شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : 128867
رئیسی در نشست مجمع GECF عنوان کرد:

دعوت از سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ ایران

دعوت از سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ ایران
رئیس جمهور کشورمان از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و اعضای مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز برای حضور در پروژه‌های انرژی‌ و گاز ایران دعوت کرد.
سید ابراهیم رئیسی دیروز در هفتمین نشست سران مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز در الجزایر با تشکر از دولت قطر به عنوان رئیس دوره گذشته و تبریک به رئیس‌جمهور الجزایر به دلیل ریاست و میزبانی مناسب در این دوره، راهبرد منطقه‌ای ایران را مبتنی بر افزایش تولید و صادرات گاز و دسترسی هر چه بیشتر ملت‌های منطقه به این انرژی پاک عنوان کرد و گفت: ایران قصد دارد با توسعه همکاری ها دو و چند جانبه در بازار جهانی گاز نقشی متناسب با ظرفیت‌های خود پیدا کند.
وی ادامه داد: ما آمادگی تبدیل شدن به هاب انرژی و همچنین مسیری امن برای توزیع و ترانزیت گاز بین تولید کنندگان و بازارهای مصرف را داریم از سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کشورهای عضو GECF برای حضور در پروژه های بخش انرژی و گاز ایران دعوت می‌کنم. ظرفیت‌های ایجادشده در صنعت گاز ایران زمینه مناسبی برای همکاری کشورهای عضو GECF در حوزه بالادستی و پایین دستی گاز طبیعی و تجات آن نیز ایجاد کرده است.
رئیس جمهور هم‌چنین عنوان کرد: در حوزه‌های علمی و بهره‌مندی از فناوری‌های دانش‌بنیان نیز مایلم اشاره کنم که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، می‌توانند در تعامل با کشورهای عضو مجمع و در قالب مدل‌های جدید، مشارکت و نمونه‌های موفقی را خلق کنند. بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای عضو مجمع دعوت می‌کند، برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه استخراج، فرآوری، انتقال و تجارت گاز و فنآوری‌های مرتبط، همکاری‌های نظام‌مندی را برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنعت گاز آغاز کنند. وی در ادامه پیشنهاد کرد؛ برای برخورداری همه اعضاء از ظرفیت‌های یکدیگر، دبیرخانه مجمع، سازوکاری برای تبادل دانش فنی و تجربیات کشورهای عضو در صنعت گاز را به کار گیرد.
رئیسی در ابتدای صحبت‌های خود به جنگ در فلسطین اشاره و اظهار کرد: امروز فلسطین موضوع مهم جهان اسلام و بشریت است. نظام سلطه غربی که بر پایه استعمار ملت‌ها شکل گرفت امروز از همیشه ضعیف‌تر و تهی از معنا شده است. وی در ادامه یادآور شد: تاسیس رژیم صهیونیستی پروژه استعماری برای حفظ سلطه و نفوذ غرب در منطقه ما بود اما به برکت مقاومت فلسطین ستون‌های شیشه‌ای آن فرو ریخته است. جنگ کنونی در فلسطین، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است و کسانی که امروز در قبال جنایت صهیونیست‌ها سکوت می‌کنند بدانند که بدون تردید فردا سیلی سختی خواهند خورد. امروز فلسطین معیار انسانیت، اخلاق و وجدان جامعه بشری است.
رئیسی همچنین بیان کرد: امروز شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، در برقراری آتش‌بس ناتوان مانده است. آمریکا با حمایت همه‌جانبه از تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی سنگ‌تمام گذاشته است. آمریکا و اروپا اگر واقعا به دنبال صلح و امنیت جهانی هستند باید دست از دروغ و ریاکاری بردارند و کشتار مردم فلسطین را متوقف کنند. وی با اشاره به این‌که «امروز فریادهای عدالت‌خواهی به نفع مردم مظلوم غزه از سراسر جهان از آمریکای لاتین تا آفریقا و اروپا بلند است»، افزود: فاجعه قتل‌عام ده‌ها تن از مردم مظلوم و گرسنه که برای تهیه غذا تجمع کرده بودند، ولی با حملات عامدانه ارتش تروریستی اسرائیل به خاک و خون کشیده شدند غیر قابل تحمل و نیازمند برخوردی بازدارنده و بین‌المللی است. اکنون نزدیک ۵ ماه است که آزادی خواهان جهان بدون توقف در کشورهای مختلف در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و در اعتراض به حمایت های آمریکا از این رژیم در خیابان ها پایداری و استقامت کرده و ناامید نشده‌اند.
رئیس قوه مجریه افزود؛ فریاد مستمر و خستگی‌ناپذیر آنان این است که کودک‌کشی را متوقف کنید. دست از محاصره مردم غزه بردارید. آب، غذا و دارو را به روی مردم مظلوم غزه نبندید؛ اقدام ضد حقوق بشری بمباران بیمارستان ها را متوقف کنید. از حمله به مراکز امدادرسانی بین‌المللی و دفاتر سازمان ملل و صلیب سرخ خودداری کنید. خبرنگاران را نکشید. بدانید که صدای ملت مظلوم و مقتدر فلسطین خاموش‌نشدنی است.
وی در ادامه گفت: اینجانب به نمایندگی از ملت قهرمان ایران از برادران عزیزم در سراسر جبهه مقاومت به خصوص حماس و جهاد اسلامی و همچنین حزب الله سرافراز لبنان و سلحشوران یمن و هر انسان آزاده ای که شجاعانه مواضع شرافت‌مندانه‌ای در برابر جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها و کشتار وحشیانه مردم غزه اتخاذ کرده صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و ملت فلسطین اثبات کرده خون بر شمشیر پیروز است.
رئیسی با اشاره به پیشنهادات جمهوری اسلامی درباره جنگ غزه، تاکید کرد: آتش‌بس فوری غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه باید انجام شود. جنایت‌های ارتکابی اسرائیل و آمریکا و حامیان آنها در دادگاه صلاحیت‌دار بین‌المللی مورد رسیدگی قرار بگیرد. همچنین رژیم صهیونیستی باید مورد تحریم جهانی قرار بگیرد. قطع کامل روابط پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی کمترین توقع از ملت ها و دولت‌هاست.
https://siasatrooz.ir/vdcjmoevauqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی