يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : 128441

تکرار خیانت انگلیسی

دفاع مشروع ملت فلسطین در قالب طفان الاقصی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در حالی یکصد و دهمین روز خود را سپری کرده است که در سخنانی تامل برانگیز وزیر دفاع انگلیس گرنت شاپس به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامنی نتانیاهو درباره راه حل دو دولتی واکنش نشان داد و آن را «ناامید کننده» خواند. شاپس در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که «ناامید کننده است که نتانیاهو راه حل دو دولتی را رد می‌کند، او در طول دوران سیاسی خود بارها آن را گفته بود».
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز بعد از سخنان نتانیاهو خطاب به خبرنگاران در هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «بعد از اتمام جنگ، اشغال غزه در کار نخواهد بود.». این سخنان از سوی این کشورها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش شده بود که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس مامور مذاکره با کشورهای عربی جهت احیای روند سازش با ادعای دو دولتی گردیده است.
نگاهی به عملکرد کشورهای غربی نشان می‌دهد که انها از زمان اسلو (1993) طرح دو دولتی را مطرح و بر اساس آن نیز خواستار رویکرد کشورهای عربی به سازش با رژیم صهیونیستی بوده‌اند که در سال 2020 در قالب توافق آبراهام با سازشکاری امارات و بحرین و مراکش اجرایی تر شد. در همین حال سابقه انگلیسی‌ها نشان می‌دهد که شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی با سایس پیکو و قیومیت انگلیس و سپس اعلامیه بالفور در سال 2017 صورت گرفته است و تا به امروز نیز جز نابودی فلسطینی کارکردی نداشته است.
با توجه به این مسئله می توان گفت که ادعای مخالفت آمریکا و انگلیس با به اصطلاح ادعای مخالفت نتانیاهو با طرح دو دولتی بیشتر یک فریب و دروغ پردازی برای منحرف سازی افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و البته بستن پرونده این جنایات با ادعای صلح و امنیت منطقه است. این دروغ پردازی زمانی آشکارتر می‌شود که روزنامه انگلیسی «دکلاسفاید یو کی» متخصص سازمان‌های نظامی و اطلاعاتی نوشت که نیروی هوایی انگلیس از ابتدای ماه دسامبر سال گذشته تاکنون ۵۰ پرواز شناسایی بر فراز غزه جهت کمک به اسرائیل انجام داده است. همچنین آمریکا نیز میلیاردها دلار کمک برای این رژیم اختصاص داده است.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdchk6nzz23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی