يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
کد مطلب : 128875

متهم تحریم می‌کند

در شرایطی جهان معطوف به جنگ غزه است که در اقدامی سوال برانگیز وزارت امور خارجه کانادا به بهانه فوت الکسی ناوالنی چهره اپوزیسیون روس، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد.
در بیانیه ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا آمده است که بر اساس دور جدید تحریم ها، ۶ تن از جمله مقام های ارشد و کارکنان عالیرتبه قضایی، دادستانی و امور زندان های روسیه هدف قرار می‌گیرند.
این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که در رویکردی کاملا ضد حقوق بشری، دولتمردان کانادا و البته انگلیس که سیطره حاکمیتی بر کانادا دارند تاکنون هیچ اقدامی برای عذرخواهی و غرامت پردازی به دلیل جنایتی هولناک به نام گورهای دسته جمعی 150 هزار کودک بومی که در مدارس شبانه روزی دولتی به مدت یکصد سال - تا سال 1996 رسما ادامه داشته- صورت نداده‌اند. کودکان که تنها جرم آنها به دنیا آمدن در خانواده‌های بومیان یا همان صاحبان اصلی کانادا بوده که به دست نژادپرستی سیستماتیک حاکم بر این کشور تحت حاکمیت و نظارت رسمی انگلیس قتل عام و در گورهای جمعی دفن شده‌اند. قبرهای کشف شده ماهیت ضد بشری و توهش حاکم بر کانادا را آشکار می‌سازد در حالی که تا به امروز ترودو نخست وزیر و پارلمان مدعی حقوق بشر حاضر به عذرخواهی رسمی و پذیرش حقوق بومیان نشده‌اند. جهان امروز این سوال را دارد که کانادایی که صدها هزار کودک را صرفا به جرم بومی بودن قتل عام کرده است چگونه مدعی حمایت از حقوق بشر می‌شود؟!
همچنین کانادای مدعی حقوق بشر، پنج ماه است که در برابر نسل کشی فلسطینی‌ها در توهش صهیونیستی که 70 درصد آن زنان و کودکان هستند سکوت و رسما در آن مشارکت کرده است. این رویکرد ضد بشری در حالی است که گزارشی با عنوان «تسلیح آپارتاید» نشان می‌دهد که صادرات تسلیحات کانادا به رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر سرعت گرفته و در سال 2020 به بالاترین حد خود در 30 سال گذشته رسیده است.اشغالگری رژیم صهیونیستی، خشونت علیه غیرنظامیان، و سیاست‌های تبعیض آمیز که توسط عفو بین‌الملل به عنوان آپارتاید نامیده شده، وضعیتی بسیار خطرناک را ارائه می‌دهد که در آن صادرات تسلیحات کانادا می‌تواند در نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی نقش داشته باشد. صادراتی که تاکنون ادامه داشته و رسم کانادا شریک نسل کشی ساکنان غزه است.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdciyvazwt1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی