جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128588

روزِ اول سرد؛ مثل هوای برفی تهران

روز اول جشنواره‌ فجرِ امسال مصادف شده ‌بود با روزِ برفیِ تهران، مثل همیشه ترافیک و دقایقی که به سرعت برای من و به کُندی برای راننده می‌گذشت. ساعت ۱۳ نخستین سانس اکران، دقیقاً سرِ ساعت مقابل پارکینگ برج میلاد بودم و احساسم این بود که الان حداقل تیزر معرفی و خوش‌ آمد پخش شده و قرار است تا یک الی دو دقیقه دیگر اولین فیلم اکران شود. با آسانسور به سرعت خودم را به طبقه همکف رساندم، به طرز عجیبی خلوت بود به همین دلیل برایم مسجل شد که قطعاً فیلم در حال اکران است و من دقایق ابتدایی را از دست داده‌ام.
از گیت با زدنِ کارت رد شدم، عجیب بود، صدای اره و تراشکاری و کارگرانی می‌آمد که ظاهراً در حال درست ‌کردن سازه‌ای بودند. با کمی دقت به دور و اطراف دوزاری‌ام افتاد که بله ، خلوتی سالن هیچ ارتباطی به اکران ندارد. همانطور که دور و اطرافم را نگاه می‌کردم به ذهنم خطور کرد چرا مسئولین برگزاری ایمنی را رعایت نکرده‌اند ، پس تابلوی کارگران مشغول کارند کجاست؟
روز اول جشنواره کارگران مشغول راه‌اندازی غرفه‌های رسانه‌ای بودند.غباری از خرده‌ چوب سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد را مه‌آلود کرده بود و تا چشم کار می‌کرد کسی را نمی‌شناختم .
کمی بیشتر دقت کردم تنها محمود گبرلو و محمدرضا مقدسیان که از قضا مسئول برگزاری نشست‌های خبری هم هست، برایم آشنا بود. اوضاع پذیرایی و هماهنگی هم که چنگی به دل نمی‌زد. نخستین سانس اکران ساعت 13 بود، ولی فیلم حدود ساعت 14 اکران شد و به همین ترتیب سانس های بعدی هم دچار اختلال و تأخیر شد به نحوی که سانس سوم یعنی فیلم «دو روز دیرتر» تقریبا ساعت 22 به پایان رسید و پس از آن نشست خبری برگزار شد و به همین دلیل اکران فیلم آخر به ساعت 23 موکول شد.
نکته قابل توجه روز اول تحریم نشست‌های خبری از سوی بازیگران شناخته‌ شده‌تر بود. «حسین پاکدل» که در شکار حلزون به ایفای نقش پرداخته بود در نشست خبری غایب بود همچنین «سینا مهراد»، «پردیس احمدیه»، «گوهر خیراندیش»،«فرهاد آئیش» و «سیاوش چراغی پور» که در فیلم «دو روز دیرتر» حضور داشتند در نشست خبری حضور پیدا نکردند.شتر سواری دلا دلا نمی‌شود،‌فیلم در حشنواره شرکت داده شده اما عومال حاضر نمی‌شوند!
 انگار پس از این‌ همه سال با این فضا غریبه بودم . حس خوبی نبود، تجربه روز اول و تو ذوق خوردن! به عشقِ سینما پابرجام پس امیدوارم که این روزهای برفی هرچه زودتر جای خود را به روزهای گرم بدهد تا کمی از حجمِ دل‌نگرانی‌ها برای آینده‌ی سینما کاسته شود.
 
خبرنگار گروه فرهنگی سیاست روز 
https://siasatrooz.ir/vdcjooevouqe8iz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی