دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : 128627

روزی که دوباره ماندگار شد

همزمان با دهه فجر و در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
این دیدار در حالی صورت گرفت که نوزدهم بهمن ماه روزی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ روزی که پرسنل نیروی هوایی یا همان همافران با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ بیعت کردند و زمینه ساز تسریع در روند پیروزی انقلاب شدند. در آن سال بصیرت و آگاهی نیروی هوایی زمینه ساز آن شد که محاسبات آمریکا و رژیم پهلوی، نادرست از ‌ آب درآمده و از جایی ضربه خوردند که تصورش را نمی‌کردند و این نخستین و بزرگ‌ترین درسی بود که پرسنل نیروی هوایی از خود به ارمغان گذاشتند و آن اینکه اگر نیروهای جبهه حق و اسلام، در هر میدان جهادی اعم از جهادهای نظامی، علمی، تحقیقاتی و سایر عرصه‌ها، حضور فعال، مؤثر و امیدوارانه داشته باشند و از جلال و جبروت ظاهری طرف مقابل نهراسند، قطعاً محاسبات دشمن با شکست همراه خواهد شد. حضور مستمر و فعال در عرصه هشت سال دفاع مقدس بعد دیگری از بصیرت و تشخیص نیاز لحظه بود که حماسه‌های بزرگی را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رساندند چنانکه عملیات نیروی هوایی که برای نخستین بار در عملیات هوایی سوخت رسانی کرده و در نهایت نیز نیروی هوایی رژیم صدام را زمین‌گیر کردند در تاریخ جنگ‌ها در جهان ثبت شده است.
با پایان دفاع مقدس، دور جدید بصیرت و شناخت نیازهای کشور از سوی نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی در چارچوب خودکفایی دفاعی و نظامی آغاز گردید چنانکه امروز ایران در جمع برترین‌های نظامی جهان قرار دارد بگونه‌ای که حتی آمریکایی‌ها رسما اذعان کرده‌اند که آغاز جنگ با ایران به مزنله آتش کشیده شدن تمام منطقه و منافع آمریکا خواهد بود. اهمیت این توان نظامی را در تحولات ماه‌های اخیر منطقه می‌توان مشاهده کرد چنانکه آمریکایی‌ها تقریبا هر روز عنوان می‌کنند که به دنبال درگیری با ایران نیستند. این واژه در شرایطی که هیچ تغییری در رویکرد منطقه‌ای و سیاست منطقه‌ای ایران روی نداده است بیانگر هراس آمریکا از پیامدهای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.
امروز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفتها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین است.
به صراحت می‌توان گفت که تهاجم ترکیبی جبهه دشمن علیه ایران یعنی تهاجم اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی در حال اجراست و لذا در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی داشت. نکته مهم آن است که فرزندان ایران زمین در نیروی هوایی که هم دوران رژیم پهلوی و هم انقلاب را درک کرده‌اند، می‌توانند با تبیین دقیق و صحیح این دو دوران و بیان دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی ملت ایران در عرصه دفاعی بویژه در حوزه نیروی هوایی که ایران از کشوری وابسته به کشوری مستقل مبدل ساخته است ،در کنار مقابله با خط تحریف و وارونه نمایی‌هایی که دشمن اجرا می‌کند، افق روشن و حقیقی را در پیش روی جوانان این مرز و بوم برای ادامه راه انقلاب قرار دهند. امروز ایران الگویی آزاد و مستقل برای بسیاری از کشورهاست در حالی که دشمن با جنگ رسانه‌ای سعی در کتمان این حقیقت، ناامیدسازی و تحقیر سازی ایرانی دارد تا به زعم خویش ایرانیان را از ادامه مسیر باز داشته و مانع از نقش  آفرینی آن در نظام چند قطبی نظام بین‌الملل گردد.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdxj0f5yt0x96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی