يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
کد مطلب : 128095
وقتی وزیر خارجه بریتانیا برای نجات صهیونیست‌ها به یاوه‌گویی می‌افتد

رقص سران انگلیس بر خون فلسطینی‌ها با چاشنی ایران‌ستیزی

رقص سران انگلیس بر خون فلسطینی‌ها با چاشنی ایران‌ستیزی
وزیر خارجه انگلیس که برای فرار رژیم صهیونیستی از شکست در برابر حماس و نیز کاهش انزجار جهانی از این رژیم دست و پا می‌زند، در سخنانی فریبکارانه، ایران را به انجام «فعالیت‌های مخرب» در بریتانیا و منطقه غرب آسیا متهم کرد.
 «دیوید کامرون» در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» تهدید کرد: «ما باید با متحدان همکاری کنیم تا مجموعه‌ای از اقدامات بازدارنده علیه تهران را ایجاد کنیم».وی با بیان اینکه انگلیس نگران حملات ارتش یمن به کشتی‌های صهیونیستی است، مدعی شد: «باید پیام روشنی به ایران ارسال شود که حملات به کشتی‌ها تحمل نخواهد شد».
طبق این گزارش، وزیر خارجه انگلیس در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود همچنین افزود: «حماس، حوثی‌ها و حزب‌الله عوامل ایران هستند و ثبات را در سراسر جهان تضعیف می‌کنند».پیش از این نیز نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت ادعا کرده بود که ایران از طریق فعالیت‌های بی ثبات کننده و حمایت از گروه‌های نیابتی از جمله حماس، حزب الله و جهاد اسلامی، تهدیدی علیه منطقه به‌شمار می‌رود.سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن رد ادعاهای مقامات انگلیس درباره ارتباط ایران با حملات انجام‌شده در دریای سرخ، بار دیگر اعلام کرد گروه‌های مقاومت از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند. . این نوع رفتارها از سوی انگلیسی‌ها از یک سو برگرفته از هوچی‌گری‌های رسانه‌ای برای القا جنگ رژیم صهیونیستی و غرب با قدرتی به نام ایران است تا حقارت شکست پس از 80 روز جنگ با گروهی کوچک به نام حماس را کم رنگ سازند و از سوی دیگر برآنند تا به زعم خویش با فشارهای چند جانبه ایران را متقاعده به همراهی با سیاست‌های خود علیه سایر گروه‌های مقاومت در منطقه نمایند حال آنها تهران همواره تاکید داشته و دارد که نه به گروه‌های مقاومت دستور میدهد و نه آنها را از کاری نهی می‌کند بلکه آنها بر اساس منافع ملی کشورشان و نیز شرایط منطقه تصمیم می‌گیرند و تنها راه پایان این وضعیت نیز مقابله جهانی با جنایات رژیم صهیونیستی و پایان محاصره غزه است.
در همین راستا نیز وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور متعهد است حمله به کشتی های در حال عبور از تنگه باب المندب را "دفع کند".گرَنت شپس در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز گفت: ما متعهدیم که از منافع انگلیس یعنی شناورهایی که پرچم انگلیس را برافراشته اند، خدمه شان انگلیسی است یا بارشان به مقصد سواحل ما حمل می شود، محافظت کنیم.وی افزود: شاهد اختلال های ناشی از حملات تروریستی بوده ایم و شرکت های بزرگ کشتیرانی از جمله مِرسک (Maersk) و بی پی (BP) از این منطقه اجتناب می کنند.شپس گفت: نمی توان اجازه داد که مناطق دریایی به خصوص چنین مسیر حیاتی تبدیل به منطقه ممنوعه شوند. این حملات غیرقانونی تهدید مستقیم علیه بازرگانی بین المللی و امنیت دریانوردی به شمار می روند. در این میان نماینده ویژه وزیر خارجه روسیه و مشاور ارشد وزیر خارجه ایران در تهران از انفعال اروپا در قبال کشتار زنان و کودکان در غزه انتقاد کرده و نسبت به وضعیت انسانی در این منطقه ابراز نگرانی کردند. «ولادیمیر سافرونکوف» نماینده ویژه وزیر امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه بحران غزه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
طرفین ضمن محکوم کردن شدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت انسانی در غزه و تداوم حملات نظامی‌گسترده علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، در خصوص راه‌های سیاسی پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم اسرائیل، برقراری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های انسانی مستمر برای مردم تحت محاصره و جنگ زده غزه تبادل نظر کردند.
همچنین دو طرف در این  دیدار ضمن انتقاد از بی عملی و انفعال اروپا در قبال کشتار زنان و کودکان غزه، ریشه حوادث اخیر را در سیاست آمریکا و حمایت بی قید و شرط این کشور از رژیم اشغالگر قدس به ویژه در شورای امنیت سازمان ملل در  جلوگیری از صدور قطعنامه‌های پیشنهادی علیه رژیم اشغالگر قدس دانسته و خواستار همکاری نزدیکتر  و بیشتر ایران و روسیه در جهت حل و فصل مناقشات خاورمیانه از جمله لیبی، سوریه، یمن و فلسطین اشغالی شدند.خاجی نیز در ادامه با بر شمردن آخرین وضعیت میدانی و سیاسی بحران  غزه، از جمله شهادت بیش از ۲۰ هزار تن از مردم غیر نظامی فلسطین که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، جنایات رژیم اشغالگر قدس را نسل کشی خواند که در طول تاریخ بشریت سابقه ندارد.
نمایندگی ایران در سازمان ملل در ژنو نیز در پیامی نوشت: مسلمانان و مسیحیان در غزه در ایام کریسمس غزه زیر آتش هستند، چون شورای امنیت درخواست آتش‌بس نمی‌دهد.نمایندگی ایران در ژنو در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت میلاد مسیح و کریسمس با انتشار تصویری از کلیسای سنت پرفیریوس که در ماه اکتبر توسط رژیم اسراییل مورد حمله قرار گرفت، نوشت: هر سال در ایام کریسمس در فلسطین، جایی که حضرت عیسی (ع) به دنیا آمد، فلسطینی ها میلاد عیسی (ع) و تولد دوباره امید را جشن می گیرند. امروز بیت لحم احساس پوچی و فلسطین نیز احساس شکستگی می کند. هم مسلمانان و هم مسیحیان در غزه زیر آتش هستند، زیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست آتش بس را نمی دهد.خبر دیگر آنکه همزمان با جوسازی‌ها علیه ایران در باب دریای سرخ، طبق ادعای روزنامه نیویورک تایمز، به رغم ادامه مقابله یمن با کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی و حملات به مواضع اسرائیل، دولت آمریکا همچنان درباره اقدام نظامی علیه انصارالله تردیدهای زیادی دارد.
 رسانه آمریکایی نزدیک به دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید روز شنبه مدعی شد که نگرانی‌های دولت جو بایدن برای عربستان سعودی، یکی از دلایل مهمی است که واشنگتن به مواضع یمن حملات نظامی انجام نمی‌دهد.«شبه نظامیان حوثی در یمن، یک تهدید ویژه برای ایالات متحده هستند» اما دولت بایدن درباره هدف قرار دادن یمنی‌ها نگرانی‌هایی دارد؛ این خلاصه‌ای از گزارش روزنامه نیویورک تایمز است.این روزنامه آمریکایی نوشت: «وقتی در فصل پاییز شبه نظامیان مورد حمایت ایران به کرات نظامیان ایالات متحده در سوریه و عراق هدف قرار دادند، دولت بایدن با زور به این حملات پاسخ داد و مقام‌های دولت بایدن گفتند که این اقدام برای ایجاد بازدارندگی در برابر این گروه‌ها برای تبدیل کردن درگیری اسرائیل با حماس به یک جنگ گسترده‌تر ضروری است».
نیویورک تایمز با این ادعا که طی تنها یک ماه گذشته ارتش یمن بیش از ۱۰۰ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده نوشت: «ایالات متحده هنوز علیه یکی از گروه‌های مورد حمایت ایران اقدام تلافی جویانه انجام نداده است: حوثی‌های یمن».رسانه نزدیک به دموکرات‌های حاکم بر کاخ سفید این سوال را مطرح کرد که «چرا ایالات متحده یک رویکرد متفاوتی در قبال حوثی‌ها در پیش گرفته است و به آنها حمله نظامی نکرده است؟»
https://siasatrooz.ir/vdcco4qsp2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی