ اربعین ببرند.
اربعین ظرفیت‌هایی دارد که بسیاری از آن شناخته شده و بروز یافته و بسیاری هم همچنان آشکار نگشته اما رفته رفته این ظرفیت‌های پنهان نیز آشکار خواهد شد و تأثیرات راهپیمایی اربعین را افزایش خواهد داد و باعث گرایش‌ها و گشایش‌هایی در جهان می‌شود، گرایش‌هایی که می‌تواند همه مردم جهان را با هر دین و آیینی به سوی خود جذب کند، مغناطیس اربعین حسینی هر سال قوی‌تری و جذاب‌تر می‌شود، حتی آنهایی که قطب منفی دارند هم به سوی او کشیده می‌شوند.
تمدن اسلامی در حال شکل گیری است و این تمدن تأثیرگذار با راهپیمایی اربعین، خود را آماده ظهور امام، رهبر و فرمانده اصلی می‌کند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdciqqazyt1ar32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی