جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه نهاد سیاسی کار نیست و مواضع شفاف دارد گفت: میدان عمل سیاسی سپاه پاسخ به تهدیدات سیاسی فراروی انقلاب و نظام است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه افزود: آمریکا چند روز پیش تلاش کرد در فتنه جدید، جهان را علیه ما متحد کند که شکست خورد و حتی متحدان آنها نیز آمریکا را همراهی نکرد و آمریکا در موضوع انتفاضه هم منزوی شد. وی گفت: آمریکا برترین قدرت جهان است، اما ناکارآمد شده است و هر چه تلاش کرد قدرت نفوذ ایران را کم کند، نتوانست و به آشفته کردن داخل ایران روی آورد که باز نتیجه نگرفت.
سردار سلامی درخصوص وظایف روابط عمومیها افزود: یکی از بزرگترین کارهای روابط عمومیها پایش و تقویت قوه درونی جامعه است که شفافسازی معادله قدرت محسوب میشود. وی گفت: اکنون دشمن خیلی تلاش میکند از سپاه، تصویری نفرت انگیز در جامعه ایجاد کند، چون میداند که سپاه اتصال معنوی و عاطفی با مردم دارد و مادامی که سپاه در بستر اعتقاد و احساس و باور مردم باشد، هرگز شکست نمیخورد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اتصال سپاه به مردم و رهبری را جوهره اصلی سپاه خواند و افزود: در شرایط کنونی باید مراقب باشیم حقایق را منصفانه منعکس کنیم.
سردار سلامی گفت: نباید اجازه دهیم ذهنها براساس تفکر دشمن شکل بگیرد و باید تصویرسازی درستی از سپاه صورت گیرد و این از وظایف روابط عمومی است. وی افزود: خوب و بدهای سپاه آن طور که هست باید دیده شود و هرگز تصویر اغراقآمیز، کارکرد مثبتی ندارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران رسانه را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: باید در نبرد رسانهها و در جنگ افکار و اعتقادات بتوانیم حقایق را آن طور که هست معرفی کنیم و صداقت، انصاف، واقعبینی و آرمانگرایی خصوصیت ماست که باید نشان داده شود.
سردار سلامی با اشاره به اینکه مواضع سپاه، شفاف است، افزود: سپاه نهاد سیاسی کار نیست و میدان عمل او در عالم سیاست پاسخ به تهدیدات سیاسی است که نظام و انقلاب را در معرض خطر قرار میدهد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن وقتی به دنبال مذاکره است در واقع به جای تعامل به دنبال تقابل است و برای سیطره به دنبال مذاکره میآید و تفکیک اینها بسیار مهم و سخت است. وی افزود: دشمنان ما به دنبال پیچیده کردن فضا هستند و وقتی به دنبال مذاکره میآیند به دنبال تقابل و سیطره هستند نه تعامل.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: من فتنه ۸۸ را از زبان بیگانگان مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که آنها به این اعتقاد رسیده بودند که برای ایجاد شورش در هر نظامی باید ارزشها و شعائر آنها را تغییر دهند.
حجتالاسلام والمسلمین علی سعیدی نیز در این گردهمایی گفت: کادرسازی و پیشبینی برنامههای تبلیغی و رسانهای جهت اقناع افکار عمومی و منزلتافزایی سپاه به صورت مستمر لازم و ضروری است و روابط عمومی تنها مرجع رسمی اعلام مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی به نقش و اهمیت روابط عمومی و ارتقاء منزلت اجتماعی پرداخت و گفت: سپاه و کارکنان توانمند آن باید ضمن تقویت بنیهی معنوی نسبت به ارتقای ظرفیتهای امنیتی، دفاعی و سازندگی اقدام نماید.
حجتالاسلام سعیدی تصریح کرد: متأسفانه مشکل بسیاری از خواص و احزاب و افراد نظام ملاحظهکاری، محافظهکاری و ابهام در تطبیق مواضع و دیدگاههای خود با مقام معظم رهبری است که اگر سپاه نیز گرفتار ملاحظهکاری شود عقب میماند.
وی با اشاره به خدمات سازندگی، محرومیتزدایی و مردمیاری در سطح کشور و اهمیت اطلاعرسانی تأثیر گذار گفت: هر سال با بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار درخصوص محرومیتزدایی توسط قرارگاههای سازندگی و محرومیتزدایی سپاه انجام میشود که باید افکار عمومی در این خصوص آگاه و اقناع گردد.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: اعلام مواضع سپاه برعهده روابط عمومی سپاه است و هر سخن و گفتار فرمانده یا مسئول الزاما ً موضع سپاه نیست.
سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر نیز در گردهمایی مسئولان روابط عمومی سپاه گفت: تهاجم رسانهای استکبار جهانی به اصل ولایت فقیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمرکز یافته است.
معاون هماهنگکننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه افزود: جریان استکباری صهیونیستی به دلیل نقش سپاه در حفظ و تداوم انقلاب تلاش میکند سپاه پاسداران را تحریم و تهدید کند که تاکنون با شکست مواجه شده است. وی با اشاره به تبلیغات دشمن در راستای القای پرهزینه بودن اقدامات دفاعی امنیتی سپاه گفت: کل اعتبار بودجه نیروهای مسلح در ایران ۷ میلیارد دلار است این در حالی است که پاکستان با ۸ میلیارد، امارات با ۱۵ میلیارد و عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار اعتبار در حال تقویت بنیه دفاعی خود هستند.
معاون هماهنگکننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که ایران چهارمین قدرت سایبری جهان است افزود: با وجود این که قرن ۲۱ به عنوان قرن ارتباطات و اطلاعات نام گرفته اما دشمن با تغییر محتوایی از این نام میخواهد بگوید هرکسی قدرت فرهنگی و رسانهای بیشتری داشته باشد اراده اش را به دنیا تحمیل خواهد کرد.
سردار سپهر با اشاره به وظایف خطیر روابط عمومی در عرصه جنگ نرم افزود: افزایش آگاهی عمومی پاسداران پیرامون دفاع غیرعامل، به کارگیری شیوههای اطلاع رسانی نوین، خلاقیت و نوآوری در روشها و تکنیکهای اطلاعرسانی، انجام اقدامات پدافندی رسانهای، تلاش برای همگرایی رسانهای سپاه و بسیج و نهادهای انقلابی را در زمرهی وظایف خطیر روابط عمومی در عرصه مقابله با جنگ نرم خواند.