جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : 127164
با سفر دبیر کل ناتو و وزیران جنگ انگلیس و فرانسه به کی‌یف صورت گرفت:

نابودسازی کامل اوکراین با وعده 2و نیم میلیارد دلاری

نابودسازی کامل اوکراین با وعده 2و نیم میلیارد دلاری
دبیرکل ناتو در کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین دیدار و درباره تقویت پدافند هوایی این کشور گفت‌وگو کرد؛ پیش از آن رسانه‌ها از دیدار زلنسکی با وزیر دفاع انگلیس و همچنین ورود وزیر دفاع فرانسه به اوکراین خبر دادند.
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به طور ناگهانی به کی‌یف سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد. به گزارش «راشا تودی»، دو طرف در این دیدار درباره تقویت پدافند هوایی اوکراین گفت‌وگو کردند.
استولتنبرگ در نشست خبری بعد از این دیدار به‌رغم گزارش‌ها درباره ناکامی ضدحملات اوکراین مدعی شد نیروهای اوکراینی در حال پیشروی هستند. وی افزود: هر متری که نیروهای اوکراینی به دست می‌آورند، متری است که روسیه از دست می‌دهد. او با بیان این که ناتو چارچوب قراردادهایی برای ۲.۵۳ میلیارد دلار «مهمات کلیدی» برای اوکراین شامل ۱.۵۴ میلیارد دلار سفارشات قطعی دارد، افزود: این، قابلیت‌هایی مثل توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک و مهمات تانک‌های اصلی میدان نبرد را پوشش می‌دهد. در همین حال، راشا تودی از ورود وزیر دفاع فرانسه به کی‌یف خبر داد و افزود انتظار می‌رود «سباستین لکورنو» با همتای اوکراینی خود دیدار کند. طبق این گزارش، بیش از ۲۰ نماینده از چند پیمانکار دفاعی او را همراهی می‌کنند.
همچنین دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس در سفری سرزده به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.دو طرف درباره تقویت دفاع هوایی اوکراین گفت‌وگو کردند و گفتند این موضوع بخصوص در آستانه فصل زمستان مهم است. شاپس اخیراً در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز» تصریح کرد انگلیس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ هزار نیروی نظامی اوکراین را آموزش دهد.
در ادامه توهمات سران کی یف نخست‌وزیر اوکراین مدعی شد که کی‌یف برای عضویت در اتحادیه اروپا در عرض دو سال آینده کاملا آماده خواهد بود. علی‌رغم اظهارات مقامات غربی درباره دشوار بودن روند عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و نیاز به اعمال اصلاحات گسترده، اما کی‌یف مدعی در دسترس بودن این موقعیت است. مقام‌های اوکراین مدعی شده‌اند نیروهای ارتش خصوصی واگنر بار دیگر به میادین نبرد در اوکراین بازگشته‌اند.پایگاه خبری «پولیتیکو» یکی از رسانه‌هایی است که این خبر را روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد ارتش اوکراین گزارش داده است.در این میان به گفته برخی مقامات آلمانی، ترس برلین از رویارویی مستقیم با روسیه موجب شده تا این کشور در ارسال موشک‌های نقطه‌زن «تاروس» به اوکراین تجدیدنظر کند؛ این در حالی است که اوکراین مدت‌هاست منتظر دریافت این موشک‌ها بوده است. همچنین در مقابل پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به کارکنان صنعت هسته‌ای این کشور نوشت که شرکت بزرگ هسته‌ای «روس‌اتم»، در حال ساخت سلاح‌های پیشرفته‌ای است که قادر به حفظ تعادل راهبردی در جهان هستند.وزارت دفاع روسیه نیز از رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد اوکراین در آسمان جنوب غرب روسیه خبر داد. نیروهای مسلح روسیه نیز به همراه نظامیان اعضای سازمان آسه‌آن و شرکای دفاعی این سازمان از روز چهارشنبه رزمایشی ضد تروریستی را در ناحیه خاور دور این کشور به اجرا گذاشتند.
یکی از مقام‌های ارشد دولت مجارستان نیز گفت، اگر کی‌یف پولی را که از زمان آغاز درگیری با روسیه از بروکسل دریافت کرده، محاسبه نکند، بوداپست کمک‌های بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود خواهد کرد.رئیس دفتر نخست وزیری مجارستان گفت: راه های فنی زیادی برای تامین مالی اوکراین و همچنین کمک در زمینه بشردوستانه وجود دارد. با این حال، در مورد هرگونه تغییر در بودجه اتحادیه اروپا که در حال حاضر روی میز برای اصلاح قرار دارد، به اتفاق آراء نیاز است.مقامات اروپایی گفتند سیاست های کمیسیون اروپا به تشدید درگیری بین ورشو و کیف در ارتباط با بحث بر سر واردات غلات از اوکراین به اتحادیه اروپا منجر شده است.خبر دیگر آنکه روسیه با توزیع پیش‌نویس یک بیانیه میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در تلاش برای محکوم کردن حمله به خط لوله‌های گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در این نهاد بین‌المللی است.در بخشی از این بیانیه آمده است: «شورای امنیت با شدیدترین لحن این اقدام تروریستی علیه خط لوله‌های نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در سپتامبر ۲۰۲۲ را محکوم می‌کند.»بند دیگری از بیانیه تصریح می‌کند: «شورای امنیت بر اهمیت انجام تحقیقات بین‌المللی کارآمد، بی‌طرفانه، شفاف، فراگیر و کامل درباره تمامی شرایط وقوع حمله به خط‌ لوله‌های نورداستریم ۱ و نورد استریم ۲ به منظور شناسایی تمامی مرتکبان، حامیان مالی، سازمان‌دهندگان و همدستان این اقدام تأکید می‌ورزد.»دیروز وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.
 طبق این بیانیه ۱۱ تبعه و نهاد روس شامل کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC)، رئیس دولت منطقه خرسون و رئیس کمیسیون انتخابات این منطقه به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده‌اند.در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ادعا شده است که این تحریم‌ها «یک سال پس از تلاش غیرقانونی روسیه برای الحاق ۴ منطقه اوکراین از طریق برگزاری همه‌پرسی‌های جعلی و غیرقانونی صورت می‌گیرد. این همه پرسی‌ها که در قلمرو مستقل اوکراین و از طریق ارعاب با اسلحه برگزار شد توسط سازمان ملل متحد در اکتبر ۲۰۲۲ رد شده است.»وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه یاد شده ادعا کرده است که روسیه تلاش می‌کند تا فرهنگ و هویت مردم اوکراین را از طریق صدور اجباری گذرنامه‌های روسی، تحمیل قوانین و ارز این کشور نابود کند.
https://siasatrooz.ir/vdciqyaz5t1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی