دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 128817

نقش خواص «فرهنگی ـــ هنری» کشور در انتخابات

نقش خواص «فرهنگی ـــ هنری» کشور در انتخابات
در برهه‌های حساس است که آدمی می‌تواند نقش اصلی و اساسی خود را بازی کند و در این میان، خواص نقش بیشتری دارند.
خواص را چه کسانی یا چه اقشاری از جامعه تشکیل می‌دهند؟ لزوماً آنهایی که نقش مثبت دارند صرفاً خواص نیستند بلکه آنهایی هم که نقش منفی بازی می‌کنند خواص‌اند. اما همان خواص منفی هم می‌توانند نقش مثبت داشته باشند. نخبگان، فرهیختگان، نویسندگان، علما،‌ بازیگران،‌ هنرپیشه‌ها، آهنگسازان و هر آن که در میان مردم معروف است و مشهور می‌توان خواص نامید.
در جریان‌های سال‌های گذشته، به ویژه اغتشاشات سال گذشته، برخی چهره‌های هنری در قالب خواص نقش منفی داشتند و و سعی کردند بر آتش فتنه بدمند و آن را بر افروخته‌تر کنند؛‌برخی هم سکوت کردند و خود را به کناری کشیدند و برهی دیگر پای کار ایران و انقلاب ایستادند و هزینه آن را هم پرداختند. در مقطعی قرار داریم که اکنون نقش خواصی که خود را چهره هنری می‌داند باید پای کار بیاید و سهم و دین خود را برای ایران، مردم و انقلاب ادا کند.
اکنون زمان سکوت نیست،‌ آنچه که مسلم است، این است که اگر در زمان اشوب و اغتشاش ورود کردید و به تحریک فضای سیاسی کشور پرداختید و نظام با سعه صدر بال با شما رفتار کرد، اکنون زمان آن است تا جبران کنید.
در این میان هستند آن هنرمندان و خواص عرصه فرهنگی کشور که به ایران اسلامی و مردم پایبندند و در جهت درست ایستاده‌اند و در این برهه نیز پای کار هستند و مردم را به حضور در انتخابات 11 اسفند که یکی از حساس‌ترین انتخابات ایران اسلامی است دعوت می‌کنند.
در همین زمینه کورش زارعی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه اگر ما در انتخابات انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند گفت: وقتی دیگران برای ما انتخاب کنند ما دیگر حق سخن گفتن، اعتراض و نقد کردن را نخواهیم داشت. زارعی در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات 11 اسفند شرکت می‌کند گفت: حتماً در انتخابات شرکت خواهم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا مشکلاتی مثل مشکلات اقتصادی تصمیم او را به رای ندادن تغییر نداده است افزود: بالاخره مشکلات وجود دارد و این جور نیست که خود ما هم به‌عنوان یک بچه انقلابی منتقد یک سری از کارها نباشیم، این مشکلات دلیل نمی‌شود که در انتخابات حضور نداشته باشیم.این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: اگر ما انتخاب نکنیم دیگران برای ما انتخاب می‌کنند و وقتی دیگران برای ما انتخاب کنند ما دیگر حق سخن گفتن، اعتراض و نقد کردن را نخواهیم داشت. کوروش زارعی اظهار کرد: وقتی خودمان انتخاب می‌کنیم، می‌توانیم به آن نماینده یا نماینده‌های مورد نظر بگوییم ما پای صندوق‌های رای رفته‌ایم و به شما رای داده‌ایم تا ما برای مملکت و جامعه کار کنید. در آن موقع است که ما می‌توانیم مطالبه‌گر باشیم و مطالبه کنیم.
وی اظهار کرد: وقتی پای صندوق رای نرویم و دیگران برای ما انتخاب کنند به نظرم در آن زمان هیچ حق مطالبه‌گری نداریم و نمی‌توانیم مطالبه کنیم.این بازیگر سینما ادامه داد: ما هر چه داریم از خون شهدا است، شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند تا آب، خاک، ناموس و کیان ما به‌دست دشمن نیفتد. شهدای مدافع حرمی که به کیلومترها دورتر از ایران رفتند و جنگیدند تا پای داعش و دشمنان به مملکت ما باز نشود.کورش زارعی عنوان کرد: ما هر چه داریم از شهدا داریم؛ وقتی این حرف را می‌زنیم باید با اعتقاد این حرف را بزنیم و پای آن بایستیم، زیرا آنها رفته‌اند و کاری انجام دادند تا این مملکت بماند؛ حالا نوبت کسانی است که مانده‌اند.
وی تصریح کرد: آن‌هایی که مانده‌اند باید کاری را انجام بدهند تا این انقلاب پا برجا بماند، تا دشمن طمعی به این مملکت، کشور، مردم و دستاوردهای انقلاب نداشته باشد.این بازیگر تلویزیون ادامه داد: بی بی سی و اینترنشنال احمق‌هایی هستند که سال‌ها حماقت و کارهای احمقانه خود را تکرار می‌کنند و می‌دانند به نتیجه‌ای نمی‌رسند.کورش زارعی گفت: مردم ما مملکت، کشور، انقلاب خود را دوست دارند و نشان داده‌اند در هر جایی که این مملکت نیاز داشته است پای کار نظام بوده‌اند. وی افزود: رسانه‌های معاند تلاش‌های احمقانه‌ای را انجام می‌دهند که هیچ‌وقت تلاش‌های احمقانه آنها به نتیجه نخواهد رسید.این بازیگر ادامه داد: ما مردمی هستیم که خودمان با دست‌های خودمان سرنوشت خودمان را رقم می‌زنیم. ما همیشه در مشکلاتی که دشمن برای ما به وجود آورده است پای انقلاب ایستاده‌ایم و به میدان آمده‌ایم.کورش زارعی اظهار کرد: این بار هم مردم باید به میدان بیایند تا احمق‌هایی مثل بی بی سی و اینترنشنال و... مانند همیشه تیرشان به هدف نخورد.وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که پای مردم، ناموس، مملکت و انقلاب‌مان بایستیم.کورش زارعی در پایان خاطرنشان کرد: من به‌عنوان فرزند کوچک عرصه هنر و فرزند کوچک و خادم این مردم از آنها دعوت می‌کنم تا مثل همیشه شکوهمند در انتخابات حضور داشته باشند و مشت بزرگی را مانند همیشه که به دهان دشمن و یاوه گو‌هایی مثل تلویزیون‌های بیگانه‌زده اند را باز هم بزنند و دشمن را نا امید کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcezv8zfjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی