جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
کد مطلب : 128714

مشارکت بالا، مطالبه گری مردم

انتخابات که نزدیک می‌شود یک فضایی شکل می‌گیرد که مناسب نیست و می‌تواند پیش از فضای انتخابی مطرح و پیگیری شود.
این که برخی در چنین برهه‌ای سعی دارند تا با افشاگری‌هایی که علیه برخی شخصیت‌های و مسئولان به درستی یا نادرستی افشاگری کنند، کار درستی نیست چرا که پیش از این هم فرصت داشتند که بخواهند با افشاگری‌های خود مانع انتخاب آنهایی شوند که به زعم افشاگران مسئله دار هستندو چرا چنین مقطعی را انتخاب می‌کنند؟
با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،‌ افشاگری‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که قطعاً نیازمند آن است،‌ آنهایی که علیه‌اشان افشاگری شده است، پاسخگو باشند و روشنگری کنند که آیا مسائل مطرح شده درست است یا نه و آنهایی هم که دست به افشاگری زده‌اند باید اسناد و مدارک خود را برای اثبات ادعا ارائه دهند.
اما آنچه که در این مقوله مهم است،‌ چنین اتفاقاتی در فضای انتخاباتی کشور باعث کاهش مشارکت خواهد شد نکته‌ای که افشا کنندگان یا از آن آگاه هستند یا نیستند،‌با وجود هر مورد، تفاوتی در اصل قضیه وجود ندارد و نتیجه آن یکی است. اما اگر آنها با آگاهی از این که اقدامشان باعث کاهش مشارکت خواهد شد دست به چنین کاری زده‌اند باید نه تنها پاسخگو باشند بلکه باید پیگرد قانونی هم شوند.
در حالی که همگان سعی دارند تا میزان مشارکت در انتخابت پیش رو بالا برود چرا که دشمن در صدد کاهش آن است و هدف آن هم از این اقدامات تضعیف ایران اسلامی است، اقدام به افشاگری‌ها در راستای اهداف دشمنان است.
اکنون ایران اسلامی نیازمند همبستگی ملی برای برگزاری انتخاباتی است که اگر با مشارکت بالا برگزار شود، می‌تواند در تشکیل یک مجلس شورای اسلامی قوی تأثیر گذار باشد و با مطالبه گری مردمی از ضعف و انحراف در عملکرد مجلس اینده جلوگیری کند.
اما سخنی هم با آنهایی که در آن افشاگری‌های روی سخن با آنها است.
مهاجرت یا ادامه تحصیل فرزند هر مسئولی در خارج از کشور پنهان نمی‌ماند و روزی آشکار خواهد شد.
اما نکته در این است که چرا فرزندان برخی مسئولان سعی دارند و تلاش می‌کنند در کشورهایی ادامه تحصیل دهند یا مهاجرت کنند که دشمن ایران اسلامی هستند؟
آمریکا، ‌کانادا و برخی کشورهای اروپایی هدف فرزندان برخی مسئولان است.
چرا آنها در کشورهای دوست به ادامه تحصیل نمی‌پردازند یا مهاجرت نمی‌کنند؟
روسیه،‌ چین و برخی دیگر از کشورها هستند که روابط خوبی با ایران دارند و البته سطح علمی دانشگاه‌های آنها هم پایین نیست و با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های گوناگون داشته‌اند نشان می‌دهد که سطح آموزش آنها مناسب است.
قدر مسلم در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور به اکثریت مردم فشار وارد کرده و معیشت آنها را تنگ کرده است، انتشار اخباری در زمینه ادامه تحصیل یا مهاجرت و یا انتشار فیش‌های حقوقی با هک یک سامانه نهادی مردمی که البته آن میزان  حقوق از سوی متولیان تکذیب شد،‌ اتفاقات خوبی نیست و تأثیر منفی بر روی افکار عمومی خواهد گذاشت.
البته مردم نباید به این فضا سازی‌ها توجه کنند و اتفاقاً در انتخاباتی که در پیش است، با حضور گسترده‌تر و مشارکت بالا،‌ انتخابی آگاهانه‌تر از قبل داشته باشند و با رأی بالا نمایندگانی را راهی مجلس شورای اسلامی کنند که بتوانند مشکلات موجود را حل کنند.
حضور نیافتن در پای صندوق رأی راهکار مناسبی نمی‌تواند باشد بلکه این حضور گسترده و مشارکت بالا است که می‌تواند باعث شود تا رأی دهندگان از نمایندگان خود مطالبه گری داشته باشند و بخواهند با شفافیت و صداقت در خدمت مردم باشند و مشکلات را حل کنند. اگر مشارکت پایین باشد، مردم نمی‌توانند نمایندگان را تحت فشار قرار دهند و آنها را وادار به اجرای تعهدات و وعده‌هایی که داده‌اند بکنند.
راه حل، حضور گسترده مردم در انتخابات است، نیامدن پای صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdca6an6y49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی