دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 128023
پیام جدید «قسام» به صهیونیست‌ها:

دیر رسیدید؛ ماموریت انجام شد

دیر رسیدید؛ ماموریت انجام شد
گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس دیروز در بیانیه ای جدید که به نظر می رسد مرتبط با یکی از نبردها در جنگ غزه باشد، از موفقیت مبارزان مقاومت در یک عملیات نظامی و ناکامی صهیونیست‌ها خبر داد.
این پیام به سه زبان عربی، عبری و انگلیسی منتشر شده و بسیار کوتاه است؛ دیر رسیدید؛ ماموریت انجام شد!بنابر اعلام منابع خبری، گردان‌های شهید عزالدین قسام با پخش ویدئویی در واکنش به کشف تونل خود در نزدیک مرز با فلسطین اشغالی تا پایگاه نظامی ایرز، خروج بخشی از مجاهدان حماس از این تونل و اجرای حمله طوفان الاقصی در هفتم اکتبر و به قتل رساندن نظامیان صهیونیست را به نمایش گذاشت و تاکید کرد که «دیر رسیدید. ماموریت (از طریق این تونل) انجام شده بود.»در واقع، شاخه نظامی حماس با انتشار این فیلم این پیام را به اشغالگران صهیونیست رساند که کار ما با این تونل تمام شده بود و کشف آن دستاوردی نیست.
خبر دیگر آنکه مراکز رسمی آماری در سرزمین‌های اشغالی میزان خسارت‌های رژیم صهیونیستی از جنگ غزه تاکنون را بالغ بر ۵۱ میلیارد دلار ارزیابی می‌کنند.در سایه ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه انتظار می‌رود رکود اقتصادی این رژیم در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی بر اساس آمارهای رسمی تل‌آویو افزایش پیدا کند. این موضوع سبب خواهد شد تولید ناخالص داخلی در سرزمین‌های اشغالی از رقم ۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲ درصد در سال ۲۰۲۳ برسد.
خبر دیگر آنکه وزارت بهداشت فلسطینی در رام الله میگوید که از 18.800 نفر که طی  7 اکتبر تا 15 دسامبر به دست رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند 70 درصد آنها زن و کودک هستند.براساس گزارش سی ان ان، این وزارتخانه همچنین گفته که بیش از 300 نفر از کارکنان بخش درمان، 86 روزنامه نگار، 135 نفر از کارمندان سازمانل ملل و تقریبا 35 نفر از کارکنان بخش شهری در میان قربانیان هستند.وزارت بهداشت فلسطینی اضافه کرد که بیش از 51100 نفر مجروح شده اند با دهها مجروح دیگر که احتمالا شمارش نشده‌اند.مقامات وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کردند که از 36 بیمارستان غزه تنها یک هشتم آن به صورت جزئی فعال هستند که نرخ اشغال در بخشهای بستری آن 206 درصد و در بخشهای ویژه 250 درصد است.روز 19 آذر وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که تا کنون 22 هزار هدف را در غزه هدف حملات خود قرار داده است.دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی دادن به غیرنظامیان در نوار غزه به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.دیده بان حقوق بشر افزود: ارتش اسرائیل عمدا از ارسال آب، غذا و سوخت به نوار غزه جلوگیری می کند.عمر شاکر، مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده‌بان حقوق بشر گفت: «اسرائیل برای بیش از 2 ماه مردم غزه را از غذا و آب محروم کرده است و این سیاست نشان‌دهنده قصد اسرائیل برای گرسنگی دادن غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی است.عمر شاکر همچنین در حساب کاربری خود در شبکه «ایکس» نوشت که این اقدامات اسرائیل مصداق «جنایت‌های جنگی آشکار» است. بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در رشته پیامی در ایکس خواستار وقفه بشردوستانه فوری و توقف کشتار بیشتر غیرنظامیان در حملات اسرائیل به غزه شد.
منابع خبری از حمله رژیم صهیونیستی به بخش مجروحان بیمارستان الشفا و تخریب کامل بیمارستان کمال عدوان در غزه خبر دادند. رژیم صهیونیستی ساختمان بخش مجروحان بیمارستان الشفا غزه را بمباران کرده ‌و تعدادی از آن‌ها را به شهادت رساند.منابع خبری همچنین از حملات گسترده توپخانه ای علیه منازل مسکونی در منطقه«الدرج» در شرق غزه خبر دادند. در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا لوید آستین به همراه رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا چارلز کیو براون وارد تل‌آویو شد.
ارتش رژیم اسرائیل در اطلاعیه‌ای با تأیید هلاکت 4 تن دیگر از نظامیانش، از افزایش تلفات خود به ۴۵۸ کشته خبر داد.همبستگی جامعه سیاه‌پوستان آمریکایی با مردم فلسطین در حال افزایش است و این موضوع روابط دیرینه آنها با متحدان یهودی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه میزان همبستگی جامعه سیاه‌پوستان آمریکا با مردم فلسطین را افزایش داده است. این همبستگی همزمان با انتشار تصاویر تکان‌دهنده‌ای از ویرانی‌های به بار آمده در غزه به همراه شمار جان باختگان غیرنظامی کشته شده از سوی رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است.عضو ارشد حماس اسامه حمدان شامگاه یکشنبه تاکید کرد که موضع حماس روشن است، رژیم صهیونیستی تنها سه گزینه دارد و مقاومت برای ماه‌ها پایداری آمادگی دارد. حمدان در گفت‌وگو با شبکه المیادین در خصوص انتشار اخباری از تحرکات جدید در خصوص مذاکره غیرمستقیم با تل‌آویو برای دستیابی به توافق جدید تبادل اسرا، تصریح کرد: «موضع ما محکم و روشن است.. هیچ صحبتی از مذاکره قبل از توقف تجاوز وجود ندارد».
از سوی دیگر پاپ فرانسیس به بمباران کلیسای غزه توسط رژیم صهیونیستی که طی آن یک مادر و دختر کشته شدند واکنش نشان داد.پاپ فرانیسیس در جریان دعای هفتگی خود در واتیکان گفت: «من همچنان اخبار بسیار جدی و غم انگیزی درباره غزه دریافت می‌کنم..» همچنین وزیر دفاع سابق انگلیس با اشاره به آمار بالای کشتار غیرنظامیان در غزه تصریح کرد که حس انتقام از عملیات طوفان الاقصی، نخست وزیر اسرائیل را کور کرده و این رژیم درحال از دست دادن پشتوانه قانونی و اخلاقی حق ادعایی دفاع از خود است.بن والاس که ادامه داد:‌ من مطمئن هستم که شرمندگی بنیامین نتانیاهو برای پیش‌بینی نکردن حملات ۷ اکتبر عمیق است، به خصوص برای کسی که خود را به‌عنوان یک شاهین امنیتی و مردی سرسخت معرفی کرد. اما شاید این شرمندگی چشم او را کور کرده است.
https://siasatrooz.ir/vdcdxj0fsyt0xz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی