دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
کد مطلب : 128378

کسب و کارهایی که با بانک ایران زمین رونق می‌گیرد

دنیای امروز را دنیای دیجیتال و کسب و کارهای مجازی می‌نامند بگونه‌ای که بخش عمده‌ای از تجارت بین‌الملل و نیز اقتصادهای فردی و جمعی در این عرصه صورت می‌گیرد. دوران کرونا و نیز افزایش فضای مجازی و دانش‌های روز جهانی کسب کارهایی همچون استارت آپ‌ها نقشی مهم را در اقتصاد کشورها ایفا می کنند بگونه‌ای که امروز کمتر کشوری را می‌توان یافت که در این عرصه وارد نشده باشد. روندی که هر روز ابعاد بیشتری می‌گیرد و تقویت و بومی سازی این کسب و کاره مولفه‌ای مهم در مقابله با پدیده‌ای به نام بی کاری و نیز زمینه سازی جهت حضور در اقتصاد بین‌الملل است. امروز در کنار استارت آپ‌ها، کسب و کارهای خرد از خانه‌ها گرفته تا کارگاه‌ها و مراکز کاری کوچک از ابعاد اقتصاد جوامع شده است بویژه آنکه این اقتصادها بر خلاف تجارت‌های بزرگ، خانواده محور بوده و در کنار مسائل اقتصادی می‌تواند در حوزه اجتماعی نیز کارکردی مناسب داشته باشد بویژه آنکه دنیای امروز دنیای رنج بردن از کم رنگ شدن ارزشی به نام خانواده و همگرایی خانوادگی در راه رسیدن به اهداف است.
در این شرایط یکی از اولویت‌های اصلی بانک ایران زمین توسعه کسب و کارهای خرد است. این توسعه به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار اهمیت دارد زیرا این نوع کسب و کارها نقش اساسی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند بویژه اینکه بسیاری از جوانان فاقد سرمایه لازم و کلان بوده و با سرمایه‌های خرد به دنبال آغاز کسب و کاری می‌باشند. از طریق ارائه خدمات بانکی به این کسب و کارها، بانک ایران زمین به آنها امکان دسترسی به منابع مالی و اعتبار را فراهم می‌کند. در همین حال این کسب و کارهای کوچک که بیشتر به کارهای خانوادگی معروف هستند می‌توانند زمینه ساز تقویت پیوند در خانواده‌ها و اشتغال زایی در وسعت یک خانواده باشد.
در همین حال بانک ایران زمین با ایجاد مرکز نوآوری و استفاده از ظرفیت‌های زیرساخت‌های موجود در این مرکز، در کنار امکان دسترسی به زیرساخت بانکداری باز، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم کرده است.
نکته مهم آنکه در کنار اقتصاد خرد و خانواده محور، در عرصه اقتصاد و کسب و کارهای نوین نیز بانک ایران زمین یکی از بانک های خصوصی پیشگام در کشور به شمار می رود که توانسته است ظرفیت های خود در این بخش را همتراز با فناوری روز دنیا توسعه دهد و با ایجاد یک مرکز نوآوری مستقل و پویا، مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.
این بانک با راه اندازی مرکز نوآوری ایران زمین درصدد بوده تا از تجارب موجود برای هم‌افزایی و توسعه‌ی زیست‌بوم کسب‌وکارهای ‌نوپا بهره گیرد. شعار بانک ایران‌زمین، نوآوری به گستره ایران زمین بوده و مرکز در تلاش است که جایگاه خود را به‌عنوان حمایت کننده کسب‌وکارهای نوآور و نوپا تثبیت کند.
مرکز نوآوری ایران زمین توان و امکانات خود را در خدمت پرورش طرح های خلاق، ارزش آفرین و گروه های پویایی قرار داده که برای رشد و حضور اثرگذار در فضای کسب و کار نیازمند حمایت هستند.
بانک ایران زمین همچنین با راه‌‌‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها و کسب و کارهای نوپاست و در راستای همین هدف، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲‌ درصد رشد به ۳۵۳‌ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسانده است.با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز نوآوری ایران ‌زمین، در کنار امکان دسترسی به زیرساخت بانکداری باز، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم آمده است و همین عامل اقبال کسب و کارهای خرد به این بانک را رقم زده است.با توجه به اینکه توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان را یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشوراست؛بانک ایران زمین با این رویکرد توانست در بخش خدمات دیجیتال بانکی سرمایه گذاری کند و با همت همکاران در تمامی بخش های بانک این رویکرد را عملی و اجرایی کند.
امروز نام این بانک را در آغاز به کار بسیاری از کسب و کارهای نوین از جمله در حوزه استارت اپ‌ها می‌توان مشاهده کرد که زمینه ساز انگیز‌های بسیاری در میان جوانان برای ماندن در کشور ایجاد کرده است.
نکته مهم و قابل ذکر آن است که دایره حمایت مرکز نوآوری ایران زمین به گستردگی خلاقیت صاحبان طرح ها، وسعت اندیشه خلاق آنها و همت والای فعالان حوزه کسب و کارهای نوپا خواهد بود و عملا محدودیتی در این خدمات وجود ندارد.
زیرساخت های فراهم شده در مرکز نوآوری ایران زمین، شرایط مناسب حضور در فضای کسب‌وکار را برای صاحبان طرح ها در قالب برنامه‌ شتابدهی فراهم ساخته است. فضای کار اشتراکی، شبکه ارتباطی گسترده با فعالان زیست ‌بوم، با مراکز علمی و دانشگاهی، موقعیت ممتازی را برای صاحبان طرح های نوآورانه ایجاد کرده؛ تا در مسیر مناسب رشد و ارزش آفرینی
قرار گیرند.
با تکیه به ظرفیت های تولیدی داخل کشور و سرمایه انسانی جوان و تحصیلکرده و منابع سرشار طبیعی، بتوان چراغی پرنور در آینده اقتصاد این مرز و بوم در حوزه کسب و کارهای کوچک برافروخت که بانک ایران زمین در این مورد پیشرو بوده است. روندی که قطعا می‌تواند تاثیرات بسیاری بر اقتصاد فردی، جمعی ایرانیان و نیز جایگاه جهانی ایران در اقتصادهای نوین داشته باشد در عین آنکه این وضعیت می‌تواند مولفه‌ای مهم برای کاهش خروج جوانان از کشور به خاطر مسائل اقتصادی باشد.
 
سمیه ملکی
https://siasatrooz.ir/vdcgu79q7ak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی