جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128583
در یکصد و بیستمین روز جنایات خونین رژیم صهیونیستی

مردم غزه هر روز برای زنده‌ماندن می‌جنگند

مردم غزه هر روز برای زنده‌ماندن می‌جنگند
کشورهای غربی در تکاپو هستند تا کمک‌ها به سازمان حمایت از فلسطینیان را قطع کنند و این در حالی است که سازمان ملل می‌گوید مردم غزه در جدال برای زنده‌ ماندن هستند.
«دسترسی به آب شرب به مسئله مرگ و زندگی مردم غزه تبدیل شده است»، این‌ها بخشی از بیانیه آژانس سازمان ملل متحد برای پناهجویان فلسطینی یا همان «آنروا» است که در هفته‌های اخیر برخی از کشورهای غربی از جمله آمریکا به بهانه‌ واهی، کمک به این نهاد بشردوستانه را قطع کرده‌اند.شبکه «تی‌آر‌تی» گزارش کرد، آنروا در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، تأکید کرده است که از آن‌جایی که دسترسی به آب شرب در غزه همچنان یک چالش باقی مانده است، تعداد افراد بیشتری در نتیجه محرومیت و بیماری در این منطقه جان خود را از دست می‌دهند.طبق آمار و ارقام سازمان ملل، ۱.۹ میلیون نفر از شهروندان نوار غزه در جنایات سه ماه اخیر رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند که ۸۵ درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند که با بحران شدید دارو، آب آشامیدنی و غذا مواجهند. از طرف دیگر 60 درصد از زیرساخت‌های غزه آسیب دیده یا تخریب شده است.طبق گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تقریبا همه کودکان غزه که بیش از یک میلیون نفر برآورد شده به حمایت‌های روانی نیاز دارند.سخنگوی یونیسف می‌گوید: «کودکان غزه علائمی دارند که اضطراب بسیار شدید و مداوم و از دست دادن اشتها را نشان می‌دهند. آنها نمی‌توانند بخوابند.»طبق داده‌های یونیسف حدود ۱۷ هزار کودک در نوار غزه در حال حاضر بدون همراه یا جدا از خانواده‌های خود هستند.
خبر دیگر آنکه شهردار «اوک ویل» کانادا هر گونه صحبت و بحث درباره برقراری آتش بس در غزه را به یهودی ستیزی ربط داد.منابع رسانه‌ای از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از چند منطقه حساس نوار غزه برای نخستین‌بار طی طول جنگ غزه خبر دادند.نخست‌وزیر مالزی انور ابراهیم در گفت‌وگو با الجزیره ضمن اعلام حمایت از فلسطین، گفت که به آمریکایی‌ها تاکید کردیم که واشنگتن نباید با ادامه کشتار مردم در غزه موافقت کند.مقاومت اسلامی عراق، نیز  طی بیانیه‌ای اعلام کرد بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است.
خبر دیگر آنکه حماس طی بیانیه‌ای طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت ورود اعضای سازمان آزادی‌بخش و رهبران مقاومت فلسطین به این کشور را محکوم، و واشنگتن را شریک جنایات تل‌آویو توصیف کرد.از سوی دیگر همزمان با برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی طرح پیشنهادی مبادله اسرا، خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ دست به تظاهرات زدند.علاوه بر بمباران‌های روزانه که تخریب گسترده‌ای در پی دارد، نظامیان ارتش اسرائیل نیز به طور عامدانه اقدام به آتش زدن خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه می‌کنند.ارتش اسرائیل که از سگهای آموزش دیده برای شناسایی بسته‌های انفجاری در غزه یا وجود نیروهای مقاومت اطلاع پیدا می‌کرد، به خاطر سیاست جدید حماس به بن‌بست رسیده است.
خبر دیگر از جنگ آنکه خبرگزاری «سانا» به نقل از یک منبع نظامی سوریه نوشت که نقاطی در جنوب دمشق هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت که فقط خسارت مادی در پی داشت. در این میان سازمان اطلاعات ترکیه هفت نفر را به ظن فروش اطلاعات به سازمان جاسوسی موساد بازداشت کرد.نیروهای مرزبانی اردن نیز 4 اسرائیلی که از خط مرزی عبور کرده بودند را بازداشت کردند.کانال 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داده کابینه جنگی این رژیم طرح محدود کردن ورود کمک به غزه را بررسی می‌کند.تظاهرات‌کنندگان در آمریکا با تجمع مقابل ساختمان کنگره خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شده و در برخی نقاط شهر خیابان‌ها را مسدود کردند.
بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اقدامات نجات‌بخش آنروا در نوار غزه، ستون اصلی ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه است. بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز فرمان اجرایی جدیدی برای تحریم شهرک‌‌نشین‌های اسرائیلی امضا کرد.ارتش پاکستان در نشستی در مقر فرماندهی نیروهای مسلح این کشور حمایت مجدد خود را از مردم غزه اعلام کرد.دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت کشورش ممکن است بعد از آتش‌بس در غزه کشور فلسطین را رسماً به رسمیت بشناسد و منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله بین اسرائیل و فلسطینی‌ها نماند. شورای شهر شیکاگو در تحولی که از گسترش اعتراضات به سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از اسرائیل حکایت دارد قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس در غزه به تصویب رساند.
https://siasatrooz.ir/vdcevv8zxjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی