يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : 128605

بندبازی با طناب پوسیده

دولتمردان کاخ سفید و شخص بایدن در حالی این روزها، با چالشهای داخلی و بیرونی بسیاری مواجه هستند که در اقدامی تروریستی نیروها و پایگاه‌های رسمی عراق و سوریه را هدف قرار دادند که چندین شهید و زخمی بر جای گذاشت.
سران کاخ سفید و رسانه‌های غربی در رویکردی واحد و متحد در حالی برآن بوده‌اند تا از یک سو این حملات را اقدام علیه ایران و آنچه شبه نظامی‌های طرفدار ایران بنامند که اولا  نیروهای مقاومت در عراق با فتوای مرجعیت دینی در برابر داعش ساخته آمریکا شکل گرفت و امروز در کنار ارتش نیروی رسمی عراق برای تامین امنیت این کشور است چنانکه در مراسم‌های سالگرد تاسیس این نیروها، مقامات رسمی سیاسی و نظامی عراق شرکت می‌کنند. واکنش عراقی‌ها و محکوم کردن تجاوز آمریکا به نیروهای عراقی خود گواهی بر این مهم است که آمریکایی‌ها با ادعای نسبت دادن آنها به ایران نمی‌توانند آن را کتمان نمایند. در سوریه نیز چیزی به نام شبه نظامیان وجود ندارد و تمام نیروها یا تحت فرماندهی ارتش سوریه هستند و یا اینکه نیروهایی هستند که تجزیه طلب و تروریست می‌باشند که رسما تحت حمایت نیروهایی آمریکایی‌ یا ترکیه قرار دارند. نکته مهم آنکه حضور نظامی آمریکا در سوریه اقدامی غیر قانونی و اشغالگرایانه است چه رسد به آنکه بخواهد عملیات نظامی علیه نیروهای سوری صورت دهد.
ثانیا امریکا در حالی مدعی حمله به پایگاه‌های قدس سپاه شده است که به اذعان مقامات و رسانه‌ها، ایران هیچ پایگا‌هی در این کشورها نداشته و حضور ایران نیز به درخواست رسمی این کشورها در چارچوب مبارزه با تروریسم بوده است و لذا هرگونه اقدام علیه این نیروها برابر با نقض حاکمیت این کشورها است. نکته مهم آنکه آمریکایی‌ها در حالی برآنند تا حملات به سوریه و عراق شبیه حملات موشکی اخیر ایران به این کشورها معرفی و به آن با ادعای دفاع مشروع مشروعیت بخشند که ایران نه ارتش و نیروهای رسمی عراق و سوریه بلکه تروریست‌ها را هدف قرار داده است که نتیجه نهایی آن نیز تقویت امنیت منطقه است حال آنکه حملات آمریکا به نیروهای رسمی عراق و سوریه و مبارزان با تروریسم بوده است که نتیجه‌آن تقویت تروریسم خواهد بود. ابهام در اهداف ادعایی آمریکا زمانی بیشتر نمود می‌یابد که هزمان با تجاوز آمریکا به سوریه و عراق، گروه‌های داعش نیز علیه نیروهای عراقی حملاتی را صورت دادند.
ثالثا آمریکایی‌ها و رسانه‌های غربی با واژگانی همچون به دنبال درگیری با ایران نیستیم، رویکرد ایران و آمریکا به بالانگرفتن تنشها، پیغام رسانی عراق میان تهران-واشنگتن، و ادعای اینکه پیش از حملات، مستشاران ایرانی در سوریه و منطقه کاهش یافته بودند و... به دنبال نمایش رویکردی سازشکارانه میان ایران و آمریکا و تخریب جایگاه ایران در منطقه هستند، حال آنکه هیچ تغییری در موضع ایران در منطقه و در قبال آمریکا و حمایت از امنیت منطقه و مسئله فلسطین صورت نگرفته است و این آمریکایی‌ها هستند که به خوبی از توان نظامی ایران آگاه بوده و مواضع آنها نوعی پیشگیری از گرفتار آمدن در جنگی است که قطعا تعیین‌کننده سرنوشت آن آمریکا نخواهد بود.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcjyoeviuqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی