سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : 128039
وقتی یمنی‌ها در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند

دریای سرخ گورستان ائتلاف آمریکایی

دریای سرخ گورستان ائتلاف آمریکایی
وزیر دفاع آمریکا در دوره‌گردی منطقه‌ای در حالی ادعای ائتلاف سازی علیه یمن را مطرح می‌سازد که وزیر دفاع یمن در واکنش به خبر اعلام تشکیل ائتلاف آمریکایی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن، دریای سرخ را گورستان آمریکایی‌ها و متحدانشان خواهند کرد.
 سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعاء به آمریکا درباره عواقب ماجراجویی در دریای سرخ هشدار داد.العاطفی در واکنش به اظهارات دیوید آستین وزیر دفاع آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی تصریح کرد: ما امکاناتی در اختیار داریم که می‌توانیم ناوگانها و کشتی‌ها و زیردریایی‌ها و ناوهای هواپیمابرتان را غرق کنیم.وزیر دفاع یمن خطاب به آمریکا و متحدانش تأکید کرد: دریای سرخ گورستان شما خواهد شد.
نشریه آمریکایی گزارش داد که 46 کشتی پس از تهدیدهای یمن، مقصد خود را از به سمت جنوب آفریقا در دریای سرخ تغییر دادند.  نشریه آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که در پی تهدید‌های یمن، ۴۶ کشتی به جای انتخاب دریای سرخ برای رسیدن به مقصد رژیم صهیونیستی، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا تغییر دادند و ۷۸ کشتی دیگر نیز منتظر رسیدن دستورات لازم هستند.همچنین خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که نفتکش‌های شرکت کشتیرانی بلژیکی Euronav اعلام کردند به دنبال حملات یمنی‌ها به چند کشتی در دریای سرخ، تا اطلاع ثانوی از عبور از این منطقه اجتناب خواهند کرد. کاترین کولونا نیز گفت: پاریس به همراه متحدانش تدابیری را جهت پایان دادن به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ اتخاذ خواهند کرد.خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه در جریان دیدار با دیوید کامرون، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، مدعی شد: می‌دانیم که حوثی ها معمولاً از جانب ایران حمایت می شوند.وی افزود: در هماهنگی با متحدانمان تدابیری اتخاذ خواهد شد و لازم است که توانمندی عملیاتی خود را در این ناحیه (دریای سرخ) تقویت کنیم تا به این حملات پایان دهیم.وزیر دفاع آمریکا لوید آستین بعد از پایان دیدار با مقام‌های اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه، روز سه شنبه به مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین رفت.
 وزیر دفاع آمریکا در بازدید از ناوگان پنجم دریایی در بحرین که تنها خاورمیانه‌ای عضو ائتلاف دریایی علیه یمن است، با فرماندهان آمریکایی دیدار کرد؛ سفری که به گفته تحلیلگران، برای بررسی میزان آمادگی این ناوگان برای حفاظت از اسرائیل انجام شده است.پس از تبدیل شدن عملی واشنگتن به سپر دریایی تل‌آویو در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن، آمریکا تحرکات منطقه‌ای خود را برای حفاظت از کشتی‌های عازم اسرائیل تشدید کرده است.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.آستین طی بیانیه‌ای گفت که این ائتلاف علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل می‌شود.یک رسانه صهیونیستی به کاهش ۸۰ درصدی فعالیت بندر ایلات در فلسطین اشغالی به علت اقدامات نیرو‌های مسلح یمن اذعان کرد. وبگاه خبری «کالکالیست» رژیم صهیونیستی در گزارشی به تاثیر حملات نیرو‌های مسلح یمن در از رونق افتادن بندر ایلات پرداخت. این رسانه از کاهش تردد کشتی‌ها به سمت بندر ایلات به میزان ۸۰ درصد به سبب حملات ارتش یمن خبر داده و می‌نویسد: شرکت‌های بزرگ حمل و نقل، دریانوردی در دریای سرخ و کانال سوئز را به سبب تهدید حوثی‌ها (انصارالله) به حال تعلیق درآورده‌اند که بر اثر آن بندر ایلات در معرض خسارات سنگین است و موجب تاخیر در رسیدن کشتی‌ها خواهد شد.وبگاه خبری «کالکالیست» آورده است: راه‌های جایگزین جدید نیز هزینه‌های حمل و نقل را به شدت بالا می‌برد.
سخنگوی کرملین نیز  گفت که ارتش روسیه در عملیات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در دریای سرخ مشارکتی نمی‌کند. سازمان تروریستی سنتکام نیز گفت که نیروهای مسلح یمن دو حمله به دو کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ انجام دادند. وزیر دفاع آمریکا که در قطر به سر می‌برد، در سخنانی گفت که حملات نیروهای مسلح یمنی در دریای سرخ، بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است. وی که در سفر به قطر این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «قطر با تلاش‌های خود با مصر در آزادی گروگان‌ها سهم داشته است و سفر من به قطر در راستای تقویت همکاری با این کشور در زمینه دفاعی و امنیتی است».وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: «به دنبال همکاری بیشتر با قطر برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه هستیم».
https://siasatrooz.ir/vdcaean6o49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی