سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کد مطلب : 128688

بانک ایران زمین و سرمایه‌هایی که به مقصد می‌رسد

در دنیای امروز سرمایه داشتن یک اصل ابتدایی است اما اصل مهم هدایت و به مقصد رسیدن صحیح سرمایه است. چه بسیار سرمایه‌هایی که به دلیل نداشتن برنامه درست، مدیریت نادرست، جهت گیری و مسیر انتخابی ناصحیح در نهایت نه تنها به مقصد نمیرسند. بر این اساس وجود ساختاری منسجم، تعهد پذیر و پیگیر و متخصص جهت هدیت سرمایه به سمت مقصد صحیح امری ضروری در بازار سرمایه و هرگونه سرمایه گذاری است. بانک ایران زمین که رسالت خود را نقش آفرینی فعال در صحنه اقتصادی و توسعه کشور قرار داده تلاش کرده تا در این مسیر اولویت‌ها و برنامه‌هایی مدون را در پیش گرفته و اجرایی نماید. در همین راستا نیز تاسیس صندوق‌های سرمایه گذاری در جمع برنامه‌های اصلی خود قرار داده است. در همین چارچوب نیز اخیرا بانک ایران زمین مجوز تأسيس يک «صندوق سرمايه گذاري املاک و مستغلات» و يک «صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان» را از بانک مرکزی دریافت کرد.
بانک ایران زمین در چارچوب مولد سازی و هدایت صحیح سرمایه‌ها که با نماد وزمین و سرمایه چهار هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، تاسیس این صندوق ها را با توجه به تصويب قانون جهش توليد مسکن و تکليف بانک ها نسبت به اعطاي تسهيلات و با درنظرگرفتن نامه هيأت وزيران مبني بر امکان تأسيس صندوق سرمايه گذاري در اراضي و املاک مازاد بانک ها و در اجراي مفاد بخشنامه شماره 02/185940 مورخ 03/08/1402، در دستور کار قرار داده است.
 بر اساس اعلام بانک ایران زمین، این بانک در راستای اجراي تکاليف مقرر در قوانين و در راستاي مولدسازي اموال مازاد خود و همچنين بهبود شاخص هاي کيفي بانک، مجوز تأسيس يک “صندوق سرمايه گذاري املاک و مستغلات” و يک “صندوق سرمايه گذاري زمين و ساختمان” را طي نامه شماره 02/277558 تاریخ ۱۱ بهمن ماه امسال از  بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران دريافت کرده است.  بر اساس این اطلاعیه، سایر مراتب مرتبط با تأسیس و فعالیت صندوق های مذکور، در اطلاعیه های بعدی و  بر اساس مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس، اطلاع رسانی خواهد شد.
در راستای همین رسالت حضور فعال در بازار سرمایه و اجرایی سازی اهداف و خواسته‌های مشتریان در جهت هدایت صحیح سرمایه‌ها، با افزایش مولدسازی دارایی های بانک ایران زمین، گام موثری در جهت تقویت تولید داخلی و ایجاد فرصت های شغلی و توسعه کسب و کارهای جدید در بخش های مختلف اقتصادی کشور برداشته خواهد شد و شاهد پیشروی این نهاد مالی در حوزه سرمایه گذاری و نماد بورسی آن در فرابورس خواهیم بود.بانک ایران زمین در راستای سیاست های دولت و بانک مرکزی سرعت واگذاری دارایی های منجمد خود را از طریق تشکیل صندوق های املاک و مستغلات و همچنین ورود هلدینگ مالی خود به بورس افزایش می دهد.
در سال های گذشته به جهت شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین تحریم ها و تورم موجود، بسیاری از دارایی های بانک ها که باید در مسیر تولید قرار می گرفت به دارایی های منجمد و غیر مولد تبدیل شد. بسیاری از بانک‌ها در مسیر بنگاه‌داری حرکت کرده و سرمایه را تبدیل به خانه‌ها و مستغلات کردند حال آنکه بانک ایران زمین از همان ابتدا تلاش نمود تا سرمایه‌ها را از حالت منجمد به عرصه مولد سازی هدایت نماید تا در نهایت این سرمایه در جهت توسعه و ابادانی کشور، اشتغال زایی، تولید و نقش آفرینی جوانان در اقتصاد کشور هزینه گردد.
در همین راستا نیز خبر درج نماد گروه مالی داتام (هلدینگ مالی بانک ایران زمین) در بورس تهران منتشر شد و در همین راستا بانک ایران زمین قصد دارد با تاسیس صندوق های املاک و مستغلات، دارایی های منجمد خود را به دارایی های مولد در جهت رشد تولید و اقتصاد کشور تبدیل کند.با افزایش مولدسازی دارایی های بانک ایران زمین، گام موثری در جهت تقویت تولید داخلی و ایجاد فرصت های شغلی و توسعه کسب و کارهای جدید در بخش های مختلف اقتصادی کشور برداشته خواهد شد و شاهد پیشروی این نهاد مالی در حوزه سرمایه گذاری و نماد بورسی آن در فرابورس خواهیم بود. بانک ایران زمین تلاش نموده تا گام‌های عملی در جهت مولد سازی سرمایه‌ها، دارایی‌ها و هر آنچه بر زمین مانده بردارد که با حمایت‌های مشتریان و نیز نیروی متخصص خویش با سرعت قابل توجهی در این
مسیر گام بر می دارد.
به هر تقدیر آنچه در فرآیند خدمات رسانی بانک ایران زمین مشاهده می‌شود آن است که این بانک از یک سو در چارچوب قوانین و شاخصه‌های بانک داری بانک مرکزی فعالیتی سراسری داشته و از سوی دیگر با تکیه بر دو اصل به روز رسانی خدمات و مشتری مداری با تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری  برآن بوده تا بیشتری و بهترین خدمات را به مشتریان ارائه نماید که آمارهای منتشره در باب وام‌ها و تسهیلات پرداختی از جمله در وام ازدواج و فرزند آوری که بسیاری از بانک‌ها کارکرد ضیعفی در این زمینه‌ها داشته اند گواهی بر این مهم است.
 
سمیه ملکی
https://siasatrooz.ir/vdcaaan6a49nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی