چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : 128137

شب چله «آیینه دق» مخالفین

شب چله «آیینه دق» مخالفین
از وظایف رسانه ملی تولید برنامه‌های سرگرم کننده است، مردم نیاز به سرگرمی دارند حال برای اجرای برنامه سرگرمی به عواملی نیاز است که یکی از آنها حضور چهره‌های محبوب مردم است.
مناسبتهای باستانی همواره به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، توانسته برای تولید برنامه‌های تلویزیونی جذابیت داشته باشد، یکی از آنها شب چله است.
در چنین شبی برنامه های تلویزیونی می‌تواند دورهمی دلچسبی را برای خانواده‌ها رقم بزند.
رسانه ملی است، در چنین مناسبت‌هایی پیشتاز بوده و امسال نیز توانست با تولید برنامه برای شب چله به این رسم دیرین رونق دهد.  با وجودی که رسانه ملی برای ساخت برنامه در چنین شبی تدارک زیادی دیده بود و پیش از فرارسیدن شب چله اطلاع رسانی نیز انجام شده بود، اما برخی سعی کردند با دید منفی و عنادی که با سازمان دارند، به تخریب بپردازند.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، به حضور چهره‌های اینستاگرامی در ویژه برنامه‌های سازمان صداوسیما برای شب یلدا واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.
او گفته بود؛ در تاریخ خواهند نوشت آن تفکر صداوسیمایی که به دنبال نابودی شبکه‌های اجتماعی بود و با زمینه سازی و حمایت از فیلترینگ سرمایه اجتماعی نظام را به حراج گذاشت، در نهایت برای جذب مخاطب ریزش کرده و جلب توجه مردم در شب یلدا دست به دامن اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی شد.»
ادعای جهرمی در نابودی شبکه های اجتماعی از سوی رسانه ملی یک دروغ بزرگ است چرا که در دوران وزارت او در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیشترین فیلتر اینترنت و شبکه های اجتماعی اتفاق افتاد در حالی که جهرمی برای رفع آن هیچ اقدامی نکرد.
انتقاد جهرمی درباره حضور چهره ها در برنامه‌های شب چله رسانه ملی نیز در حالی مطرح می‌شود که بارها از سوی مسئولان سازمان صدا و سیما تأکید شده است که درب سازمان به روی همه باز است. تا پیش از این از رسانه ملی انتقاد می‌شد که چرا از چهره‌ها و سلبریتی‌ها در برنامه‌های خود استفاده نمی‌کند اما زمانی که در برنامه‌های شب چله از برخی افراد معروف و مشهور بهره برد لب به انتقاد گشودند.
روشن است، آنهایی که هم اکنون درعرصه‌های بازیگری و دیگر فعالیت‌های تصویری مشهور و معروف شده‌اند، به گردن سازمان صدا و سیما دین دارند چرا که این افراد به واسطه کار در رسانه ملی شناخته شدند و البته اگر در مقاطعی از حضور در تلویزیون فاصله گرفتند اما همواره خواهان بازگشت و حضور در آن بوده اند.
یکی از دلایل تخریب و مخالفت با حضور برخی افراد و چهره‌ها در برنامه شب چله شبکه‌های رسانه ملی، مسائل و فتنه سال گذشته بود چرا که بسیاری از چهره‌ها در قضایای سال گذشته یا موضع گیری نکرده و سکوت اختیار کردند و یا در کنار مردم و انقلاب ایستادند به همین دلیل از سوی جریانی که خود را همراه مردم می پندارد و در واقع در پی خالص سازی به سبک خود است، مورد نفرت و تخریب و اتهام قرار گرفتند.
زمانی که خبر حضور حسن ریوندی در سیما منتشر شد، موج حملات مجازی به او افزایش یافت. گروه‌های مختلف برانداز، اعتدالیون، اصلاح‌طلبان حضور این کمدین را در تلویزیون تکفیر کردند تا سیما، دستاویزی برای انتقامجویی گروه‌های سیاسی علیه رسانه ملی شود.
اما با وجود همه تخریب‌ها و تکفیرها رسانه ملی به وظیفه ذاتی خود عمل کرد و با این وجود بینندگان و مخاطبان برنامه‌های شب چله نسبت به سه سال گذشته بسیار بیشتر بود.
رئیس رسانه ملی در این زمینه گفت: به نظر می‌رسد با حضور بیش از 250 مهمان از اقشار مختلف در شبکه‌های تلویزیون، همکاران ما توانستند به وظایف خودشان عمل کنند. نظرسنجی‌های ما هم نشان می‌دهد که آمار مخاطبان شب یلدای امسال از آمار مخاطبان 3 سال اخیر بیشتر بوده است.
پیمان جبلی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت با اشاره به اینکه هم اکنون 18 مجموعه نمایشی جلوی دوربین است، گفت: در همه حوزه‌ها صداوسیما در حال طراحی برنامه‌های متنوع،‌ جذاب و متناسب با نیاز و ذائقه جامعه است تا بتواند به وظایف خود عمل کند.
رئیس رسانه ملی ضمن اشاره به برنامه‌های شب چله تلویزیون نیز اعلام کرد که «به نظر می‌رسد با حضور بیش از 250 مهمان از اقشار مختلف در شبکه‌های تلویزیون، همکاران ما توانستند به وظایف خودشان عمل کنند. نظرسنجی‌های ما هم نشان می‌دهد که  آمار مخاطبان شب یلدای امسال از آمار مخاطبان سه سال اخیر بیشتر بوده است.
گروه فرهنگی سیاست روز
https://siasatrooz.ir/vdcjtoevauqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی