دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : 127783
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خبر داد:

رفع مشکل عرضه گوجه فرنگی تا سه ماه آینده

رفع مشکل عرضه گوجه فرنگی تا سه ماه آینده
در واکنشی تامل برانگیز به افزایش قیمت بی حد و حساب گوجه فرنگی در بازار، مدیرعامل میادین میوه و تره بار از رفع مشکل عرضه گوجه فرنگی تا چند ماه آینده  خبر داد.
 فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: با نهایی شدن اساس نامه جدید و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلات قانونی در خصوص عرضه گوجه فرنگی از سوی این سازمان رفع و از دو یا سه ماه آینده هیچ تنشی در این باره شاهد نخواهیم بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ادامه درباره قیمت سیب زمینی و پیاز اظهار کرد: ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان نرخ عرضه این محصولات در میادین و بازار‌های میوه و تره بار است البته کشاورزان در این زمینه اذعان دارند که متضرر شده اند که باید مجموعه مربوطه این مشکلات را پیگیری کند.فصاحت درباره نرخ‌هایی که محصولات در میادین و بازار‌های میوه و تره بار محصولات عرضه می‌شوند نیز تصریح کرد: طبق آمار بانک مرکزی میوه ۴۷ درصد زیر قیمت میانگین شهر، سبزیجات ۳۳ درصد، گوشت گوساله ۱۷ درصد، گوشت گوسفند ۴۷ درصد، تخم مرغ ۱۰ درصد، گوشت مرغ ۱۵ درصد که با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر این درصد اختلاف به ۲۰ تا ۲۵ درصد نیز رسیده است.مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار خاطرنشان کرد: هر کیلو گوشت شقه گوسفندی ۲۷۰ تا ۲۹۰ هزار تومان و ران گوسفندی ۳۲۰ هزار تومان در میادین و بازار‌های میوه و تره بار عرضه می‌شود.
وی افزود: گوشت گوساله با کیفیت داخلی با قیمت تعادلی و ۱۷ درصد زیر قیمت در میادین و بازار‌ها عرضه می‌شود و گوشت گوسفند وارداتی باکیفیت در این میادین بازار‌ها وجود دارد.
خبر دیگر در حوزه میوه آنکه، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۶ تا ۱۲ آذر) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.
در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛هر کیلو انگور ۳۹.۸۰۰ تا ۹۸، نارنگی ۱۷ تا ۳۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۲.۸۰۰ تا ۴۹.۸۰۰، سیب زرد ۳۳.۸۰۰ تا ۵۴.۸۰۰، کیوی ۳۹.۸۰۰ تا ۵۳.۸۰۰، انار ۳۴.۸۰۰ تا ۴۹.۸۰۰ (وانت بار هر کیلو ۱۷ هزار تومان به شرط خرید بالا)، لیمو شیرین ۲۳ تا ۳۹.۸۰۰، خرمالو ۴۰ تا ۵۹.۸۰۰، گلابی ۹۸، پرتقال ۱۵.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰ (وانت بار کیلویی ۱۰ به شرط خرید بالا) و ازگیل ۸۸ هزار تومان است.
در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۷۳.۸۰۰ تا ۷۶.۸۰۰ و نارگیل هر عدد ۴۰ (وانت بار) است.
گفتنی است پرتقال عرضه شده از سوی وانت بارها، در بسته بندی‌های متفاوت، هر توری کیلویی ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. خرید به شکل محدود هر کیلو ۱۲.۵۰۰ تومان بوده یا نوشته شده هر ۵ کیلو ۶۰ هزار تومان.در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.هر کیلو گوجه فرنگی ۳۳.۸۰۰ تا ۳۷.۹۰۰، گوجه گیلاسی بسته‌ای ۷۵، هویج ۱۰.۸۰۰، کاهو رسمی ۱۲.۸۰۰، کاهو سالادی ۱۴.۸۰۰، کلم سفید و بنفش ۱۰.۸۰۰، خیار رسمی ۲۸.۸۰۰ تا ۲۸.۸۰۰، خیار مینی اصفهان ۲۷.۸۰۰، خیار گلخانه‌ای ۱۹.۸۰۰ تا ۲۲.۸۰۰، فلفل دلمه سبز ۳۳.۸۰۰، فلفل دلمه رنگی ۴۹، لیمو ترش ۲۹.۸۰۰، لیمو لایم کوات ۵۸ هزار تومان تعیین شده است.
سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۱۳.۸۰۰ تا ۱۶.۸۰۰ (وانت بار کیلویی ۱۰ به شرط خرید بالا) و انواع پیاز شیری (سفید) ۱۹.۸۰۰، زرد ۱۲.۸۰۰ تا ۱۶.۸۰۰ و پیاز قرمز ۱۸.۸۰۰ تا ۲۱.۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.ارزان‌ترین محصول در بازار سبزی‌جات هویج و کلم (۱۰ هزار تومان) و گران‌ترین سیر خشک (۹۵ هزار تومان) قیمت عمده فروشی است.در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است. از سوی دیگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به نزدیکی شب یلدا گفت: انواع میوه با حجم بالا در کشور موجود است. اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره تأمین میوه شب یلدا به مهر گفت: میوه‌های شب چله هندوانه، انار، انگور و خرمالو است که سال‌های قبل هندوانه انبار و برای این آئین ملی وارد بازار می‌شد؛ اما با پیش بینی نیاز بازار، هندوانه نیز به شکل تازه‌خوری برای شب چله تأمین است.وی با اشاره به کشت هندوانه به میزان مورد نیاز در استان‌های جنوبی و گرمسیر کشور، افزود: هندوانه شب یلدا از طریق شهرهایی مانند دزفول تأمین است.
وی درباره نیاز بازار در بلندترین شب سال، ادامه داد: عدد را نمی‌توان به طور دقیق گفت اما پس از گذر از پاندمی کرونا، دور هم بودن خانواده‌ها به حالت عادی برگشته و قطعاً مصرف میوه در این شب افزایش یافته است.رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: در کنار میوه‌های خاص این آئین، میوه‌های مکمل مانند نارنگی، پرتقال، سیب و... نیز به اندازه کافی تأمین است.
ابتدای آذر میزان میوه‌های وارداتی مانند آناناس کاهش یافت و میوه فروشان عنوان می‌کردند میوه‌های وارداتی برای شب یلدا دپو می‌شوند. کارگر درباره بازار تقاضا میوه‌های وارداتی گفت: هدف تأمین بازار میوه شب یلدا با محصولات داخلی است و میوه‌های وارداتی بازار تقاضای کمی دارند.رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت محصولات تغییری خواهند داشت، تاکید کرد: امسال محصولات باغی وضعیت مناسب دارد و خوشبختانه آفت زدگی و بلای طبیعی نداشتیم از این رو میوه با حجم بالا در کشور وجود دارد؛ علاوه بر اینکه در مناسبت‌هایی مانند شب چله، ایام عید نوروز و... تاکید داریم میوه فروشان از سود خود کم کنند تا در شادی مردم شریک باشند. ‌
https://siasatrooz.ir/vdcfcedymw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی