يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
کد مطلب : 128094
جنایت صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا هر روز گسترده‌تر می‌شود

از تیرباران غیر‌نظامیان تا اعدام زنان باردار

از تیرباران غیر‌نظامیان تا  اعدام زنان باردار
منابع بیمارستانی در غزه از جنایت هولناک نظامیان صهیونیست خبر داده و اعلام کردند: نظامیان اشغالگر گودال بزرگی ایجاد کرده و ده‌ها شهروند فلسطینی را زنده در داخل آن قرار داده و آنها را تیرباران کردند، صهیونیستها سپس با بولدوزر بر روی آنها خاک ریخته و دفنشان کردند و در عین حال زنان باردار را نیز اعدام کردند.
 دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تاکید کرد: این جنایات در غزه و شمال آن از طریق اعدام ده‌ها غیرنظامی دربرابر خویشاوندانشان تکرار شده است.این دفتر همچنین از اعدام زنان باردار در مسیر حرکت به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه پرده برداشت؛ آن هم در حالی که این زنان پرچم سفید در دست داشتند، اما اشغالگران به سمت آنها از فاصله نزدیک آتش گشودند، آنها را به شهادت رسانده و سپس در همان محل خاک بر روی آنها ریختند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه از شهادت احمد جمال المدهون خبرنگار فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به شمال این باریکه خبر داد.منابع خبری گزارش دادند، شمار تلفات نظامیان صهیونیست در تجاوز زمینی به غزه به ۱۴۴ نفر رسیده است.منابع خبری از تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه و شهادت دستکم ۶ نفر طی ساعات گذشته و زخمی شدن دهها نفر دیگر خبر دادند.ارتش رژیم صهیونیستی در طول 78 روز جنایت علیه نوار غزه ساختار زیربنایی نوار غزه و خانه های مردم را به طور گسترده ویران کرده است. حجم جنایات ارتش رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای است که شهروندان فلسطینی مجبور شده‌اند که شهدا را در حدود 125 گور دسته جمعی در مناطق مختلف نوار غزه به خاک بسپارند.
در این میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که به‌صورت تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی طولانی داشته اما از او نخواسته به آتش‌بس در نوار غزه تن بدهد.شورای حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی در چارچوب جنایاتش علیه مردم غزه ده‌ها فرد سالمند را «اعدام کرده است.»
 شورای حقوق بشر اروپا - مدیترانه آماری را در خصوص به شهادت رسیدن صدها فرد سالمند توسط رژیم صهیونیستی ارائه و تصریح کرد که این رژیم جنایتکار در جریان عملیات خود علیه غزه ده‌ها فرد سالمند را با شلیک مستقیم گلوله اعدام کرده است. شورای حقوق بشر اروپا-مدیترانه که مقر آن در شهر ژنو مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی تا کنون در جریان عملیات جنایتکارانه اخیرش از هفتم اکتبر تا کنون علیه نوار غزه 1049 زن و مرد سالمند، معادل یک درصد از جمعیت 107000 نفری سالمندانی که در این باریکه زندگی می‌کنند را به شهادت رسانده و این تعداد همچنین معادل 3.9 درصد از مجموعه فلسطینی‌های به شهادت رسیده تا کنون است.این سازمان حقوق بشری تصریح ساخت: «اکثریت این سالمندان در زیر آوار خانه‌های خود یا پناهگاه‌هایی که بعد از تخریب خانه‌هایشان در بمباران جنگنده‌های اسرائیلی به آنها پناه بردند یا هنگام جستجوی اقلام ضروری اساسی در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها جان باخته‌اند.»شماری از هواداران فلسطین در پایتخت آلمان در حمایت از مردم غزه و انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند.وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از 20 هزار و 400 نفر فراتر رفته و تعداد مجروحان به 54 هزار و 36 نفر رسیده است.نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که ارتش اسرائیل اهداف واضحی در جنگ غزه ندارد و مانند طرفی ضعیف در جنگ ظاهر شده است که بدون کمک آمریکا نمی‌تواند از خود دفاع کند.«یائیر گولان» نایب رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با شنیده شدن زمزمه‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر توقف قریب‌الوقوع عملیات زمینی در غزه سیاست‌های اسرائیل در مواجهه با بحران کنونی در غزه را به باد انتقاد گرفت. شبکه «الجزیره» فاش کرد سازمان نظارت نظامی رژیم صهیونیستی در دستورالعملی به رسانه‌های اسرائیلی ابلاغ کرده است که اجازه پرداختن به ۸ مسئله بدون کسب مجوز در شرایط جنگی را ندارند.سازمان نظارت نظامی اسرائیل یک واحد نظامی وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به (آمان) است که ریاست آن را یک افسر که «ناظر نظامی» نامیده می‌شود، برعهده دارد. این سازمان وظیفه دارد از انتشار اخباری که امنیت رژیم صهیونیستی را خدشه دار می‌کند، جلوگیری کند.دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه، با اعلام اینکه ۸ هزار فلسطینی از آغاز جنگ غزه به اسارت گرفته شده‌اند، خواستار تحقیق در خصوص وضعیت آنها در زندان‌های اسرائیل شد.
خبر قابل توجه انکه یک مادر و دختر اسیر اسرائیلی که اخیرا در جریان تبادل اسرا از سوی حماس آزاد شده‌اند، از رفتار انسانی و دوستانه محافظان خود و هراس شدیدشان از بمباران‌های ارتش اشغالگر سخن گفتند.آلموگ گلدشتاین، ۴۸ ساله که به همراه اعضای خانواده‌اش و چند اسیر دیگر به مدت پنج هفته در یک آپارتمان در غزه نگهداری می‌شد،گفت: ترس من این بود که این (اسارت) احتمالا سال‌ها طول بکشد...آنها از ما می‌خواستند که برای تحرک داشتن، راه برویم و در جایی نمانیم و می گفتند فقط وقتی می خواهی به نشیمن بروی به ما بگو.. با ما تا سالن نشیمن می‌آمدند و لحظه‌ای ما را تنها نمی‌گذاشتند..به شدت از ما در مقابل آتش ارتش اسرائیل حمایت می‌کردند.. در حالت نشسته و ایستاده و خوابیده از ما حفاظت می کردند و در نزدیکی ما می‌خوابیدند».وی تایید کرد که به شدت می‌ترسید و نگران بود که به همراه خانواده‌اش به دست نیروهای مقاومت کشته شود و حتی این موضوع را به رزمندگان فلسطینی گفته بود، اما آنها به او اطمینان می‌دادند و می‌گفتند: ما قبل از شما خواهیم مُرد.. اگر چنین شود، ما با هم می‌میریم، زیرا نزدیک شما هستیم. ما با شما هستیم».آلموگ گلدشتاین در ادامه تصریح کرد: «فلسطینی‌ها با جان‌های خود از ما در برابر هدف قرار گرفتن جنگنده‌های اسرائیلی محافظت کردند، می‌خواستند ما شاد باشیم. به دخترم اجازه می‌دادند ورزش کند، با پسران کوچکم گال (۱۱ ساله) و تال (۹ ساله) بازی می‌کردند آنها مدام در حال بازی و نقاشی بودند و حتی محافظان ما با کاغذ به آنها بازی یاد می‌دادند». دختر این زن به نام «اجام» نیز به خوبی از رزمندگان مقاومت یاد می‌کند و می‌گوید که به او اجازه ورزش می‌دادند و تشویقش می‌کردند. حتی با او و مادرش بازی می‌کردند.  اما بدون آنکه لمسشان کنند. زیرا از نظر آنها زن مقدس و یک فرشته است.رسانه‌های آمریکایی از تظاهرات حامیان فلسطین در لس آنجلس و تلاش پلیس برای مقابله با آنها خبر دادند.معترضان انگلیسی در جدیدترین اعتراضاتشان در حمایت از مردم فلسطین خیابان‌های محل تجمع فروشگاه‌های پوشاک سرشناس و محلهای تردد خریداران ایام نزدیک به عید سال نوی میلادی در مرکز لندن را هدف تظاهرات قرار دادند.نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۹۶ درصد سعودی‌ها از قطع روابط با رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند. هزاران معترض یکی از بزرگترین راهپیمایی‌ها در حمایت از فلسطین را در رباط پایتخت مغرب (مراکش) برگزار کردند و خواستار پایان روابط این کشور با تل‌آویو شدند.
https://siasatrooz.ir/vdcb9wb8arhb5gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی