شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : 127736

دادن انشعاب جدید گاز در تهران و کلان شهرها ممنوع شود

تهران در زمستان روزانه 100 الی 120هزار تن گاز طبیعی در بخاری های گازی و موتورخانه ها و اجاق های گاز و غیره مصرف می کند که منجر به انتشار 200 تا 250هزار تن co2 در هوای شهر می شود در حالی که آلایندگی کل خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز تهران به ۶۰ هزار تن نمی رسد.
 
تهران در زمستان روزانه 100 الی  120هزار تن گاز طبیعی در بخاری های گازی و موتورخانه ها و اجاق های گاز و غیره مصرف می کند که منجر به انتشار 200 تا 250هزار تن co2 در هوای شهر می شود در حالی که آلایندگی کل خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز تهران به 60 هزار تن نمی رسد. بخاطر سلامتی خود و فرزندانمان در زمستانها گاز کمتری مصرف کنیم در خانه لباس گرم بپوشیم و از هیتر برقی بجای گاز استفاده کنیم.
می بایست هر چه سریعتر طی بخشنامه ای دادن انشعاب جدید گاز در تهران و شهرهای بزرگ اکیدا ممنوع شود و ساختمان های جدید صرفا از برق برای تامین انرژی گرمایی و سرما استفاده نمایند. تنها کشور جهان که به شدت به انرژی گاز وابسته شده ایران است. در گام بعدی می بایست سهم گاز در تامین گرمایش خانه ها به مرور کاهش و به کمتر از 40 درصد برسد. گاز باید در نیروگاه ها به برق تبدیل شود و برق عامل تامین انرژی در شهرهای بزرگ باشد. نیروگاه های راندمان بالای CCHP می بایست جایگزین موتورخانه ها جهت تامین سرمایش و گرمایش شود این نیروگاه های با راندمان ۹۸درصد(برق، حرارت و سرما) قادر به جذب CO2 و عدم انتشار آن در محیط می باشند.
وزارت نفت می بایست به سرعت بخشنامه ممنوعیت اعطای انشعاب جدید گاز در تهران و سایر شهرهای بزرگ را تهیه و در دولت محترم مصوب نماید این مصوبه می بایست با قاطعیت اجرائی گردد.
نیروگاه های کشور ظرفیت تولید 90 هزار مگاوات برق را دارند اما در ماه های سرد سال حدود 35هزار مگاوات تولید می کنند زیرا نیروگاه ها در زمستان با کمبود گاز مواجه هستند. چنانچه مصرف گاز خانگی کاهش یابد نیروگاه ها در ماه های سرد سال قادرند با راندمان 20درصد بالاتر نسبت به ماه های گرم برق تولید نمایند و این فرصت ارزشمندی است که ما در زمستانها به سادگی این فرصت ارزشمند را از دست می دهیم.
سیدحسین میرافضلی
https://siasatrooz.ir/vdcds50f9yt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی