يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
کد مطلب : 128615
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد:

پرداخت ۲۴۰ همت از بدهی انباشته تامین اجتماعی

پرداخت ۲۴۰ همت از بدهی انباشته تامین اجتماعی
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و ابر بدهکار‌ترین سازمان تأمین اجتماعی بود گفت: در این دولت، ۲۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) از بدهی انباشته شده پرداخت شده و تأمین اجتماعی ابر طلب کار هم هست و باید اقدامات لازم صورت گیرد
میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۷۴ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تأمین اجتماعی اند درحالی که قبل از انقلاب ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بود.وی افزود: قبل از انقلاب ۲۰ مرکز درمانی بود، ولی امروز ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و بیمارستان تأمین اجتماعی فعال است و در حال توسعه است. موسوی گفت: اوایل امسال طبق دستور رئیس جمهور ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و دیگر بیمه‌ها قرار گرفتند و این دستاورد بزرگی است.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: تأمین اجتماعی هم اجتماعی و اقتصادی است و در حوزه‌هایی مثل بیمه، خدمات درمانی فعالیت دارد و خریدار راهبردی خدمات سلامت است و ۹ هلدینگ بزرگ فعال دارد و در اقتصاد خرد و کلان تأثیر گذار است.
موسوی گفت: ناترازی شدید و کسری شدید ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی در صندوق تأمین اجتماعی مواجه بودیم و استقراض بی رویه صورت گرفته بود به صورتی که ۱۰۶ هزار میلیارد تومان فقط از بانک رفاه استقراض صورت گرفته بود و این چالش بود. همچنین تعداد بیمه شده نسبت بازنشسته در حال تغییر است و ضریب پشتیبانی در حال کاهش است.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۵۳ درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد است و بار مالی سنگینی به صندوق‌ها وارد کرده لذا بر اساس اقتضای تحولات اجتماعی و افزایش امید به زندگی باید تغییرات رخ می‌داد. وی گفت: ۸ هدف راهبری مانند توانمند سازی صندوق، توسعه صندوق، هوشمند سازی مدنظر است و رکورد درآمدی سال جاری ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده و اگر مثل سابق مسیر را می‌رفتیم کسری ۵ هزار میلیاردی به شدت افزایش می‌یافت.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و ابر بدهکار‌ترین سازمان تأمین اجتماعی بود گفت: در این دولت، ۲۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) از بدهی انباشته شده پرداخت شده و تأمین اجتماعی ابر طلب کار هم هست و باید اقدامات لازم صورت گیرد.مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کنونی بیمه بیکاری است که در حال پرداخت آن هستیم.
وی در خصوص زمان پرداخت عیدی بازنشستگان گفت: هنوز رقمی اعلام نشده است، اگر رقم عیدی اعلام شود ما نیز آن را اعلام می‌کنیم، اما تمام تلاشمان این است که عیدی را در موقعی مناسب به دست بازنشستگان برسانیم و اولویتی به جز پرداخت حقوق و عیدی در این دو ماه اخیر نداریم.
وی با بیان اینکه انباشت بدهی دولت از چالش‌هایی بود که تامین مالی و کسری نقدینگی ما را دچار مشکل می‌کرد، گفت: همچنین عدم تغییرات و اصلاحاتی که باید به اقتضای تحول جمعیتی رخ می‌داد نیز مطرح بود. سن امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۵ سال بود و اکنون به ۷۵ سال رسیده است. اخیرا با اجماع، اصلاحات جزئی در سن و سابقه و سنوات بیمه‌ای صورت گرفته است البته این اصلاحات «اختیاری» بوده و امید است اثر بگذارد.
 
سمیه ملکی
https://siasatrooz.ir/vdca6an6m49nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی