سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد مطلب : 129290

ماست‌ها را کیسه کردند!

به ماجرای موشکباران اسرائیل از سوی ایران باید همچنان پرداخت و درباره آن سخن گفت، چرا که چنین واکنشی تاکنون از سوی کشوری به یک رژیم قلدری که به قوانین بین‌المللی هم پایبند نیست و از حمایت‌های گسترده کشورهای قدرتمند دنیا برخوردار است، انجام نشده بود.
پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و شهادت چند تن از مستشاران نظامی سپاه، برخی اعتقاد داشتند ایران نباید از خود واکنش نشان دهد چرا که باعث تشدید جنگ و گسترش آن می‌شود، از سوی دیگر برخی واکنش قاطع را پیشنهاد می‌دادند چرا که اعتقاد داشتند در صورت بی‌پاسخ گذاشتن حمله به سفارت ایران در دمشق،‌ رژیم صهیونیستی وقیح‌تر و جسورتر خواهد شد و دست به اقدامات دیگر خواهد زد چرا که تصور می‌کند ایران جرأت، ‌جسارت و توان پاسخگویی را ندارد و این امر نیز از روی ضعف آن سرچشمه می‌گیرد.
برخی نیز بر این نظر بودند که ایران پاسخ دهد تا با واکنش اسرائیل روبرو شود و کار جمهوری اسلامی هم یکسره شود در واقع در سر، این رؤیا را می‌پروراندند که جنگی که بین دو طرف در می‌‌گرفت باعث شکست و نابودی ایران می‌شد!
ماهیت این بخش از ماجرا روشن است، ‌ضد انقلاب و وطن فروشانی که چنین اعتقادی داشته و دارند پای کار بودند و در رسانه‌های وابسته به دشمن نیز آن را تبلیغ و داغ نگه داشتند.
اما آنچه که پس از پاسخ سخت ایران به اسرائیل به نمایش در آمد، ناتوانی و ضعف رژیم صهیونیستی مقابل ایران اسلامی بود.
ایران حملات موشکی و پهپادی خود را انجام داد، هر چند برای اتفاقات بعدی خود را آماده کرده بود که آمادگی برای هر احتمالی لازم است. نیروهای مسلح همگی در آماده باش کامل بودند.
اهدافی که از پیش رصد و شناسایی شده بود هدف قرار گرفت.بیش از 300 پهپاد و موشک به سوی اسرائیل شلیک شد، پهپادها، نقش پرنده‌های فریب را بازی کردند و در پس آن موشک‌ها به سوی اهداف شلیک شد.
این مسأله زیاد مهم نبود که چه تعداد از موشک‌ها به هدف خورده است، اهمیت عملیات ایران در خود آن بود، یعنی قدرتنمایی ایران اسلامی مقابل رژیمی که آمریکا از آن حمایت می‌کند و انگلیس، فرانسه، آلمان و چندین کشور غربی و غیر غربی حامی او هستند. چنین واکنشی به مخیله آنها خطور نمی‌کرد و زمانی که اتفاق افتاد، شوک بزرگی به آنها وارد شد.
لکنت زبان صهیونیست‌ها و حامیان او به خوبی دیده می‌شد، آمریکایی‌ها مدام گفتند خواهان گسترش و ادامه درگیری نیستند، اروپایی‌ها هم همین سیاست را در پیش گرفتند اما اقدام ایران را محکوم کردند در حالی که حمله اسرائیل به سفارت ایران را محکوم نکردند.
خواست آنهایی که با واکنش ایران موافق بودند،‌ بهترین تصمیمی بود که گرفته شد و ثابت کرد دوران، دوران موشک و قدرت است، اگر در این دنیا که کشورها و رژیم‌هایی چون آمریکا و اسرائیل حضور دارند، قدرتمند نباشیم، تاوان سختی در انتظارمان است.
به منطقه و حتی فرامنطقه یک نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که ایران چه دستاوردهای بزرگی را رقم زده است و به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده و حتی در کنار مرزهای آمریکا هم حضور دارد و نقش آفرینی می‌کند.
از دریای سرخ تا مدیترانه تحت کنترل و قدرت ایران است، یمن،‌ عراق، سوریه، لبنان و حتی فلسطین به قدرت و توانمندی ایران افتخار می‌کنند و با سیاست‌های جمهوری اسلامی همراه هستند. ونزوئلا که هزاران کیلومتر از ایران فاصله دارد، توانست با پیروی از سیاست‌های ایران تحریم‌های آمریکا را خنثی کند و با خریداری تجهیزات و تسلیحات دفاعی از ایران، خود را در مقابل تهدیدات آمریکا تقویت کند.
دوران اسرائیل به پایان خود نزدیک شده است، این مسئله را حتی حامیان آن هم درک کرده‌‌اند، ‌اگر غیر از این می‌بود، باید در دفاع از رژیم جعلی اسرائیل که ساخته سیاست‌های انگلیس و آمریکا است،‌ اقدام می‌کردند. اما همگان دیدند پس از حملات موشکی ایران، آمریکا، ‌انگلیس، ‌فرانسه آلمان و دیگران پا پس کشیدند.
اسرائیل بی‌ریشه است، ایران با وجود تاریخ و تمدن بزرگ و تأثیر گذاری که دارد، هیچگاه تن به شکست نخواهد داد. ایران در صدد ایجاد منطقه‌ای عاری از جنگ،‌ ناامنی و ظلم است و این مهم با نابودی اسرائیل اتفاق خواهد افتاد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcaoon6w49nuu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی