سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد مطلب : 127139
حقایقی هولناکی که سران غرب به آن اعتراف کردند

اوکراینی‌ها قربانی تسلیحات معیوب آلمان و آزمایش‌های نظامی آمریکا

اوکراینی‌ها قربانی تسلیحات معیوب آلمان و آزمایش‌های نظامی آمریکا
دستیار وزیر دفاع آمریکا در حالی اذعان کرده است که اوکراین همچون عراق و افغانستان برای آمریکا یک آزمایشگاه نوآوری‌های نظامی است! که همزمان نیز مقامات آلمانی از ارسال تسلیحات فرسوده به کی یف خبر داده‌اند.
مارا کارلین، که در دانشگاه رونالد ریگان صحبت می کرد، با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا به عراق و افغانستان گفت «اوکراین همچون عراق و افغانستان برای ارتش آمریکا یک آزمایشگاه نوآوری‌های نظامی است!» مارا کارلین، دستیار وزیر دفاع آمریکا که در دانشگاه رونالد ریگان صحبت می کرد، در ادامه می‌گوید "چیزهایی وجود دارد که شما به ناچار در طول جنگ یاد می گیرید... آنها در میدان جنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند و نشان می دهند که چه تغییراتی باید ایجاد شود و چنین چرخه ای بسیار مهم است؛ بدیهی است که اوکراین آزمایشگاهی برای یادگیری نوآوری های نظامی است."کارلین افزود که استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در جنگ اوکراین در حال بررسی و اصلاح است. در همین حال وزیر خارجه آلمان اذعان کرد که بخشی از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند. بعد از انتشار اخبار و گزارش‌های متعددی درباره ارسال تجهیزات و تسلیحات قدیمی و معیوب توسط کشورهای غربی به اوکراین، آلمان رسماً این موضوع را تایید کرد.«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اذعان کرد که بخشی از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین برای جنگ با روسیه، بسیار قدیمی یا تجهیزاتی هستند که تقریبا در میدان عمل نمی‌کنند.بائربوک همچنین افزود که هنوز نمی‌تواند بگوید که آیا برلین موشک‌های دوربرد تاروس را به اوکراین ارائه می‌کند یا خیر، زیرا لازم است تمام جزئیات روشن و مشخص شود دقیقاً چه کسی می‌تواند آنها را کنترل کند؛ که خود امری زمان‌بر است. در ادامه بحران داخلی در میان متحدان آمریکا، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که بوداپست هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه صنعت انرژی هسته‌ای روسیه را وتو خواهد کرد.سیارتو گفت که در جریان دیدار با «الکسی لیخاچف» رئیس شرکت هسته‌ای روسیه موسوم به «روس‌اتم»، دیدگاه خود را در مورد برنامه‌های اتحادیه اروپا بیان کرده است. وزیر خارجه فنلاند نیز اذعان کرد که تحریم‌های اقتصادی متحدان اوکراین علیه روسیه، به مردم عادی این کشور نیز آسیب وارد می‌کند.وی در این‌باره گفت: «بله تحریم‌ها به مردم عادی آسیب می‌زند. اما من فکر نمی‌کنم که ما چاره‌ای دیگر داشته باشیم».
در این میان سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که اگر کنگره آمریکا در تصویب لایحه بودجه جدید با شکست مواجه شود، پنتاگون فقط برای چند هفته قادر خواهد بود از اوکراین حمایت کند.«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعطیلی احتمالی دولت آمریکا چه تأثیری بر کمک‌های آمریکا به کی‌یف خواهد داشت، بیان کرد: ما بودجه کمی برای ادامه حمایت‌ها از اوکراین داریم و فکر می‌کنم این مقدار پاسخگو صرفاً چند هفته باشد.او تصریح کرد: اگر درخواست‌های تکمیلی که مطرح کرده‌ایم، تحقق نیابند، قطعاً در روند حمایت از اوکراین در فصل پاییز و زمستان تاثیر خواهد گذاشت. همچنین علاوه بر مسئله حمایت مالی، تأثیر چمشگیری بر توانایی اوکراین درخصوص موفقیت در میدان نبرد خواهد داشت.قانونگذاران آمریکایی همزمان با اینکه در تلاشند تا از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری کنند، بر سر یک کمک ۲۵ میلیارد دلاری دیگر به کی‌یف بحث و رایزنی می‌کنند. دولت آمریکا در یک اقدام نادر یک وام دو میلیارد دلاری به لهستان برای نوسازی ارتش این کشور می‌دهد.دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد،‌ یک وام دو میلیارد دلاری مخصوص نوسازی نظامی را به لهستان که یک گذرگاه اصلی انتقال تسلیحات غربی به اوکراین بوده پیشنهاد کرده است.در این میان لهستان پس از رسوایی بزرگداشت یک سرباز سابق عضو ارتش نازی، خواستار استعفای رئیس مجلس عوام کانادا شد.آرکادیوش مولارچیک معاون وزیر امور خارجه لهستان پس از رسوایی بزرگداشت یک سرباز سابق ارتش نازی در مجلس کانادا، خواستار استعفای آنتونی راث رئیس مجلس عوام این کشور شد.
خبر دیگر آنکه سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ارائه تسلیحات جدید توسط غرب به اوکراین هم تأثیری بر نتایج عملیات نظامی ویژه نمی‌گذارد، گفت که برنامه‌ریزی‌ها برای سفر رئیس جمهور روسیه به کره شمالی در حال انجام است.«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه به تحویل اولین محموله از تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا به رژیم کی‌یف واکنش نشان داد.پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تایید ورود دسته اول از این تانک‌های آمریکایی به اوکراین برای جنگ با روسیه، اظهار داشت: «این تانک‌ها هم مانند سایر ادوات نظامی، در آتش خواهند سوخت».وزارت دفاع روسیه با انتشار ویدئویی، به ادعاها درباره کشته شدن فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در حمله موشکی کی‌یف به بندر «سواستوپول» پاسخ داد.وزارت دفاع روسیه با انتشار ویدئویی از نشست امروز این وزارتخانه با حضور دریاسالار «ویکتور سوکولوف» فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه، به ادعاها درباره کشته شدن او در حمله موشکی جمعه کی‌یف به بندر «سواستوپول» پاسخ داد. در تصاویر منتشر شده، این فرمانده روس به‌رغم ادعاها مبنی بر کشته شدن او در حمله موشکی اوکراین، زنده و سالم در نشست با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و سایر فرماندهان روس دیده می‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcae0n6o49nu61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی