دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : 128375
وکلای آفریقای جنوبی علیه آمریکا و انگلیس شکایت می‌کنند

ژوهانسبورگ جور اعراب را می‌کشد

ژوهانسبورگ جور اعراب را می‌کشد
گروهی از وکلای آفریقای جنوبی به رهبری ویکوس فان رنزبورگ از کارشناسان حقوقی این کشور خواستار محاکمه دولت‌های آمریکا و انگلیس در دادگاه‌های غیرنظامی هستند.
آمریکا باید مسئول جرایمی که مرتکب شده، شناخته شود. شمار زیادی از وکلا پس از انجام تحقیقات در این زمینه به ما پیوستند.اکنون کسی به جرایمی که آمریکا مرتکب شده توجهی نکرده است. اتفاقات عراق از نمونه‌های این موضوع هستند. آمریکا در موضوع فلسطین نیز برای ادامه جرایم (اسرائیل) تمرکز کرده است.ادامه روند شکایت «نسل کشی» آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری، تعیین کننده نقشه راه این اقدام خواهد بود. یک مسئول در وزارت خارجه آفریقای جنوبی گفت: شکایت از رژیم صهیونیستی زیربنای قانونی دارد و اطمینان داریم رای دادگاه بین المللی به سود فلسطین صادر خواهد شد. این مقام مسئول وزارت خارجه آفریقای جنوبی در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: امیدواریم دیوان بین المللی حکم برقراری آتش بس در نوار غزه را تا ۱۰ روز آینده صادر کند.وی اضافه کرد: برای توقف روندی که آغاز کرده ایم هیچ فشاری برما وارد نشده و بسیاری از کشورها از شکایت ما از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.این مقام مسئول آفریقای جنوبی همچنین گفت: هیچ کمک قانونی از سوی هیچ کشوری دریافت نکرده ایم و فقط شماری از فلسطینی ها در این پرونده با ما همکاری می کنند.
تیم حقوقی آفریقای جنوبی در پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در بازگشت از لاهه در فرودگاه مورد استقبال انبوهی از مردم این کشور قرار گرفت.ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که انبوهی از هواداران در فرودگاه بین‌المللی OR Tambo برای استقبال از این تیم حقوقی تجمع کرده بودند. بسیاری از تجمع کنندگان با در دست داشتن پرچمهای آفریقای جنوبی و فلسطین حمایت خود را از این پرونده نشان دادند و با سر دادن شعارهای «فلسطین آزاد» از مردم غزه حمایت کردند. استقبال کنندگان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «همه قهرمانان شنل نمی‌پوشند».گوستاوو پترو، رئیس‌جمهوری کلمبیا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسوول کشتارهای غزه دانست و اعطای جایزه صلح نوبل به تیم حقوقی آفریقای جنوبی به دلیل طرح شکایتی علیه این رژیم در دادگاه بین‌المللی دادگستری را خواستار شد.گروهی متشکل از ۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند.
https://siasatrooz.ir/vdcd5j0fkyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی