يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 128614
وقتی وزیر خارجه انگلیس خواستار مسئولیت پذیری ایران در قبال منطقه می‌شود

فراموشکاری خودخواسته آقای کامرون

فراموشکاری خودخواسته آقای کامرون
وزیر خارجه انگلیس با ادعای نقش ایران در آنچه شکل گیری شبه نظامیان در منطقه و لزوم مسئولیت پذیری تهران در قبال آنها در حالی به ایرانی هراسی و فرافکنی پرداخته است که وی گویا فراموش کرده است که رژیم صهیونیستی که محور بحران منطقه است دست ساخته انگلیس است و گروه‌های تروریستی القاعده و داعش و منافقین و... نیز زیر چتر حمایتی آمریکا و انگلیس هستند.
پس از سومین دور حملات آمریکا و انگلیس به یمن، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس با تکرار اتهام زنی‌های گذشته علیه ایران گفت: رفتار‌های تهران قابل تحمل نیست. در حالیکه که صد‌ها هزار نفر از قشر‌های مختلف مردم در انگلیس از ادیان و ملیت‌های مختلف با برگزاری تظاهرات گسترده در لندن علیه سیاست‌های دولت در قبال فلسطین و سیاست‌های جنگ طلبانه دولت تظاهرات کردند دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با نشریه راست گرا و ضد ایرانی ساندی تایمز گفت: ما اقدامات گروه‌های نیابتی ایران را بر نمی‌تابیم و معتقدیم باید برای ایران پیام روشنی ارسال شود مبنی بر اینکه اقداماتش غیر قابل قبول است.کامرون در این مصاحبه ادعا کرده است در ملاقاتش با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست داووس به وی گفته شما نمی‌توانید درباره اقدامات گروه‌های نیابتی از خود سلب مسئولیت کنید البته می‌توانید ادعا کنید که آنها مقداری استقلال دارند، اما نمی‌توانید انکار کنید که آنها را ایجاد و پشتیبانی کردید و سلاح در اختیارشان نهادید بنا بر این در قبال اقداماتی که انجام می‌دهند مسئولید.
انگلیس در حالی همچون جنگ‌های دهه‌های اخیر به تبعیت از آمریکا به یمن حمله می‌کند که مردم این کشور بار‌ها در تظاهرات خود در هفته‌های اخیر، رویکرد دولت را جنگ طلبانه و سبب تشدید بحران در منطقه دانستند و ضمن محکوم کردن آن، توقف اینگونه اقدامات را خواستارشدند و از دولتشان خواستند به حمایت خود از رژیم اسراییل پایان دهد و از تجاوز به یمن دست بکشد.کامرون در حالی خود را صریح لهجه‌ای معرفی می‌کند که به دنبال امنیت جهان است، که افکار عمومی این سوال را از وی دارد که چرا این صراحت لهجه را در قبال آمریکا و البته دولت متبوع خویش انگلیس به کار نگرفته است.؟؟!! هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا رسما اذعان می‌کند که آمریکا القاعده را ایجاد کرده است و ترامپ نیز در سال 2016 فاش کرد که اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا داعش را سازماندهی کرد. گروه‌هایی تروریستی که جهانی را به خاک و خون کشیدند و سالها جنایات بیشماری را در بسیاری از کشورها رقم زده‌اند. واکنش آمریکایی‌ها به این تروریست‌ها همچنان حمایت است چنانکه در سال 1398 آمریکا سرداران مقابله با تروریسم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد هدف تروریسم دولتی قرار داد و اکنون آمریکا رسما در حال اعزام داعش از سوریه و عراق به افغانستان برای بحران‌سازی‌های جدید است که نمود آن را در جنایت خونین کرمان می‌توان مشاهده کرد. اکنون این سوال مطرح است که چرا آقای کامرون هیچ صراحت لهجه‌ای در برابر این تروریسم پروری آمریکایی ندارد؟ شاید پاسخ این سوال را در یک جمله بتوان داد و آن اینکه انگلیس خود شریک اصلی آمریکا در ایجاد چنین تروریست‌هایی است و خود در کنار آمریکا باید به جرم جنایت علیه بشریت مجازات گردد. نکته مهم آنکه با توجه به سخنان صریح لهجه کامرون درباره ایران، انگلیس به دلیل ایجاد رژیم صهیونیستی، حمایت مالی، تسلیح کردن و همکاری‌های گسترده با این رژیم مسئول تمام جنایات آن در طول 75 سال اشغال فلسطین و از جمله کشتار دهها هزار زن و کودک در جنگ اخیر غزه است و نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند و باید پاسخگوی توهش جنون آمیز رژیم صهیونیستی باشد.
لازم به ذکر است در ادامه جوسازی‌ها شپس وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که با تداوم تنش‌ها در مناطق مختلف به‌ویژه خاورمیانه، جهان ممکن است طی پنج سال آینده شاهد درگیری بین غرب و کشورهای رقیب، از جمله چین، روسیه، کره شمالی و ایران باشد.شپس در مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی تاکید کرد که انگلیس می‌خواهد شاهد «خویشتنداری» و کاهش تنش باشد. وی حملات مداوم به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و حملات علیه نیروها و امکانات نظامی آمریکا را از جمله اقدامات غیرقابل قبولی برشمرد که به ادعای وی تهران همچنان از آن حمایت می‌کند. در این میان سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حملات هوایی و موشکی دیشب آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد و تداوم این اقدامات خودسرانه را تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به شهرها و مناطق مختلفی در یمن را به شدت محکوم کرد.کنعانی این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین الملل توسط آمریکا و انگلیس خواند و گفت که تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس در تداوم حمایت تمام عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت پیشه و متهم به نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستند و بی تردید جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن آمریکا و انگلیس مسؤولیت دارد.
https://siasatrooz.ir/vdcjvoevxuqe8mz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی