دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
کد مطلب : 128116

دَمی با «رضا کیانیان» و بی‌اخلاقی‌هایش

دَمی با «رضا کیانیان» و بی‌اخلاقی‌هایش
از فردی چون رضا کیانیان انتظاری بیش از این می‌رفت که حداقل حرمت همکاری و هم صنفی را نگه دارد و اخلاق را رعایت کند چون خود را متخلص به اخلاق هم می‌داند.
کلید هجمه به مرحوم ناصر طهماسب را رضا کیانیان زد، آنجا که پس از انتشار خبر درگذشت صداپیشه معروف و با اخلاق ایران، کیانیان در یک واکنش غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای در صفحه خود خطاب به مرحوم ناصر طهماسب نوشت؛ «آقای ناصر طهماسب ارزشش را داشت واقعاً.»
پس از کیانیان چند نفر دیگر هم مواضع مشابهی داشتند، اما رضا کیانیان آتش بیار معرکه شد و پشت سر فردی که فوت کرده و دستش از دنیا کوتاه است و توان پاسخگویی و دفاع از خود را ندارد، هم تهمت زد و هم غیبت کرد.
البته مناسب است که اشاره‌ای به سوابق پیش از انقلاب و اوایل انقلاب آقای رضا کیانیان داشته باشیم تا افکار عمومی از پیشینه او آگاه شود، چرا که تاکنون به این مسائل کمتر پرداخته شده و همین امر به نظر می‌رسد که باعث گشته افرادی چون رضا کیانیان یکه تازی کنند. حداقل برای خودش یادآوری خوبی خواهد بود که چه کرده است.
رضا کیانیان پیش از انقلاب از اعضای فعال گروه مارکسیستی پیکار بوده است. او در شاخه نظامی این گروه فعالیت می‌کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان عضو رسمی و فعال آن بوده است. فعالیت‌های رضا کیانیان در گروه پیکار آن هم در شاخه نظامی این گروه کمونیستی مارکسیستی به دستگیری او انجامید. کیانیان مسئول گروه پیکار در خراسان بود.
رضا کیانیان در سال ۶۰ و زمان دستگیری اعضای گروه‌های ضدانقلاب که علیه نظام فعالیت مسلحانه می‌کردند به زندان افتاد اما او با تواب شدن از اعدام رهایی یافت و پس از چندی آزاد شد.
اکنون که او مدتی است در قامت اپوزیسیون درآمده و مدام علیه انقلاب اسلامی سخن می‌گوید، پیش از این یکی از نیروهای فعال در شاخه نظامی گروه مارکسیست پیکار بوده و چه‌بسا در عملیات‌های ترور نیز حضور داشته است.
افرادی امثال رضا کیانیاین که مدیون ایران و انقلاب و مردم هستند، در مقاطعی که احساس می‌کنند شاید اتفاقی خواهد افتاد، رنگ و روی واقعی خود را نشان می‌دهند و وارد عمل می‌شوند. ایدئولوژی چنین افرادی همچنان همان ایدئولوژی پیکاری و شاخه نظامی و مسلح آن است. رضا کیانیان مورد رأفت انقلاب قرار گرفت و با توبه از عملکرد گذشته خود اعدام نشد و آزاد گشت، اما او مدت‌ها است که رفتارهایی از خود بروز می‌دهد که نشان دهنده همان رفتارهای ضدانقلاب دوران عضویت در سازمان پیکار است.
او از هر برنامه‌ای برای ضدیت با انقلاب اسلامی مردم ایران استفاده می‌کند. کیانیان در سال 1397 در مراسم ترحیم مرحوم دری چنین گفته بود: «چهل سال از انقلاب می‌گذرد اما ما یک‌ روز خوش دیدیم؟ چرا نباید یک روز خوش ببینیم؟ ما چهل سال است که در بحران زندگی می‌کنیم، دری ۶۵ سالش بود چرا باید بمیرد؟»
کیانیان به گونه‌ای سخن می‌گوید که مرحوم دری که یک کارگردان ارزشی با ساخت سریال‌ها و فیلم‌های تأثیرگذار همچون سریال کیف انگلیسی است را حاکمیت کشت!
«چرا باید بمیرد» که کیانیان به آن اشاره می‌کند به این مفهوم است که همه جاودان هستند و تنها در ایران است که مردم می‌میرند!
اکنون نیز او در واکنشی غیراخلاقی پس درگذشت ناصر طهماسب آن متن را در صفحه خود منتشر می‌کند. آقای رضا کیانیان، آیا ارزشش را داشت که پشت سر ناصر طهماسب که دستش از دنیا کوتاه است با طعنه حرف بزنی؟ ناصر طهماسب، گوینده و صدا پیشه برجسته کشور بود که گفتار متن چند مستند درباره وقایع و فتنه‌های گذشته را خوانده بود. او در کنار مردم و انقلاب ایستاد و خود را مانند افرادی چون کیانیان به دشمن اجنبی نفروخت، این کار ارزش دارد آقای کیانیان!
در میان هنرمندان هستند آدم‌های با وجدانی که نان به‌نرخ‌ روز خور نیستند و خود را به بیگانه نفروخته‌اند.
داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی در واکنش به هجمه برخی افراد علیه مرحوم ناصر طهماسب گفت: طهماسب از صدایش پول در می‌آورد و از هیچ سفارتخانه‌ای پول نمی‌گرفت.
محمود پاک‌نیت بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره درگذشت ناصر طهماسب، گوینده و دوبلور پیشکسوت و اهانت‌هایی که به او شد گفت: مرحوم ناصر طهماسب صدایی کمیاب یا به عبارتی بهتر نایاب داشت. او عمر و زندگی‌اش را در این راه گذاشت. می‌توانست مثل خیلی‌ها به تفریح بپردازد اما برای مردم ارزش قائل بود.
وی ادامه داد: ناصر طهماسب صداپیشه بی‌نظیری بود و بجای شخصیت‌های مختلفی در فیلم‌ها صداپیشگی کرد. راز محبوبیت ناصر طهماسب بین مردم، صداقت او بود. هرکس صادق باشد مورد علاقه مردم است. شهرت، با تبلیغ دیگران به دست می‌آید اما محبوبیت از راه صداقتِ خودِ شخص به وجود می‌آید. مرحوم طهماسب نسبت به مردم کشورش تعهد داشت.
پاک‌نیت بیان کرد: من اصلا این حرف که عده‌ای گفتند مرحوم ناصر طهماسب صدافروشی کرده را قبول ندارم. من کاری با این قضاوت‌های نابه‌جا ندارم، فقط می‌دانم مردم هرکس که با عشق برای آنها کار کند را دوست دارند. من کسانی که درباره این مرد بزرگ چنین حرفی زده‌اند را ضعیف النفس می‌دانم. باید بگویم کسانی که به ناصر طهماسب صدافروش گفتند، خودفروخته هستند.
آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون نیز در و اکنش به این توهین‌ها در صفحه مجازی خود نوشت: دم از دمکراسی می‌زنید مثل کسانی که اسم خودشان را روشنفکر جا زده‌اند. شما فقط نُطُق‌کش و عربده‌کش هستید. شما روشنفکر نیستید، لطفا روشنفکران را زیر سوال نبرید. وی تصریح کرد: شما شعبون بی‌مخ‌های امروز هستید. جماعتی که دیکتاتورانه به مرده و زنده همه کار دارند شعبون بی‌مخ‌ها تا قبر دنبالت می‌کنند.
 
گروه فرهنگی سیاست روز
https://siasatrooz.ir/vdcgq79q3ak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی