سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : 100029
#پویش_شفافیت

نه زمین گرفتم نه ماشین و نه...

نه زمین گرفتم نه ماشین و نه...

پنجمین نفری که پویش شفافیت روزنامه سیاست روز را می‌پذیرد حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم است. او سابقه طولانی در مجلس داشته و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس، عضو جامعه روحانيت مبارز تهران، کارشناس، نویسنده و پژوهشگر اقتصادی و استاد دانشگاه است. او البته عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را نیز تجربه کرده است.
هر چند که زمان کوتاهی برای پرسش‌های شفاف داشتیم و نشد خیلی از سوالات این پویش را بپرسیم اما با وجود تعداد کم سوالات پاسخ‌های شفافی گرفتیم.
او خیلی راحت درباره میزان حقوقش صحبت می‌کند و ابایی ندارد که رقم آن را اعلام کند و اتفاقا حدودی هم نمی‌گوید: هر چند که من برای کاندیداتوری مجلس در دوره دهم در فضای مجازی هم درآمدم و ماشین و خانه و وضعیت فرزندانم را به طور شفاف مطرح کردم. اما باید بگویم که در مورد حقوقم، من حقوق دانشگاه امام صادق(ع) را می‌گیرم و درآمد ماهانه من شش میلیون و خورده‌ای است.»
مصباحی‌مقدم پاسخ صریحی هم درباره دوتابعیتی نبودن خود و خانواده‌اش داد و افزود: نه خودم و نه نزدیکانم تابعیت دوم نداریم و دلمان هم نمی‌خواسته که داشته باشیم. او با اشاره به این نکته که «از اعضای خانواده من هیچ‌کس در دستگاه دولتی مشغول نیست.» در پاسخ به اینکه آیا پسر، دختر و داماد و آشنایانش را برای کار سفارش نکرده، می‌گوید: نه هرگز.
هر چند که در اداره دولتی بودن، شغل برخی از اعضای خانواده‌اش را انکار نمی‌کند اما توضیح می‌دهد که «البته آنها در مراکز مختلفی مشغول شده‌اند اما به واسطه من نبوده است.»
در آخر هم در پاسخ به اینکه از رانتی استفاده کرده یا خیر می‌گوید: نه زمین گرفته‌ام نه خانه نه ماشین و نه هیچ چیز دیگری.
در آخر هم درباره روحانی و بی‌توجهی به روحانیت مبارز معتقد است که «با اینکه بارها در دوره نخست روحانی به جامعه روحانیت مبارز بی‌توجهی کرد اما اگر اکنون از ما کمکی بخواهد و قرار باشد او را در رسیدن به اهدافش یاری کنیم حتما این کار را انجام خواهیم داد چراکه موفقیت روحانی در برآوردن وعده‌هایش مساوی با پیشبرد اهداف کشور خواهد بود و همین موضوع باعث خواهد شد که کشور پیشرفت کرده و موفق شود.

https://siasatrooz.ir/vdcj8yevhuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی