چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : 116148
روحانی:

شرایط کشوردرآینده بهترخواهد بود

حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: دستورالعمل ها و مصوبات در ارتباط با طرح جامع که ابلاغ شده، حکم قانون دارد و همه کشور باید این مقررات را اجرا کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه به سبب اوج گیری کرونا در کشور در آستانه مرحله جدیدی از مسولیت‌پذیری‌های اجتماعی قرار داریم، اظهار داشت: البته همه ما می‌دانیم که تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌های شدید، راه حل اصلی مشکل کرونا نیست، مشکل کرونا صرفا از طریق تغییر سبک زندگی حل خواهد شد. رئیس جمهور تصریح کرد: تعطیلی تنها به عنوان یک اعلام هشدار شدید به جامعه و برای این است که همه به یک انضباط دقیق اجتماعی برگردیم و این انضباط دقیق اجتماعی راه اصلی مقابله با کرونا است. وی اظهارداشت: در این شرایط همه ما و حتی آن اقلیتی که متاسفانه دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند، باید به این درک مشترک برسیم که این بیماری تا پایان امسال و حتی ممکن است سال آینده هم باشد و تنها راه مصون سازی، اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی است. روحانی همچنین این تعطیلی ها را ایجاد یک فضای تنفسی برای کادر درمان دانست و گفت: طی ۹ ماه گذشته کادر درمانی کشور به طور شبانه روز در حال تلاش و تحت فشار هستند و حتما باید چند هفته‌ای فضای جدیدی برایشان به وجود بیاید تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. وی رسیدن آمار فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به روزانه حدود ۵۰۰ نفر را یک هشدار بزرگ برای همه دانست. رئیس جمهور تصریح کرد: از شنبه آینده در مناطق قرمز تمام جلسات در تمام قوا، شرکتهای دولتی و غیر دولتی، نباید بالای۱۵ نفر باشد و این دستورالعمل و چارچوبی است که وزارت بهداشت و درمان تدوین کرده، در قرارگاه عملیاتی بررسی و در ستاد ملی کرونا تصویب شده است. وی با بیان اینکه در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و همچنین جلسه هیأت دولت درمورد کمک به اقشار ضعیف و خانوارهایی که بخاطر ایجاد محدودیت‌ها دچار مشکل می‌شوند تصمیماتی اتخاذ شده است، افزود: کسانی که از حقوق و درآمد ثابت برخوردار نیستند در این شرایط با سختی مواجه هستند که کمک‌هایی برایشان در نظر گرفته شده است.
روحانی افزود: براساس محاسبات انجام شده برای حدود یک سوم جامعه پرداخت بسته حمایتی و معیشتی در نظر گرفته شده که به مدت ۴ ماه ( آذر، دی ، بهمن و اسفند) به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد و پرداخت این بسته معیشتی در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا به تصویب خواهد رسید.
رئیس جمهور افزود: همچنین برای حدود ۱۰ میلیون خانوار نیازمند نیز پرداخت یک وام یک میلیون تومانی پیش بینی شده است، ضمن اینکه در زمینه درمان کرونا، بیمارانی که بیمه نیستند حتما تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و همه داروهای مربوط به این بیماران مشمول بیمه می‌شود. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز شرایط اقتصادی و اجتماعی رو به بهبود است و علامت‌هایی از کاهش قیمت کالاها و ارز را مشاهده می کنیم، گفت: کسانی که به ناروا دولت را مخالف کاهش قیمت‌ها معرفی می‌کنند بدانند که تلاش دولت این است که این شرایط ادامه داشته باشد و مشکلات مردم کاهش یابد. وی با بیان اینکه احساس ما این است که شرایط کشور در آینده بهتر خواهد بود، گفت: برخی فکر می کنند وقتی می‌گوییم شرایط بهتر می شود، منظور ما مذاکره با آمریکا است، خیر اینطور نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جدید آمریکا خودش شرایط را به سمت قواعد باز خواهد گرداند، گفت: با شرایط ایجاد شده در آینده از سمت فضای تهدید ایجاد شده توسط این دولت یاغی، به سمت فضای فرصت حرکت خواهیم کرد. وی با تاکید بر اینکه به اسم نقد دولت قواعد سیاسی را به هم نزنیم و تعابیر را درست استفاده کنیم، گفت: دولت آمریکا جنایتکار و تروریست است چرا می‌خواهید آن را تطهیر کنید، متاسفانه عده‌ای در داخل برای اینکه به دولت صدمه بزنند واقعیت‌ها را نادیده گرفته و مجانی آمریکا را تطهیر می‌کنند تا فضا را برای انتخابات ۱۴۰۰ برای خود آماده کنند. روحانی، ایجاد روحیه یاس در جامعه را "خیانت ملی" دانست و افزود: یأس و ناامیدی را در جامعه ترویج ندهید و اجازه دهید مردم واقعیت‌ها را ببینند، این دولت آمریکا کینه توز و جنایتکار نسبت به ملت ایران و همه ملتها است، چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی گویید. رئیس جمهور افزود: اینکه بارها تاکید کردیم که دولت آینده آمریکا ناچار به بازگشت به قانون و تسلیم در مقابل ملت ایران است، به این دلیل بود که همه از دموکرات تا جمهوری خواه این واقعیت را می دانند که فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده است.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در دنیای سیاست برای نقد و انتقاد، تضارب آرا و اعلام نظرات جدید اشکالی نمی‌بینیم، خطاب به مخالفان دولت، گفت: جنایت های آمریکا را لاپوشانی نکنیم و نباید واقعیت‌های جهانی را منحرف کنیم و به خورد مردم بدهیم. روحانی با بیان اینکه تحریم ها بالاخره رفع خواهد شد، گفت: عده ای فقط بدنبال این هستند که قهرمان رفع تحریم چه کسی باشد، درحالی که باید بدانند رئیس جمهور و دولت قهرمان نمی شود و قهرمان واقعی ملت ایران است، سال ۹۴ هم ملت ایران بود که پیروز شد و در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ هم اگر پیروز شویم باز هم این ملت است که قهرمان می شود و قهرمان فقط لقب ملت ایران است. وی افزود: خواهش می کنیم در این مقطع حساس کسی بدنبال تسویه حساب سیاسی نباشد، این کار را بگذارید برای سال ۱۴۰۰، انشالله کرونا هم جمع خواهد شد و انتخابات باشکوهی خواهیم داشت آنجا حرف خود را بزنید، بنای ما امروز آرامش و همدلی برای پیشرفت کشور است. روحانی از همه اعضای دولت و مدیران اجرایی کشور در همه سطوح خواست که به هیچ عنوان به حاشیه نروند و وظایف اصلی خود را برای توسعه و پیشرفت کشور انجام دهند. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از ابتدا گفتیم که دست دوستی را به سمت همه قوا دراز می کنیم، گفت: دست دوستی ما همچنان دراز است و الان را زمان ایجاد حاشیه و تسویه حساب سیاسی نمی‌بینیم، اجازه دهیم فضای مثبت ایجاد شده در جامعه کار خود را انجام دهد تا فضای کشور را متعادل کند.
وی افزود: به رغم همه فشارهای ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا، در همه بخش های مختلف با افزایش تولید مواجه هستیم و رشد تولید صنعتی در ۷ ماهه امسال ۶/۴ درصد بوده است و بانک مرکزی نیز نیازهای ضروری را در حد توان تامین کرده و تا امروز نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار ارز مورد نیاز برای کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات را تامین کرده است.
رئیس جمهور در پایان سخنان خود با بیان در این شرایط دولت وظیفه اصلی خود را سلامت، زندگی و معیشت مردم می داند و همه تلاش خود را بکار خواهد بست، افزود: لایحه بودجه سال آینده نیز در دست بررسی و نهایی شدن است و در زمان مشخص به مجلس تقدیم خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که در بودجه سال آینده اهداف مهم توسعه ای و اقتصادی گنجانده شده است تا توسعه و پیشرفت کشور را به همراه داشته باشد.

https://siasatrooz.ir/vdci5qazvt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی