پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
کد مطلب : 128404
اعتراف ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی

هرگز نمی توانیم حماس را نابود کنیم

هرگز نمی توانیم حماس را نابود کنیم
«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص اذعان کرد: ما هرگز نخواهیم توانست حماس را نابود کنیم. هر روز که می‌گذرد تحقق این هدف بیش از پیش ناممکن می‌شود.
وی در ادامه افزود: اگر به درگیری‌ها در خان یونس و اردوگاه‌های مرکزی ادامه دهیم صدها کشته و هزاران زخمی در میان نظامیان اسراییلی برجای خواهد ماند.به تازگی نیز ایهود لاوی مقام سابق موساد در سخنانی اعلام کرده است که فشار نظامی تل آویو و جنگ علیه غزه تنها به کشته شدن اسرای اسراییلی منجر خواهد شد.
وی اضافه کرد که فشارهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به توافق منجر نخواهد شد بلکه تنها باعث کشته شدن اسرای اسراییلی در غزه می‌شود.سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که برآوردهای ارتش حاکی از آن است که جنبش حماس تا ماه‌ها قادر به ادامه حمله‌های موشکی از نوار غزه به اراضی اشغالی خواهد بود.در حالیکه با افزایش تلفات انسانی در غزه، درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه در جهان رو به افزایش است، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می خواهد یک سال دیگر این جنگ را ادامه دهد. در شرایطی که برخی رسانه‌ها از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه خبر می‌دهند، شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از منابعی ناشناس گزارش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) با رؤسای شورای محلی در مقر فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل در «بئرشبع» گفته که جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت کمتر حرکت کرده است. «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه گفت: «حماس همچنان یک تهدید فعال برای اسرائیل است و سران آن تهدید کرده‌اند که حملات مشابه ۷ اکتبر را تکرار کنند».کربی طی نشست خبری در کاخ سفید مدعی شد: «اسرائیل در عملیات نظامی در جنوب و شمال نوار غزه، به مرحله حملات با شدت کمتر حرکت کرده است».
مقام‌های اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی با بیان شکست تلاش‌های اخیر برای از بین بردن شبکه تونلی غزه، به ناچیز بودن آگاهی خود برای برچیدن آن اذعان کردند.دو مقام ناشناس اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند «حدود ۵۷۰۰ چاه مجزای منتهی به داخل تونل‌های زیر غزه وجود دارد». یکی از این مقام‌ها با بیان این که این تونل‌ها باید مکان‌یابی، درباره حضور اسرا بررسی و تعمیرناپذیر شود، گفت «سال‌ها غیرفعال کردن این تونل‌ها زمان می‌برد» و اذعان کرد که تلاش‌های اخیر تل‌آویو برای تخریب تونل‌ها با جاری کردن آب دریا در آن‌ها شکست خورده است. حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز چهارشنبه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، حمایت‌های تسلیحاتی از این رژیم را به شدت محکوم کرد.
برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات گفت جنگی که توسط کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شروع شده، بیشترین میزان تخریب در قرن بیست‌ویک را تاکنون برجای گذاشته است.تنی چند از اعضای پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهند که از پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دادگاه لاهه حمایت کنند.
با شروع اقدامات دفتر بازرسی کل رژیم صهیونیستی برای رسیدگی به وضعیت جنگ و اتفاقات ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، مقامات امنیتی صهیونیست نگران هستند که اسناد سری مربوط به جنگ علیه غزه بر ملا شود.وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به درخواستی از افزایش ۱۰ برابری تایید مجوز صادرات تسلیحات برای رژیم صهیونیستی در سال گذشته خبر داد و یک هفته نامه آلمانی همچنین از تصمیمات برلین برای ارائه مهمات برای تانک‌های این رژیم خبر داد.
در این میان منابع رسانه‌ای از تظاهرات علیه کابینه رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و استفاده نیروهای پلیس از زور برای متفرق کردن آنها خبر دادند.طبق گزارش شبکه الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضان از تظاهرات در تل‌آویو که خواستار پایان جنگ در نوار غزه بود، جلوگیری کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcgz79qtak9xt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی