جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
کد مطلب : 127733

پیروزی جبهه مقاومت در اعلام آتش بس

آتش بس میان غزه و رژیم صهیونیستی از دیروز به مدت چهار روز برقرار شد اما چرا؟
آتش بس موقتی که بین دو طرف جنگ برقرار شده است، در واقع تنها حاصل اقدامات میانجیگرانه و رایزنی برخی کشورها نبوده است، بلکه بیشتر حاصل مقاومت و خون‌هایی است که در مدت جنگ نابرابر اسرائیل علیه مردم غزه به دست آمده است. رژیم صهیونیستی پس از 48 روز جنگ با مردم فلسطین در غزه مجبور به پذیرش آتش بسی شد که هر چند تمایلی به آن نداشت اما مجبور بود چرا که این رژیم در این جنگ از همه امکانات، ‌تجهیزات و تسلیحات پیشرفته خود علیه غزه استفاده کرد و حتی آمریکا میلیاردها دلار سلاح را به اسرائیل ارسال کرد اما با این وجود نتوانست به اهداف خود دست یابد.
مقاومت مردم فلسطین و عملیات نظامی نیروهای مقاوت از حماس گرفته تا حزب الله،‌ انصارالله و نیروهای مقاومت عراق،‌ در پذیرفتن اجباری آتش بس موقت از سوی اسرائیل نقش داشتند. اگر مقاومت و ادامه عملیات علیه رژیم صهیونیستی نبود، هیچگاه سران این رژیم تن به آتش بس موقت نمی‌دادند.فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از نابودی غزه و اشغال آن سخن می‌گفتند اما ناتوان از رسیدن به چنین هدفی مجبور به پذیرفتن آتش بس شدند. تبادل اسرای دو طرف نیز علاوه بر پیروزی مردم غزه در اجرای آتش بس موقت،‌ یک پیروزی دیگر برای حماس و فلسطین است. همچنین ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه که تاکنون با ممانعت صهیونیست‌ها همراه بوده است شکستی دیگر برای اسرائیل است.
هر چند اقدامات دیپلماتیک هم در این مسئله دخیل بوده است، اما این اقدامات بیشتر در راستای چگونگی اجرای آتش بس موقت کارآیی داشته است که البته برای اجرای آن نیاز به برخی گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بود که از سوی برخی کشورها انجام شد.
علاوه بر آن چه که گفته شد، خیزش مردم جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و راهپیمایی و تظاهرات گسترده مردم بسیاری از کشورهای جهان،‌ رژیم صهیونیستی را در شرایط بسیار دشوار بین‌المللی قرار داده است. اسرائیلی‌ها تاکنون چنین تظاهرات و راهپیمایی گسترده علیه خود را در سطح جهان تجربه نکرده بودند برای همین با دیدن صحنه‌های راهپیمایی و شنیدن شعارهایی علیه خود وحشت زده شده‌اند. جامعه بین‌الملل اکنون علیه رژیم صهیونیستی است و این اتفاق برای آمریکا، حامیان و خود رژیم صهیونیستی نیست. باید به این مسئله توجه داشت که با وجود جنایات زیادی که اسرائیل  علیه مردم غزه انجام داد و 15 هزار تن از مردم مظلوم فاسطین را به شهادت رساند و ویرانی‌های زیادی را بر جا گذاشت، آن که پیروز میدان نبرد شد، مقاومت و ایستادگی بی مانند مردم غزه بود.
اینگونه تصور نشود که دیپلماسی اسرائیل را وادار به پذیرفتن آتش بس موقت کرد. آتش بس،‌ موقت است، تنها 4 روز پایدار خواهد ماند،‌ حماس و نیروهای مقاومت در سطح منطقه اعلام کرده‌اند اگر رژیم صهیونیستی به آتش بس پایبند باشد، آنها نیز پایبند خواهند بود، اما اگر اسرائیل بار دیگر جنگ را آغاز کند، چه بسا شرایط تغییر کرده باشد و ابعاد جنگ به گونه‌ای دیگر رغم بخورد. اسرائیل و حامیانش باید همه جوانب را در نظر داشته باشند و اگر بخواهند پس از فرا رسیدند آخرین روز آتش بس موقت، جنگ افروزی کنند، آن هشدارهای جدی مبنی بر فراگیر شدن جنگ و ورود برخی به آن اتفاق بیفتد و نابودی رژیم صهیونیستی رقم بخورد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcae0n6e49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی