جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد مطلب : 127224

اهداف یک جنایت

در حمله پهپادی تروریستی به جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افسری دانشکده نظامی در حمص صدها شهید و زخمی از نظامیان و غیر نظامین بر جای گذاشت. این جنایت خونین که شدیدترین حملات تروریستی طی ماه‌های اخیر بوده در حالی صورت گرفته است که از یک سو سوریه و متحدانش توانسته‌اند که امنیتی به نسبت پایدار را بر سوریه و منطقه حاکم سازند که می‌تواند زمینه ساز بازگشت آوارگان و نیز بازسازی ویرانه‌های جنگ تحمیلی به این کشور باشد.
از سوی دیگر در حوزه دیپلماسی نیز سوریه توانسته گام‌های بلند منطقه‌ای و جهانی بردارد که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب و بازگشایی سفارتخانه‌های این کشور در بسیاری از کشورهای عربی از جمله عربستان و نیز سفر رئیس جمهور بشار اسد به چین نمودی از فرآیند است. در نقطه مقابل اشغلگران و متجاوزان به سوریه از جمله آمریکا که در کنار اشغال سرزمین در حال سرقت منابع نفتی سوریه است، رژیم صهیونیستی و ترکیه که بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده از این روند نگران بوده و آن را تهدیدی برای منافع خود می‌دانند.
در همین حال سناریوی غرب برای ایجاد آشوب و ناامنی اجتماعی بویژه در بخش‌های دروزی نشین و نیز کرد نشین چندان نتیجه‌ای نداشته و در نهایت بسیاری گروه‌ها و جریان‌ها در کنار نظام سوریه قرار گرفته‌اند که درگیری عشایر با نیروهای تحت حمایت آمریکا نمودی از این وضعیت است. در این شرایط می‌توان گفت که دشمنان سوریه و امنیت منطقه بار دیگر با تقویت گروه‌های تروریستی و رقم زدن جنایتی خونین برآنند تا از یک سو روحیه مردم سوریه از اینده کشورشان را تضعیف نمایند و از سوی دیگر مانع از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گردند. همچنین با ایجاد بحران‌های امنیتی زمینه استمرار اشغالگری و تجاوزات خود به این کشور را فراهم سازند در حالی با ایجاد فضای ناامنی، مانع از ورود کشورهایی همچون چین به روند بازسازی اقتصادی سوریه گردند. این حمله تروریستی همچنین هشداری به کشورهای عربی درباب رابطه با سوریه در شرایطی که روند سازش را مردود می‌دانند می‌باشد تا شاید در لوای آن آمریکا بتواند با فضای وحشت چند کشور عربی را به سازش با صهیونیست‌ها سوق دهد تا از آن در جهت اهداف انتخاباتی بایدن بهره بردری نماید.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcf0edyjw6d00a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی