يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : 128604
ایران 2 - ژاپن 1

قهرمانی با مربی ایرانی

قهرمانی با مربی ایرانی
تیم ملی فوتبال ایران اسلامی در بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ژاپن را با نتیجه ۲ بر 1  شکست داد و راهی دور بعدی شد.
تیم ملی کشورمان دیروز تیم ملی ژاپن مدعی را نقره داغ کرده و با یک بازی زیبا و مقتدرانه توانست سامورایی‌ها را از گردونه مسابقات جام ملت‌های آسیا حذف کند. غیرت ایرانی دیروز در رگ‌های تک تک بازیکنان جریان پیدا کرد و توانست تیم قدرتمند ژاپن را شکست دهد و راهی مرحله بعدی و به جام قهرمانی نزدیکتر شود. این برای نخستین بار بود که ایران در ادوار جام ملت‌های آسیا موفق شد برابر ژاپن گلزنی کند و این تیم را شکست دهد.
تنها گل ژاپن در دقیقه ۲۸ توسط موریتا به ثمر رسید. بازیکن ژاپن روی اشتباه کنعانی‌زادگان در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و ضربه زمینی او با وجود واکنش بیرانوند وارد دروازه ایران شد. 
اولین گل ایران در دقیقه ۵۵ از سوی محمد محبی به ثمر رسید. سردار آزمون پس از دریافت پاس علیرضا جهانبخش، محبی را در موقعیت مناسب دید و با پاس رو به جلو او را صاحب موقعیت گلزنی کرد که ضربه زمینی دقیق او وارد دروازه شد و ایران به گل تساوی رسید. بازی با فشار تیم ایران بر تیم ژاپن همچنان ادامه داشت و حملات متعدد بازکنان کشورمان ازسوی مدافغان و دروازه بان مهار می‌شد، اما سرانجام فشارها به نتیجه رسید و در دقیقه ۵+۹۰ حساسترین صحنه روی گل دوم ایران رقم خورد. پس از پنالتی صورت گرفته روی کنعانی زادگان، جهانبخش این ضربه سرنوشت ساز را وارد دروازه سوزوکی کرد و گل برتری شاگردان امیر قلعه نویی را به ثمر رساند.
https://siasatrooz.ir/vdciuvaz5t1arq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی