جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128592
رئیس ستاد انتخابات کشور:

هر نوع حمایت دولتی از کاندیداها ممنوع و خط قرمز دولت است

هر نوع حمایت دولتی از کاندیداها ممنوع و خط قرمز دولت است
رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه خط قرمز ما حمایت انتخاباتی است، گفت: ما هر گونه حمایت را خلاف شرع می‌دانیم، وقتی رهبری می‌گوید ممنوع یعنی هر حمایتی ممنوع است.
سید محمدتقی شاه‌چراغی در همایش اقشار سفیران مشارکت حداکثری که در سالن اجلاس دهکده مقاومت خرم‌‌آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله ‌دهه فجر، اظهار کرد: مردم لرستان هر جایی که حقی بوده ایستادگی و مبارزه کردند و جان دادند، اوج جان فشانی مردم استان هم در دفاع مقدس بود. وی بیان کرد: در دفاع مقدس نه تنها رزمندگان و جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل بودند بلکه زنان و کودکان در شهرها و روستاها آماج بمباران دشمن قرار گرفتند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در طول تاریخ تقابل حق و باطل وجود داشته و دارد، گفت: از آغاز انقلاب هم این تقابل تاکنون در جبهه‌های مختلف وجود داشته و دارد.
شاهچراغی با اشاره به حوادث غزه گفت: هر چند مظهر درگیری دشمن با انقلاب اسلامی از مرزها دورتر شده و به لبنان و غزه کشیده شده است، اما این تقابل جمهوری اسلامی با نظام استکباری نیست، بلکه تقابل انقلاب اسلامی با ظلم است، امروز شاهد کشته شدن هزاران نفر از زنان و کودکان در غزه هستیم، چون ملتی بر استقلال و آزادی خود اصرار دارند، مانند کاری که ملت ما در ۲۲ بهمن انجام داد.
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: با وجود اینکه دشمن در جبهه‌های مختلف امنیتی، فرهنگی و حتی درمان ورود کرده و حاضر به تحویل داروهای بیماران صعب العلاج نیست، باید بگویم تنها چیزی که باعث‌ شده عزت و سر بلندی اتفاق بیفتد مردم بوده‌اند، اگر قرار است اینجا کسی شرمنده باشد ما مسوولان هستیم که به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم وگرنه مردم ایران همیشه سربلند و پای کار هستند. وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در دهه فجر به برکت امام خمینی پا می‌گیرد و مردم با دست خالی به میدان می‌آید امروز هم رهبری قائمه این حرکت است.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه امروز میدانی فراهم شده که به گذشته پر افتخار خود بپردازیم و این گذشته را نگهداریم، گفت: ما باید در مهمترین رویداد سال جاری یعنی انتخابات در صحنه اعلام حضور کنیم آن همه با همه سختی‌ها و شرایط معیشتی.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به چهار راهبرد رهبری مبنی بر سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت، گفت: امروز ظرفیتی فراهم شده تا از همه گروه‌ها، طوایف، گرایش‌های سیاسی، و سنین و جنسیت‌های مختلف حضور یابند، ما هم به عنوان ستاد انتخابات کشور تلاش می‌کنیم برای اجرای بهتر. شاهچراغی تاکید کرد: خط قرمز ما ورود به حمایت (از سوی دولت از افراد) در انتخابات است، ما این حمایت را خلاف شرع می‌دانیم. وقتی رهبری می‌گوید ممنوع یعنی هر حمایتی ممنوع است. وی با بیان اینکه تشخیص مردم برای ما محترم است، گفت: برای ما در جایگاه مجری انتخابات فرقی نمی‌کند چه کسی انتخاب شود، اما از جایگاه مجری مهم این است که مردم چه کسی را بپذیرند و اکثریت آرا را کسب کرده باشند، حالا اینکه وابسته به هر گروه، سن و یا هر طایفه‌ای تفاوتی ندارد، مهم این است که مردم رای بدهند و این قطعی است.
شاهچراغی خاطرنشان کرد: اما آنچه که می‌تواند ذائقه مردم را شیرین کند همراهی، همدلی و هماهنگی برای یک اتفاق بزرگ است، تبلیغات انتخاباتی برابر مر قانون مشکلی ندارد، اما تخریب، درگیری و دعوا ممنوع است، مجلس جای حل مشکلات کشور است، بنابراین داوطلبان می‌توانند ایده و راهکار بدهد و این مطلوب است، گله‌مندی و مشکلاتی که وجود دارد به حق هم است اما قرار نیست به خاطر یک مشکل با صندوق رای قهر کنیم. وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی هم در این استان ظرف دو سال گذشته افتاده است، گفت: ۸۰۰ کیلومتر آسفالت و روسازی، برقرسانی و آب‌رسانی به روستاها بخشی از کارهای انجام شده است.
شاه‌چراغی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری دولت در خدمت رسانی است، خاطرنشان کرد: انشاالله مردمی که در مشارکت همیشه پای کار بوده‌اند در این انتخابات هم حماسه می‌آفرینند.
https://siasatrooz.ir/vdceov8zwjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی