جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : 128238
ابعاد جدیدی از شکست اسرائیل در برابر مقاومت غزه آشکار شد

تلفات 12 هزار نفری ارتش صهیونیستی

تلفات 12 هزار نفری ارتش صهیونیستی
با گذشت بیش از سه ماه از جنگ غزه، ابعاد تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی بویژه در نبردهای زمینی با رزمندگان مقاومت در حال فاش شدن است که آماری بالغ بر 12 هزار نفر نظامی را نشان می‌دهد.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از وزارت جنگ این رژیم اعلام کردند این وزارتخانه برآورد می‌کند بیش از  12000 نظامی اسرائیلی در نتیجه جنگ غزه دچار معلولیتها و از کار افتادگی دائم شوند.این منابع تصریح کردند: وزارت جنگ تخمین می زند شمار سربازان معلول ارتش بیش از 20 درصد افزایش یابد.رسانه‌های صهیونیست خاطر نشان کردند: افزایش تعداد مجروحان در میان نیروهای ارتش به یک اتفاق و رویداد  تاریخی و فراگیر در سطح داخل تبدیل خواهد شد که نیازمند  در نظر گرفتن یک چارچوب گسترده برای توانبخشی به نظامیان است.رسانه‌های صهیونیستی به نقل وزارت جنگ این رژیم اعلام کردند انتظار می رود جنگ غزه دست کم 12 هزار زخمی و نیروی از کار افتاده نظامی را بر ارتش اسرائیل تحمیل نماید که از این پس باید هزینه‌های از کارافتادگی آنها را نیز تامین کرد.
خبر دیگر آنکه دولت ترکیه حمایت رسمی خود را از آفریقای جنوبی در ماجرای اعلام شکایت از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد.در جریان شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی که ماه قبل ثبت شده است، این دولت از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرده تا این نهاد قضایی بین‌المللی به صورت رسمی اعلام کند که رژیم صهیونیستی به نحو صریح به نقض الزامات و مفاد کنوانسیون نسل‌کشی پرداخته و می‌پردازد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که تا کنون موفقیتی در تحقق اهداف جنگی این رژیم در غزه نداشته برنامه‌های مد نظر تل‌آویو برای اداره غزه بعد از اتمام جنگ را تشریح کرد. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل روز پنجشنبه گفت که بعد از اتمام جنگ، فلسطینی‌ها غزه را اداره خواهند کرد. به نوشته هاآرتص، گالانت در جمع خبرنگاران مدعی شد که «حماس بر غزه حکمرانی نخواهد کرد و اسرائیل نیز بر مسائل غیرنظامی غزه کنترل اعمال نخواهد کرد.» در این میان معترضان با مسدود کردن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بر توانایی این جنبش برای غافلگیر کردن دشمن در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.نظامیان اشغالگر صهیونیستی برای دومین بار متوالی به روستای صیر در جنوب شهر جنین در کرانه باختری رود اردن یورش بردند. خبر دیگر اینکه، در یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه بلاطه و شلیک مستقیم به سمت شهروندان دو جوان فلسطینی مجروح شدند.مقامات فلسطین در نوار غزه می‌گویند از نظر وزن و قدرت تخریب مواد منفجره‌ای که ضد منطقه غزه به کار گرفته شده، معادل با سه بمب اتمی است. مقامات فلسطین در نوار غزه می‌گویند رژیم اسرائیل بیش از ۶۵ هزار تن مواد منفجره بر سر ساکنان این منطقه ریخته است.بر اساس بیانیه مقامات نوار غزه برخی از بمب‌هایی که رژیم اسرائیل در بمباران این منطقه به کار گرفته، دارای دو هزار پوند مواد منفجره بوده است.
خبر دیگر آنکه کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اظهارات مقام‌های اسرائیلی درباره کوچاندن ساکنان غزه را «نگران‌کننده» توصیف کرد.«ولکر تارک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که از شنیدن اظهارنظر دو نفر از وزیران کابینه اسرائیل «بسیار نگران‌» شده است. تارک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد که 85 درصد از ساکنان غزه به دلیل جنگ آواره شده‌اند و حق دارند که به خانه‌هایشان برگردند. بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دوشنبه با اشاره به حملات همه‌جانبه این رژیم به نوار غزه گفت که این فرصتی برای تمرکز بر پروژه کوچاندن فلسطینیان و ترغیب ساکنان غزه برای مهاجرت به دیگر کشورهاست.اسموتریچ وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید ساکنان نوار غزه را برای مهاجرت و ترک این باریکه ترغیب کند.این در حالی است که بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گزاره مربوط به ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را رد و از مواضع این رژیم در قبال فلسطین حمایت کرد. در این میان اتحادیه اروپا اعلام کرد که بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در سفری سه روزه برای رایزنی درباره تنشها در مرز لبنان با فلسطین اشغالی به بیروت سفر می‌کند.بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز راهی منطقه شده است. حامیان فلسطین در آمریکا به نشانه اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در جنگ غزه مقابل خانه وزیر امور خارجه وی تجمع کرده و روی ماشینش هم رنگ قرمز پاشیدند.
به دنبال وتوی اصلاحیه قطعنامه شورای امنیت درباره کمکهای انسان دوستانه به غزه توسط آمریکا، مجمع عمومی قصد دارد در این زمینه یک نشست برگزار کند.اصلاحیه روسیه به قطعنامه قبلی شورای امنیت برای تسهیل بیشتر کمکهای انساندوستانه به نوار غزه بود و مشخصا خواستار «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» شده بود. خبر دیگر آنکه در رسوایی رسانه‌ای غرب آشکار شده است که تمامی اخباری که شبکه خبری سی‌ان‌ان از جنگ غزه پوشش می‌دهد به صورت غیرمستقیم از زیر تیغ سانسور ارتش اسرائیل عبور می‌کند.پایگاه اینترسپت در گزارشی فاش کرده تمامی اخباری که شبکه خبری سی‌ان‌ان از جنگ غزه پوشش می‌دهد به صورت غیرمستقیم از زیر تیغ سانسور ارتش اسرائیل عبور می‌کند. این پایگاه خبری گزارش داده تمامی خبرنگاران شبکه خبری سی‌ان‌ان در هر جای دنیا که خبری درباره غزه تولید کنند بایستی خبرهایشان را قبل از انتشار برای دفتر این رسانه در بیت‌المقدس ارسال کنند.
با آنکه سی‌ان‌ان ادعا می‌کند هدف از این سیاست اطمینان یافتن از دقت و صحت گزارش‌هایش است اما معنای این سیاست در عمل آن است که بخش زیادی از تولیدات خبری این رسانه توسط خبرنگارانی قالب زده شده که مجبورند قوانین سانسور ارتش اسرائیل را رعایت کنند. به نوشته اینترسپت، دفتر سی‌ان‌ان در بیت‌المقدس همانند تمامی دیگر رسانه‌های فعال در اسرائیل مجبور به رعایت قوانین سانسور ارتش اسرائیل است. مطابق این قوانین، ارتش اسرائیل علاوه بر آنکه موضوعاتی که نباید خبری شوند را مشخص می‌کند می‌تواند از انتشار مقاله‌هایی که آنها را نامناسب می‌داند جلوگیری کند.
https://siasatrooz.ir/vdcbfwb8wrhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی