جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : 128410

چرایی بازگرداندن به یک لیست

آمریکایی‌ها با ادعای آنچه حمایت از آزادی دریا نوردی و تجارت در دریای سرخ نامیده‌اند بار دیگر انصارالله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند. این اقدام در حالی صورت گرفته است که نگاهی به کارنامه یمن حداقل از سال 2014 یعنی زمان تشکیل دولت وحدت ملی نشان می‌دهد که انصارلله در جمع گروه‌ها و جریان‌های سیاسی تاثیرگذار در یمن به عنوان بخشی از دولت مشروع و قانونی یمن بوده است.
کشورهای انگلیس و آمریکا با فضاسازی رسانه‌ای در حالی برآنند تا حملات و قرار دادن انصارلله در لیست گروه‌های تروریستی را واکنشی به اقدامات حوثی‌ها در حمله به کشتی‌هایی که به مقصد رژیم اسرائیل حرکت می کنند نسبت دهند و حملات خود را مقابله با «تروریست» معرفی کنند ؛ که تمامی اقدامات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی توسط ارتش و دولت نجات ملی یمن آن هم با حمایت میلیونی مردم یمن صورت گرفته است. نکته مهم آنکه انصارلله به نمایندگی از دولت و ملت یمن در مذاکرات صلح شرکت کرده و ساختاری کاملا قانونی برگرفته از تشکیلات سیاسی و دفاعی یمن است؛ لذا عملا اقدام غربی‌ها در تقلیل اقدامات یمن به حوثی‌ها یا هدف قرار دادن مواضع آنها دروغی رسانه‌ای است که هیچ تناسبی با حقایق جاری در یمن و حتی صحنه بین‌الملل ندارد.
در همین حال هر زمان رهبران انصارالله درخواست حضور مردم در تظاهرات خیاباتی را داده‌اند میلیون‌ها به خیابان‌ها آمده و این یعنی مشروعیت مردمی انصارالله . با توجه به این شرایط می‌توان گفت که انصارلله به عنوان بخشی از دولت حاکم بر یمن هم مشروعیت سیاسی  و هم مردمی و بین المللی دارد لذا اقدام آمریکا رسما اقدام علیه دولت و مردم یمن بوده و ادعای اقدام علیه گروهی به انصارالله یک فریت است.
با توجه به این حقایق می‌توان گفت که اقدام آمریکایی نه از روی قدرت بلکه برگرفته از ناتوانی آنها در مهار یمن در دریای سرخ و همراهی و حمایت آن از مقاومت غزه است. آمریکایی‌ها که عملا در وادی نظامی شکست خورده اند با رویکرد به آنچه قدرت نرم یا همان تحریم و لیست تروریستی می‌نامند برآنند تا این شکست را پنهان و به زعم خویش از اقتدار یمن اهمیت‌زدایی کنند.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcdfj0fzyt0xo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی