جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کد مطلب : 128153

آنچه در کرانه می‌گذرد

نزدیک به نود روز است جهان معطوف به مقاومت مشروع ملت فلسطین در غزه در برابر اشغالگری و توهش رژیم صهیونیستی است. نکته مهم آنکه در نقطه‌ای دیگر از فلسطین به نام کرانه باختری نیز همپای غزه، فلسطینی‌ها مقاومتی قابل توجه را در پیش گرفته‌اند که با سرکوب گری سنگین صهیونیست‌ها همراه بوده است.
به عنوان نمونه نظامیان اسرائیلی با خودروهای نظامی و پهپاد وارد اردوگاه الفارعه در کرانه باختری شدند و جوانان اردوگاه نیز با سلاح گرم به مقابله برخاستند.جوانان اردوگاه با سلاح گرم و بمب‌های دست‌ساز به مقابله با نظامیان اشغالگر برخاستند. نظامیان اسرائیلی همچنین مانع از ورود آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی برای انتقال مجروحین شدند، تا جایی که یک جوان اهل اردوگاه را که زخمی شده بود از داخل آمبولانس بیرون کشیده و او را دستگیر کردند.
شهرها و روستاها و اردوگاههای کرانه باختری به خصوص در بخش شمالی (جنین، طوباس، نابلس) از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی، صحنه مبارزات جوانان فلسطینی است؛ به طوریکه ۳۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند و ۴۸۲۰ نفر نیز به اسارت اشغالگران در آمده‌اند.صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد سال جاری میلادی مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری اشغالی بوده است.
طبق اعلام این نهاد سازمان ملل بیش از ۸۰ کودک در ۱۲ هفته گذشته در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی جانشان را از دست داده‌اند. مجموع این آمارها در حالی منتشر می‌شود نگاهی به وضعیت کرانه باختری نشان می‌دهد که از یک سو تشکیلات خودگردان و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به سرکوب فلسطینی‌ها می‌پردازند در عین حال مردم این منطقه توان ساخت موشک و تسلیحات پیشرفته همچون غزه را ندارند. در این شرایط مقاومت کرانه باختری را می‌توان تحولی بزرگ طی سالهای اخیر فلسطین دانست که با توجه به نزدیکی به سرزمین‌های اشغالی می‌توان زمینه ساز تحولاتی بزرگ باشد. تسلیح کرانه باختری اصلی است که صهیونیست‌ها و غرب به شدت از آن هراس دارند و با سرکوب گسترده به دنبال مقابله با آن هستند حال آنکه در دوران طوفان الاقصی این روند در حال شکل گرفتن است  و کرانه می‌رود تا به یک محور مهم مقاومت فلسطینی‌ مبدل گردد.


علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdchm6nzx23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی