شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128349
طوفان الاقصی یکصد روزه شد

سازمان نجات کودکان: اسرائیل مسئول کشتار ۱۰ هزار کودک در غزه است

سازمان نجات کودکان: اسرائیل مسئول کشتار ۱۰ هزار کودک در غزه است
در حالی یک صد روز از طوفان الاقصی می‌گذرد که از یک سو ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر نابودی مقاومت نابود شده است و حتی کانه باختری در آستانه انفجار مردمی قرار گرفته است و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همچنان بزرگترین دستاوردش ویران سازی خانه‌ها و کشتار زنان و کودکان غزه است.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی:سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» هشداری استراتژیک به نتانیاهو در رابطه با احتمال انفجار قریب‌الوقوع اوضاع در کرانه باختری داده است. هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اسرائیل و شماری از دیگر فرماندهان ارشد نظامی این رژیم هم هشدارهای مشابهی صادر کرده‌اند. کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز در گزارشی مشابه مدعی شده به یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتز هشدار داده شده که اسرائیل با خطر گشوده شدن جبهه جدیدی در کرانه باختری همزمان با جنگش در غزه با حماس و در مرز شمالی با حزب‌الله روبرو است.
گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از انهدام چهار دستگاه تانک «مرکاوا» و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که چهار تانک مرکاوا و یک نفربر صهیونیستی را با راکت های «یاسین۱۰۵» در شرق خانیونس واقع در جنوب غزه هدف قرار داده است.این گردان ها همچنین از هدف قرار دادن یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی در شرق شهر خانیونس در جنوب نوار غزه با موشک زمین به هود خبر داد.گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که نیروهایش ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار دادند.درهمین حال شاخه نظامی حماس اعلام کرد یک بالگرد اسرائیلی را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است.نیروهای گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد که دو نظامی اشغالگر اسرائیلی را در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه از فاصله صفر هدف قرار داده و از پا درآوردند.
در همین حال پایگاه صهیونیستی واللا نیز گزارش داد که اسراییل به معلول شدن چهار هزار نظامی خود در نتیجه نبردهای زمینی در نوار غزه اعتراف کرد. براساس نتایج یک نظرسنجی در سرزمین های اشغالی، ۵۳ درصد از صهیونیست ها معتقدند که رژیم اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه در برابر جنبش حماس پیروز نشده است و ۲۲ درصد دیگر نیز معتقدند که تل آویو واقعاً در این جنگ شکست خورده است.
خبر دیگر آنکه پایتخت انگلیس در آستانه برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین و فعالان ضد جنگ، با استقرار پرشمار نیروهای پلیس، چهره امنیتی به خود گرفت.دولت پاکستان ضمن اعلام حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی و محکومیت جنایات این رژیم علیه فلسطینیان، امروز چهارمین محموله کمک‌های بشردوستانه خود را برای مردم غزه ارسال کرد.حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک پایگاه نظامی صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که موشک‌ ضدزرهی از جنوب لبنان، به سمت الجلیل اعلی شلیک شد.
رسانه‌های اسرائیلی با اعتراف به «دست‌نیافتنی بودن هدف نابودی حماس در غزه» با وجود کمک اطلاعاتی و نظامی آمریکا، از بنیامین نتانیاهو خواستند که راهی کم خسارت‌ برای اعتراف به شکست بیابد.مردم مغرب در 56 شهر این کشور جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار پایان روابط میان رباط و تل آویو شدند.
سازمان ملل از امتناع «سیستماتیک» رژیم صهیونیستی جهت اجازه به نیروهای این سازمان برای دسترسی به شمال غزه ابراز تاسف کرد..سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بعد از عملیات ۷ اکتبر کارگروهی برای کمک اطلاعاتی به اسرائیل جهت یافتن محل حضور سران حماس تشکیل داده است.سازمان «نجات کودکان» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۱۰ هزار کودک را به شهادت رسانده‌است.به گزارش ایسنا، سازمان «نجات کودکان» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۱.۱ میلیون کودک در غزه زندگی می‌کنند و تعداد کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند یک درصد از کل جمعیت کودکان نوار غزه را تشکیل می‌دهند.
از سوی دیگر درپی انتقاد‌های برخی حامیان رژیم صهیونیستی از آفریقای جنوبی به دلیل کشاندن این رژیم به دادگاه لاهه، وزیر خارجه این کشور به آن‌ها پاسخ داد.
«نالدی پاندور» وزیر خارجه و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی گفت: «شکی ندارم که اسرائیل تلاش خواهد کرد تا بر حمله حماس در هفتم اکتبر متمرکز شود که ما آن را محکوم کردیم. آن‌ها (صهیونیست‌ها) تعداد زیاد کشته‌های ناشی از بمباران کورکورانه غیرنظامیان فلسطینی را که هیچ نقشی در این حمله نداشتند، نادیده می‌گیرند.وی افزود: بعد از این جنایات انجام شده علیه غیرنظامیان، متقاعد کردن جهان به اینکه تمامی این اقدامات با انگیزه دستگیری و از بین بردن عاملان این حمله انجام شده، بسیار دشوار خواهد بود.
خبر دیگر آنکه یک تحلیلگر نظامی اسرائیلی در مقاله‌ای نوشت که ارتش این رژیم با گذشت نزدیک به 100 روز از جنگ، هنوز فاصله زیادی با اهداف اعلامی اولیه دارد.سخنگوی وزارت بهداشت غزه در ادامه اعلام کرد که در مجموع، تعداد شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه) تاکنون به ۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش یافته است.
https://siasatrooz.ir/vdceev8zojh8wxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی