شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : 129030

گامی علیه اسلام هراسی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره اقداماتی که باید برای مبارزه با «اسلام هراسی» برداشته شود، تصویب کرد. این پیش نویس قطعنامه که همزمان با روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی به رای گذاشته شد، با حمایت ۱۱۵ کشور، رای ممتنع ۴۴ کشور و بدون هیچ کشوری مخالفی، تصویب شد.قطعنامه یاد شده هرگونه اظهارات تنفر آمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می کند و خواستار تقویت تلاش های بین المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است
این مصوبه در حالی صورت گرفته است که نگاهی به کارنامه کشورهای غربی بیانگر اقدامات هدفمند و گسترده آنها بویژه در طول دو دهه اخیر علیه اسلام و مسلمانان است چنانکه در سال 2001 زمان حمله به افغانستان بوش پسر رئیس جمهور وقت آمریکا حمله به افغانستان را جنگ صلیبی نامید. در سال 2016 نیز ترامپ رسما عنوان کرد که داعش ساخته دست اوباما بوده که علیه کشورهای اسلامی به کار گرفته شد. این رفتارها در حالی صورت گرفته است که نه تنها اسلام کشتار غیرنظامیان بی گناه را ممنوع کرده، بلکه تروریسم و افراط‌گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم را نمی‌توان و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی مرتبط دانست.مسلمانان با نقض آشکار حقوق بشر خود در تعدادی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان و همچنین خشونت، افترا و هتک حرمت به ارزش‌ها، مقدسات و کتاب مقدس خود مواجه شده‌اند در حالی که در کشوری همچون سوئد در حالی قرآن سوزی آزاد است که در همین کشور علیه مسلمانان رفتارهای نژادپرستانه شدت گرفته است.
متاسفانه چنین حملاتی متعاقب ظهور احزاب راست افراطی در آن کشورها رو به تشدید و وخامت است. تعدادی از این کشورها نه تنها از جرم انگاری یا ممنوعیت خشونت و نفرت علیه نمادهای دینی و کتب مقدس در مقررات ملی خود سرباز می زنند، بلکه سعی می کنند از تلاش های جمعی برای تحقق این هدف فاصله بگیرند. این جریان‌های افراطی که هر روز در اروپا گسترش می‌یابند موجب شده تا دولتهای اروپایی حتی در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس به مسیر افراطگرایی افتاده که نمود آن را در همراهی با نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی می‌توان مشاهده کرد. مسئله‌ای که می‌تواند زمینه ساز تشدید رفتارهای رادیکالی در جهان شود که قطعا دامن غرب را نیز خواهد گرفت.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcc1oqsx2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی