سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کد مطلب : 128692

مشارکت بالای مردم در انتخابات «دشمن زار کن»

آرایش انتخاباتی جریان‌ها و احزاب سیاسی کشور که در انتخابات نقش دارند باید آرایشی مشارکت ساز باشد، ‌آنها نباید در این مقطع در اندیشه اهداف جناحی و سیاسی خود باشند بلکه باید به منافع ملی و مردم بیندیشند.
جریان‌های سیاسی نقش مهمی در ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات دارند، تحریم انتخابات از سوی هر یک از آنها بر روی مشارکت تأثیر گذار است و اگر در راستای کاهش مشارکت اقدام کنند، خیانت به مردم، انقلاب و آرمان‌های آن کرده‌اند و در راستای اهداف دشمنان گام برداشته‌اند.
اکنون آنچه که در برنامه و اهداف دشمنان دنبال می‌شود، کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، آنها به هر نحوی تلاش می‌کنند تا مردم را از حضور پای صندوق‌‌های رأی دور کنند.
هر چند دشمنان در سیاست خود در صورت برگزاری انتخابات در کشورهای همسو مشارکت مردم را تبلیغ می‌کنند و چنین اتفاقی را لازمه برقراری دموکراسی می‌دانند اما همین روند را در ایران تحریم می‌کنند چرا که می‌دانند مشارکت بالای مردم در هر انتخاباتی در ایران، «دشمن زار کن» است.
مردم ایران که در راهپیمایی 22 بهمن حضور گسترده‌ای داشتند، ‌پیام روشنی به دشمنان و آنهایی که قصد تحریم و کاهش مشارکت را دارند، دادند.
آنهایی که در 22 بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کردند، پای صندوق رأی هم حاضر می‌شوند و البته بسیاری از انهایی که حضور نداشتند نیز رأی خواهند داد چرا که نمی‌خواهند دشمن شادکن باشند.
اقتضای حضور تک تک واجدین شرایط رأی دادن این است که پای صندوق‌ها حاضر شوند و علاوه بر آن که در تشکلی مجلسی قوی و توانمند مشارکت می‌کنند، به تولید قدرت و امنیت کشور نیز کمک می‌کنند.
دشمن می‌داند که مشارکت پایین مردم در انتخابات باعث تضعیف ایران اسلامی می‌شود، ‌به همین دلیل بر روی این مسئله پافشاری می‌کند. حتی آنهایی که با انقلاب و نظام اسلامی مخالفند و در ایران زندگی می‌کنند،‌ اقتضای آنها نیز حضور در انتخابات است چرا که در صورت تضعیف نظام و کاهش امنیت آنها نیز در خطر قرار خواهند گرفت.
آیا قرار است آنهایی در صدد کاهش مشارکت هستند، نتانیاهو را شاد کنند! آمریکا را برای دشمنی بیشتر شارژ کنند! آنهایی که چشم طمع دوخته اند به ایرانمان‌هار کنند! آنهایی که ساز تحریم انتخابات می‌نوازند اینها را می‌خواهند.
برای افزایش مشارکت و ایجاد انتخاباتی پرشور در 11 اسفند ماه علاوه بر این که باید حس و عرق ملی را تقویت و تحریک کرد، یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت مسائل اقتصادی و معیشتی است که با توجه به حساسیت انتخابات، برخی سخنانی می‌گویند و تصمیماتی می‌گیرند که در تضاد با افزایش مشارکت است.
توصیه می‌کنیم برخی مسئولان که بدون درنظر گرفتن حساسیت انتخابات اظهار نظر می‌کنند یا تصمیماتی می‌گیرند، سکوت کنند.
در مقطعی قرار گرفته‌ایم که شرایط کشور پس از فروکش کردن اغتشاشات و فتنه سال گذشته، یک آرامش نسبی را در خود دارد، شرایط اجتماعی و سیاسی حساس است و به آرامش بیشتر نیاز دارد هر اقدامی که باعث تحریکات منفی می‌شود باید پایان یابد، اما اگر رویه برخی در راستای تحریک و کاهش مشارکت پیش برود، همان نتیجه‌ای به دست می‌آید که دشمنان در پی آن است.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcf1cdy0w6d0va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی