دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : 127861
در آستانه دومین سفر استانی رئیس جمهور صورت گرفت

رونمایی از پروژه‌های تکمیل شده دور اول سفرهای رئیس جمهور به البرز

رونمایی از پروژه‌های تکمیل شده دور اول سفرهای رئیس جمهور به البرز
در آستانه دومین سفر استانی رئیس جمهور ، پروژه‌های تکمیل شده دور اول سفرهای رئیس جمهور در البرز با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.
احمد افضلی معاون امور عمرانی استاندار البرز در گفتگو با سیاست روز در این باره گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان البرز  ۴۳ پروژه دولتی به مبلغ 6 هزار و 406  میلیارد تومان و  ۱۳ طرح صنعتی - کشاورزی خصوصی به ارزشی بالغ بر 12هزار و 484 میلیارد تومان مجموعا  18 هزار و 890 میلیارد تومان ) به بهره برداری می رسد .
این مقام مسئول افزود: ما بعد از تشکیل دولت سیزدهم در رابطه با امور عمرانی استان وارد کارهای جهادی شدیم  تا پروژه‌های متعددی که از سال‌ها قبل شروع شده بود و به هر دلیلی روند اجرایی آنها متوقف شده و یا به کندی صورت می گیرد را مجدداً فعال کنیم که بخشی از آنها را در سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز افتتاح خواهد شد. وی یکی از پروژه های مورد بازدید اصحاب رسانه را در این تور رسانه ای بزرگراه شمالی کرج خواند و افزود: پروژه بزرگراه شمالی به طول ۱۸.۶ کیلومتر است از پروژه‌هایی است که مطالبه مردم استان البرز هست و تقریباً ۱۴ تا  کیلومتر ۱۵ استان را به موازی اتوبان تهران – کرج به غرب کشور متصل می کند که در حال حاضر  ۸ کیلومتر از این بزرگراه آماده بهره برداری شده که در سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز افتتاح خواهیم کرد.
افضلی با اشاره به بهره برداری همزمان از دو بیمارستان خصوصی و دولتی در فردیس – البرز افزود: بیمارستان دولتی فردیس اولین بیمارستان در منطقه فردیس با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر است که کار کلنگ زنی آن  حدود  ۱۲ سال پیش انجام شده بود ولی بدلایل متعدد کار ساخت با آن با کند پیش می رفت بطوریکه تا قبل از دولت سیزدهم 50 درصد آن تکمیل شده بود و مابقی آن در دولت سییزدهم تکمیل شده و اکنون اقدام به پذیرش بیمار کرده است . علاوه بر این یک بیمارستان خصوصی نیز در این منطقه با ظرفیت  ۲۶۰ تختخواب همزمان با این بیمارستان به بهره برداری می رسد.

اتصال خط مترو کرج به تهران
او با اشاره به اتصال خط متروی کرج به خط متروی 5 تهران گفت: 6 کیلیومتر از پروژه قطار شهری البرز نیز بعد از ۲۲ سال کار حدود ۷ ماه پیش افتتاح شد و ما بنا داریم مابقی آنرا نیز تا پایان سال تکمیل کنیم و به این ترتیب خط متروی کرج از طریق خط 5 به متروی تهران وصل می شود . وی افزود: در محدوده استان البرز ۶ خط مصوب مترو وجود دارد خط   ۲ آن که حول و حوش ۱۴.۶ کیلومتر است از پل حصارک تا میدان شهید سلطانی است. دهه فجر سال گذشته از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی با ۳ ایستگاه تکمیل و افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت . انشالله با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته این پروژه تا میدان شهید سلطانی می‌رسد و به خط ۵ تهران وصل شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد. این پروژه جزو آرزوهای مردم استان البرز بود و حدود ۲۲ سال پیش کار آن آغاز شده بود.
معاون استاندار البرز در رابطه با تکمیل بیمارستان سیدالشهدا نیز بیان کرد: پروژه بیمارستان سیدالشهدا نیز از پروژه‌هایی است که حدود ۱۲ سال پیش شروع شده و تا قبل از دولت سیزدهم   ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  و الان به حدود ۷۰ پیشرفت فیزیکی رسیده است . قرار بود این پروز] نیز تا 1405 تکمیل شود ولی با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم تا هفته دولت سال 1403 به بهره برداری برسد.
وی در رابطه با اجرایی شدن تعهدات استان البرز در دور اول سفر رئیس جمهور گفت : ما تمام پروژه‌هایی که در سفر اول رئیس جمهور قول داده بودیم را تکمیل کردیم و به مرحله بهره برداری و افتتاح رسانده ایم و اگر مواردی باشند که افتتاح نمی شوند مشکل حقوقی دارند و در حال رفع این موانع آنها هستیم.
میترا یزدچی
https://siasatrooz.ir/vdccemqss2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی