يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کد مطلب : 128802

تکرار دوگانگی‌ها

همزمان با دومین سالگرد جنگ در اوکراین تعدادی از رهبران غربی به نشانه همبستگی در کی‌یف، پایتخت اوکراین گردهم آمده‌اند.اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا هم به نخست‌وزیران ایتالیا، کانادا و بلژیک پیوست.شماری از رهبران کشورهای غربی ازجمله اورسولا فون‌در‌لاین، رئیس کمیسیون اروپا ، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا و الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک در مراسمی در فرودگاه هوستومل، در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین، جایی که درگیری اولیه رخ داد، برای ادای احترام و همبستگی شرکت کردند.
جالب توجه آنکه این رهبران شبانه با قطار از لهستان به اوکراین سفر کردندکه یادآور سفرهای دزدانه مقامات آمریکایی به افغانستان و عراق است که نشانگر وضعیت بحرانی غربی ها در تحقق اهداف ادعایی مبنی بر پیروزی بر روسیه در اوکراین است. سران غرب در سفر همزمان به اوکراین در حالی به دنبال نمایش چهره‌ای ابر قهرمان از اوکراینی‌ها و ناجی‌گونه و بشر دوست از خود برآمدند که هیچ کدام از این مدعیان انسانیت و آزادی خواهی، سفری به غزه با آن همه درد و رنج نداشته‌اند.
آنها در طول 5 ماه نسل کشی در غزه با دهها هزار شهید و زخمی که اکثرا زنان و کودکان هستند و نزدیک به دو میلیون آواره هرگز سخنی از مقاومت قهرمانانه فلسطینی‌ها نداشته و به واژگانی همچون ابراز تاسف بسنده کرده‌اند. برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس رسما با امریکا در شورای امنیت در وتو کردن قطعنامه آتش بس همراهی کرده و به نسل کشی در غزه دامن زده‌اند. آنها حتی با بازگشایی پرونده جنایات صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه مخالفت و به دنبال سرپوش نهادن بر این جنایات هستند.   
رفتاری که بار دیگر نشانگر ماهیت نژادپرستانه و خودبرترپندارانه غربی است که چشم‌ابی‌های موبلوند را انسان‌های برتر با حق حیات و حمایت و زندگی می‌نامند و سایر افراد بویژه ساکنان غرب آسیا را عقب ماندگان وبربرانی که جنگ و کشتار در آنها عادی است. لشکر کشی دیپلماتیک غرب به اوکراین با بسته کمک‌های مالی، نظامی سندی دیگر بر تفکری است که اروپا را "باغ" و سایر نقاط جهان را جنگلی وحشی و مستحق نابود شدن می‌نامد. دوگانگی رفتار غرب در قبال اوکراین و غزه بار دیگر نشان داد که فلسطینی‌ها برای رسیدن به حقوق اولیه خویش هیچ گزینه‌ای جز مقاومت ندارند و وعده‌های غرب صرفا سراب و فریبی برای خدمت به صهیونیست‌هاست.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdciuvazrt1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی