جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
کد مطلب : 128341
نیروی دریایی ارتش نفتکش آمریکایی را توقیف کرد

عاجز از واکنش

عاجز از واکنش
آمریکایی‌ها که تا پیش از این خود را یکه‌تاز خلیج فارس و دریای عمان می‌دانستند اکنون عاجز از واکنش به توقیف نفتکش متعلق به خود از سوی نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های عمان هستند.
به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران از سوی آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توقیف شد.
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد؛ به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح پنجشنبه توقیف شد.
نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرد و در اختیار آمریکا قرار داد.
این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح روز پنجشنبه با حکم قضائی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی از سوی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضائی است.
آمریکا با تأیید این خبر خواهان آزادی این کشتی شد!
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی توقیف نفتکش آمریکایی از سوی ایران در دریای عمان اعلام کرد: دولت ایران باید فوراً این کشتی و خدمه آن را آزاد کند.
ودانت معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران ادعا کرد: ایران یک نفتکش متعلق به جزایر مارشال با پرچم یونان را درحالی که در آب‌های بین المللی حرکت می‌کرد، توقیف کرد. وی گفت: دولت ایران باید فوراً این کشتی و خدمه آن را آزاد کند. توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری جدیدترین رفتار ایران با هدف ایجاد اختلال در کشتیرانی بین‌المللی است.
این مقام آمریکایی با نادیده گرفتن دزدی دریایی ایالات متحده مدعی شد: این اقدام به بی‌ثباتی برای کشتیرانی جهانی و اقتصاد جهانی می‌افزاید. این اقدامات تحریک‌آمیز ایران برای اقتصاد جهانی مضر است و باید متوقف شود. آمریکا به همراه شرکای خود به مقابله با مجموعه‌ای از اقدامات بی‌ثبات کننده ایران ادامه خواهد داد.
 شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گزارش داد: کشتی توقیف شده که قبلاً به نام سوئز راجان شناخته می‌شد، زمانی در مرکز اختلافات دیگری بین آمریکا و ایران قرار داشت که در نهایت منجر به توقیف بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران توسط آمریکا شد. بنابر گزارش‌ها، نیرو‌های مسلح ایرانی صبح پنجشنبه سوار این کشتی شده و آن را توقیف کردند.
https://siasatrooz.ir/vdcgt79qqak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی