شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : 128252
جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت غرب همچنان ادامه دارد

نبش قبر ۱۱۰۰ فلسطینی و ربودن پیکرهای شهدا

نبش قبر ۱۱۰۰ فلسطینی و ربودن پیکرهای شهدا
نظامیان اسرائیلی در تازه‌ترین جنایت، پیش از عقب‌نشینی از یک محله در غزه، پیکرهای دست‌کم ۱۵۰ شهید تازه دفن شده در قبرستان این محله را ربودند.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه، گزارش داد که ارتش اسرائیل در جدیدترین جنایت خود، اقدام به نبش قبر ۱۱۰۰ نفر در قبرستان محله التفاح (واقع در شمال شرق شهر غزه) کرده است و پیکرهای شهدای تازه دفن شده را بدون توجه به حرمت اموات و قبورشان از آن خارج کرده است.
اشغالگران پس از نبش قبر و زیر و رو کردن این قبرستان با بولدوزرهای نظامی، پیکرهای نزدیک ۱۵۰ نفر از شهدایی که جدیدا دفن شده بودند، به سرقت بردند و به محل نامشخصی انتقال دادند. امری که موجب شد تا شبهه دزدیدن اعضای بدن شهدا و ارتکاب جنایتی دیگر، بار دیگر قوت بگیرد.  این در حالی است که نظامیان اسرائیلی پس از ده روز نبرد مرگبار با مقاومت مجبور شدند، دیروز جمعه از دو محله التفاح و الدرج در غزه عقب‌نشینی کنند، اما در تلافی این شکست، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند و قبرستان محله التفاح را زیر و رو کردند.این نخستین‌بار نیست که رژیم صهیونیستی اقدام به ربودن پیکرهای شهدای غزه کرده، آخرین مورد آن به تحویل پیکرهای ۸۰ شهید غزه به طرفهای فلسطینی در رفح باز می‌گردد. جنبش حماس اعلام کرد که این پیکرها، به صورت مثله و دست‌کاری شده تحویل شده‌اند که در رفح دفن شدند. اشغالگران اعضای حیاتی بدن این شهدا را ربوده بودند، همانطور که قبلاً قبور را در جبلیه نبش کرده و پیکرهای شهدای جدید را نیز از آنجا ربوده بود. این در حالی است که پیکرهای ده‌ها نفر از این شهدا هنوز تحویل نداده است.  تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم اسرائیل در انگلیس شهر غزه را به زعم خود "شهر تروریستی وحشتناک" توصیف کرد و گفت که همه مدارس، مساجد و خانه های آن باید منهدم شود.هوتوولی در مصاحبه ای با رادیو LBC انگلیس همچنین مدعی شد که همه آنها (خانه ها و مدارس و مساجد) با شبکه تونل حماس مرتبط هستند! خبر دیگر آنکه سه کشور آفریقایی، ادعاهای مطرح شده از سوی محافل صهیونیستی درباره مذاکره با این کشورها در زمینه انتقال ساکنان غزه را تکذیب کردند. اخیرا برخی محافل صهیونیستی مدعی شده بودند که تل آویو در حال مذاکره با برخی از کشورهای آفریقایی برای انتقال ساکنان غزه به این کشورها است.در همین رابطه، نهادهای رسمی در سه کشور آفریقایی رواندا، کنگو و چاد با صدور بیانیه‌هایی جداگانه ادعاهای محافل عبری را تکذیب کردند.
یک مرکز حقوق بشری از شکنجه بازداشت شدگان ساکنان غزه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه اعلام کرد: ما گزارش شکنجه و برخورد خشن با بازداشت شدگان در غزه را از سوی نظامیان اسراییلی ثبت کردیم.در بیانیه این مرکز حقوق بشری آمده است: این گزارشها از عملیات شکنجه برنامه ریزی شده و برخورد خشن و غیرانسانی با بازداشت شدگان حکایت دارد. برخی از بازداشت شدگانی که از چنگ ارتش و بازپرسان شاباک رها شده اند اعلام کردند که برخوردی همانند حیوانات با آنها در جریان بازجویی به عمل آمده و بسیار شکنجه شده اند.صدها نفر از مردم در یکی از شهرهای اندونزی با برگزاری تجمع اعتراضی خواستار پایان محاصره غزه شدند.روزنامه عبری هاآرتص  در گزارشی نوشت که اعضای کابینه تل‌آویو معتقدند ارتش هنوز به هیچ یک از اهداف جنگ در نوار غزه دست نیافته است، در حالی که خودشان درباره مسئولیت شکست امنیتی و نظامی ۷ اکتبر باهم درگیر هستند.هاآرتص در مقدمه گزارشش نوشت که «وزاری کابینه اذعان می‌کنند که توانمندی‌های حماس همچنان حفظ شده و به اهدافش ادامه می‌دهد؛ رهبران نظامی آن زنده هستند و اکثر تونل‌ها هنوز تخریب نشده‌اند».
خبر دیگر آنکه «مارتین گریفیث» رئیس امور بشردوستانه سازمان ملل متحد عنوان کرده است که غزه پس از بمباران بی‌امان نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است.به گفته وی غزه به سادگی غیرقابل سکونت شده است و مردم آن هر روز شاهد حملاتی هستند که موجودیتشان را تهدید می‌کند و در چنین شرایطی جهان تنها نظاره‌گر این تهدیدات است.ادعاهای وزرای اسرائیل درباره «آینده غزه» و کوچاندن اجباری فلسطینیان، مخالفت وزیر خارجه فرانسه را در پی داشته است.سازمان یونیسف با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که جان هزاران کودک در غزه با تشدید تنش‌ها و تهدیدهای دیگر مثل بیماری در خطر قرار دارد.سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که مراکز درمانی و پزشکی در غزه و کرانه باختری از حمله‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی در امان نیستند و خطر مرگ برای کودکان فلسطینی رو به افزایش است.
طبق آمار و ارقام جدید سازمان جهانی بهداشت، از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و آغاز دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، دست‌کم ۶۱۳ نفر در جریان حملات اسرائیل در اراضی اشغالی، در مراکز درمانی به شهادت رسیده‌اند که از آن میان ۶۰۶ نفر در زیرساخت‌های درمانی غزه و هفت نفر در کرانه باختری بوده‌اند.نظامیان اسرائیلی پس از ده روز نبرد مرگبار با مقاومت مجبور شدند از دو محله التفاح و الدرج در غزه عقب‌نشینی کنند، اما در تلافی این شکست، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند.شبکه خبری الجزیره گزارش داده بمباران اسرائیل در مرکز نوار غزه به شهادت ۳۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر منجر شده است.
https://siasatrooz.ir/vdchm6nzi23niid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی