يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 127767

بازار داغ تخفیف در بازار راکد لوازم خانگی

بازار داغ تخفیف در بازار راکد لوازم خانگی
بررسی بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد در بخش یخچال و لباسشویی کاهش قیمت‌ها از ۱ تا ۱۰ میلیون تومان بوده است و در تلویزیون نیز قیمت‌ها تا ۶ درصد کاهش پیدا کرده است، با این وجود هنوز مردم تمایلی به خرید ندارند.
به گزارش تسنیم، چند ماهی است که رکود در بازار لوازم خانگی تشدید پیدا کرده و کسبه با فروش‌های اعتباری در صدد فروش محصولات خود هستند. از آن طرف هم تولیدکنندگان تغییری در قیمت‌های خود اعمال نکرده و عملاً کاهش قیمت‌ها فقط در بازار به وجود آمده است .
کسبه معتقدند اگر تخفیف ندهیم نمی‌توانیم محصولات را فروخته و از پس دخل و خرج خود بر بیاییم از آن طرف معوقات خریدهای قبلی از تولیدکنندگان زمان بر شده و همین امر عاملی می شود تا در ازای تأخیرها جریمه پرداخت کنیم.بررسی بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد در بخش یخچال و لباسشویی کاهش قیمت‌ها از 1 تا 10 میلیون تومان بوده است و در تلویزیون نیز قیمت‌ها تا 6 درصد کاهش پیدا کرده است. با این وجود هنوز مردم تمایلی به خرید نشده و بازار در انتظار برنامه‌های دولت برای رونق معاملات است.
تولیدکنندگان هم در این شرایط رکود به طرح‌های فروش اعتباری رو آورده اند تا شاید از این طریق نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند اما سود‌های بالا در این طرح‌ها عاملی شده تا مردم رغبتی به شرکت و خرید محصولات نداشته باشند و به دنبال طرح‌هایی با سود کم باشند؛ به همین منظور در میان تولیدکنندگان رقابتی در اعلام طرح‌های فروش که برای مشتری جذاب باشد به وجود آمده است.در حال حاضر در بازار لوازم خانگی جنس به وفور یافت می شود اما مشتری وجود ندارند و به نوعی همه منتظر ثبات بیشتر قیمت‌ها هستند. سال گذشته بود که سازمان حمایت عنوان کرده بود پیرو گزارش‌های رسیده مبنی بر افزایش قیمت بعضی از اقلام لوازم خانگی از سوی تعدادی از واحدهای تولیدی، موضوع در دستورکار این سازمان قرار گرفت.پیرو بررسی‌های میدانی، اقدامات ارشادی از طرق مختلف شامل برگزاری جلسات و انجام مکاتبات لازم مبنی بر عدم وجاهت هرگونه افزایش قیمت بدون طی فرایندهای قانونی انجام شد.
در راستای ساماندهی بازار اقلام خانگی، دستورکار ساماندهی بازار محصولات مذکور به سازمان‌های صمت استان‌ها ابلاغ و بر رصد و پایش مداوم و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی، نمایندگی‌های فروش و واحدهای صنفی این قبیل محصولات از حیث احتکار، عدم عرضه و افزایش قیمت تاکید شد. بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف با موارد وفق قانون برخورد می‌شود.از هموطنان درخواست می‌شود هرگونه تخلف گران‌فروشی را از طریق سامانه و تلفن ۱۲۴ به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
https://siasatrooz.ir/vdch-qnzq23niqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی