يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد مطلب : 129267

یک توئیت درباره حجاب و انتقادات تند و‌تیز

افراط و تندروی در قاموس اسلام نیست، آنهایی که افراطی هستند، همان‌هایی هستند که داعش و طالبان و القاعده را ایجاد کردند تا اسلام متین، به انحراف کشیده شود. آنچه در افکار عمومی جهان از اسلام به نمایش گذاشته شده، آن چیزی نیست که اسلام واقعی در پی آن است.
تشیع و تسنن با فلسفه وجودی داعش نه تنها مشکل دارند بلکه با آن مقابله و مبارزه می‌کنند، داعش تنها یک نیروی نظامی جنایتکار نیست، بلکه تفکری است که سعی دارد تا اسلام را در جهان به بدنامی بکشاند.
تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی که برگرفته از یک سری انحرافات، افراط گرایی و وهن اسلام است که در قالب تفکراتی چون داعش، وهابیت و حتی طالبان و القاعده بروز و ظهور یافته است همان است که قصد دارد اسلام را بدنام کند.
در مقابل آنچه از سیره علوی و نبوی دیده شده است، نوع برخورد این عزیزان بزرگوار با مردم برخوردی با مهربانی و لطافت بوده است و رمز ماندگاری آنها نیز در همین رویه است که پس از قرن‌ها، همچنان نامشان در دنیا می‌درخشد و کسی نمی‌تواند به آنها خرده‌ای بگیرد یا ایراد و اشکالی وارد کند آنها همواره بر اساس این آیه شریف قرآن کریم عمل کرده‌اند که« مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ...»
برخورود تند و قاطع حضرت امیر (ع) بیشتر با کارگزارانی و متخلفینی بود که به مردم جفا می‌کردند. انقلاب اسلامی نیز بر اساس آموزه‌های دینی پیامبر اکرم و ائمه اظهار شکل گرفت تا جایی که مردم پیش از انقلاب، با پیروی از رهبر خود رژیم طاغوت را سرنگون کردند.
حال پس از گذشت 45 سال از پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی در ایران، با پشت سر گذاشتن بسیاری از مصائب و مشکلات که می‌توانست هر کشوری را نابود کند، به دوره‌ای رسیده‌ایم که سر منزل مقصود آنگونه که از شریط و اوضاع منطقه و جهان دیده می‌شود، نزدیک است. در اوایل انقلاب برخی افراد، جریان‌ها و تفکرات با رفتارها  برخوردهای تند در زمینه پوشش، اقداماتی انجام دادند که بازتاب منفی آن پس از سال‌ها نمایان شد.
در آن دوره رسانه‌ها به گستردگی اکنون نبود که بتواند فیلم‌ها، عکسها و گزارش‌های آن را به سرعت منتشر کند. هر آنچه که در سطح شهر دیده می‌شد همان بود و دهان به دهان می‌چرخید.
چرا به این مسئله پرداخته‌ایم؟ دلیلش آن است که مهدی فضائلی از اعضای دفتر رهبری چند روز پیش خبری را در قالب شبکه ایکس یا همان توئیتر منتشر کرد که از سوی برخی با واکنش‌های تند روبرو شد.
این متنی است که در کانال رسمی اخبار رهبر انقلاب منتشر شد.
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از تذکر اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب خبر داد. مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت ‌آیت‌الله در توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.
پ.ن: بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.
البته رعایت حجاب برای همگان لازم و واجب است اما آیا می‌توان آن را با رفتارهای تند اجرا کرد؟
قطعاً چنین نخواهد شد، چرا که در این مسئله ما با انسان روبرو هستیم که هم منطق دارد و هم شعور انسانی پس می‌توان و باید از راه‌های دیگر که بر گرفته از روش‌های نرم، مهربانانه و خوشرویی است مردم را به رعایت آن تشویق کرد.
شرایط حساس و سرنوشت ساز است، حتی اگر هم شرایط حساس نبود و عادی بود،‌ می‌باید که با مردم رفتاری داشت که باعث به هم ریختن اوضاع عادی و آرامش نشود.
چرا به فردی که در بیت رهبری مشغول است و نقل قولی را در کانال ایشان مطرح کرده اینگونه تندتازی و و تند خویی می‌شود؟
مدعیان ولایت مداری و ولایت پذیری اتفاقاً در اینگونه موارد و مسائل است که باید تبعیت خود را نشان دهند و اگر هم اشتباهی رخ داده اجازه دهند تا دفتر رهبری خود پاسخ لازم را بدهد و تاکنون نیز چنین نشده پس می‌توان نتیجه گرفت موضوعی که مهدی فضائلی مطرح کرده درست است.
برای رعایت حجاب راه‌های دیگری هم هست و می‌توان با استفاده از آنها قشری که رعایت نمی‌کنند به این سبک زندگی خوب ترغیب کرد.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcepo8zfjh8wwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی