دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : 127675
رئیس سازمان حمایت وعده داد:

برخورد با واحد‌های گران‌فروشی عرضه تایر

برخورد با واحد‌های گران‌فروشی عرضه تایر
در حالی که با افزایش قیمت‌ها ناگهان در بازار تایر فراوان شد که رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با واحد‌های گران‌فروشی عرضه تایر در سراسر کشور خبر داد.
حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در صورتی که خریداران با مشاهده از گران‌فروشی توسط فروشنده می‌توانند با تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند .
او گفت: همچنین در زمینه گرانفروشی لاستیک همکاران در اتحادیه اصناف و سازمان صمت استان مورد نظر حضور و با مراجعه به واحد صنفی با فروشنده برخورد می‌کنند.رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: متقاضیان با مراجعه به واحد صنفی لاستیک را فقط با قیمت مصوب که در سامانه اطلاع رسانی شده است خریداری کنند در غیر این صورت برخورد لازم اتخاذ خواهد شد.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر که پیش از این از پایین بودن قیمت‌ها گلایه و بر افزایش قمیت ها تاکید داشت اکنون گفته است: فقط در ماه آبان بالغ بر ۷۰۰ هزار حلقه تایر خودرو در بازار عرضه شده که این روند ادامه‌دار خواهد بود.مصطفی تنها سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت:در حال حاضر هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص تایر خودرو نداشته ایم.
او گفت: عرضه تایر با قیمت مصوب در حال انجام است و چیزی باِلغ بر ۷۰۰ هزار حلقه لاستیک در آبان ماه در حال توزیع است که بخش قابل توجهی تایر‌های رینگ ۱۳ است که کمبود در بازار داشتیم اما این مشکل برطرف شد.تنها گفت: هیچ شرکت یا نمایندگی حق نگهداری یا توزیع قطره چکانی لاستیک در بازار را ندارند می‌بایست لاستیک‌ها برای ثبات بازار هرچه سریعتر توزیع شود.سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر گفت: درکارخانجات تایر سازی هم سهمیه‌ای که به نمایندگی‌ها ارائه می‌کنند باید در سامانه ثبت کنند و شرکت نمایندگی هم باید احراز هویت شخص خریدار را در سامانه ثبت و چک کند .او گفت: در نمایندگی‌ها عرضه لاستیک، قیمت مصوب باید نصب شود چرا که در این زمینه پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات نظارت دارند.
میرزایی از افزایش صادرات لاستیک ایرانی خبر داد و گفت: تایر‌های تولیدی به کشور‌های آسیای میانه، آفریقا، کشور‌های همسایه، روسیه و بلاروس صادرات می‌شوند.
جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر گفت: ما در حال تولید نزدیک به ۲۲ میلیون حلقه لاستیک در کشور هستیم.او گفت: در حال حاضر تولید تایر در رینگ‌های پر مصرف ۱۵-۱۴-۱۳ افزایش یافته است به طوری که جوابگو نیاز کشور بوده است؛ همچنین واردات در این سه رینگ حدود ۷۰ درصد با رشد همراه بوده و هم افزایش ظرفیت تولید در کشور اتفاق افتاده است.
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر گفت: در سه ماهه نخست امسال هم ۹۶ میلیون دلار به واردکننده ارز ترجیحی پرداخت و برای درصد کمی از واردات هزینه زیادی صرف شد در صورتی که از تولید کننده چنین حمایتی نمی‌شود و ارز به صورت قطره چکانی تخصیص داده می‌شود.به گفته او، ۹۰ درصد نیاز کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود؛ ضمن اینکه ۷۷ درصد واردات مواد اولیه تایر افزایش پیدا کرده است. همچنین سالانه ۳۰۰ هزار تن تایر در کشور تولید می‌شود و تولیدکننده به ازای هر یک کیلوگرم تولید، کمتر از یک دلار ارز می‌خواهد.میرزایی گفت: سال گذشته فضای خوبی برای صادرات ایجاد شد، ضمن اینکه در تایر‌های تولیدی استاندارد‌های کشور‌های اروپایی را گذراندیم و توانستیم در حجم کم در بخش رینگ‌های ۱۶ به بالا که التهاب کمتری در بازار داشت را به کشور‌های اروپایی و روسیه صادر کنیم.
رئیس انجمن صنفی صنعت تایر از افزایش صادرات لاستیک ایرانی خبر داد و گفت: تایر‌های تولیدی به کشور‌های آسیای میانه، آفریقا، کشور‌های همسایه، روسیه و بلاروس صادرات می‌شود.
در این میان اخیرا وزیر صمت با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد.
عباس علی‌آبادی در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: آماده‌ایم تا صدای صنعتگران، معدنکاران صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را بشنویم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خشنودی از حضور در جمع مردم و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری، افزود: قطعاً از تولیدات صادرات‌محور در کشور حمایت می‌کنیم، چرا که به واسطه عرضه محصولات تولیدی در بازارهای جهانی است که راه موفقیت واقعی طی می‌شود.وی با تاکید بر اینکه ارز باید به کسانی اختصاص پیدا کند که ارز را به کشور برمی‌گردانند، عنوان کرد: باید به دنبال بازارهایی در دنیا باشیم که به کالای تولیدی ما نیاز دارند و اتاق‌های بازرگانی باید به دنبال بازارهای صادراتی جدید باشند.
علی‌آبادی با تاکید بر اینکه مزیت مهم چهارمحال و بختیاری حوزه گردشگری است، گفت: این حوزه بسیار وسیع است، باید به صنایع وابسته در این حوزه توجه ویژه صورت بگیرد تا شاهد جذب گردشگر در این استان باشیم.وزیر صمت با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا ۵ برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود. وی با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.
https://siasatrooz.ir/vdcfeedytw6d0va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی