جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : 128850
جنایتی که رژیم صهیونیستی در غزه با یکصد شهید و 700 زخمی رقم زد

کشتار گرسنگان در صف غذا

کشتار گرسنگان در صف غذا
حمله هوایی رژیم اسرائیل به فلسطینیان به هنگام دریافت غذا و کمک‌های انسانی منجر به شهادت 112 نفر و زخمی شدن بیش از 700 تن دیگر شد که این جنایت صهیونیست‌‌ها، واکنش داخلی و خارجی را در پی داشت در حالی که آمریکا با مانع تراشی بر سر محکوم سازی این جنایت در شورای امنیت بار دیگر مشارکت خود در کشتار غزه را اعلان کرد.
وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که اقدام نظامیان رژیم اسرائیل در تیراندازی به سمت غیرنظامیان در غزه که به دنبال غذا هستند، غیرقابل توجیه است و نیاز به آتش بس فوری و دائمی در غزه برای ورود کمک های انسانی به این منطقه است.دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی بیانیه‌ای شهادت 100 فلسطینی و زخمی شدن 700 نفر حین توزیع کمک های انسانی در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها را محکوم کرد و گفت که این جنایت وحشیانه دلیل دیگری بر سطح توحش و کینه صهیونیست‌هاست.آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به شهادت 112 نفر از فلسطینیان خواهان کمک انسانی در شمال غزه گفت: «کشته شدن 100 نفر از نیازمندان به کمک انسانی در غزه نیازمند انجام تحقیقات مستقل و تأثیرگذار است.جنبش حماس در واکنش به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در غزه، از دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی کیفری خواست تا برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی اقدام کنند.وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله نیرو‌های اشغالگر به آوارگان در غزه نقض قوانین بین المللی است. حمله مرگبار به کمک جویان بخشی از اقدامات جنایتکارانه سیستماتیک نیرو‌های اشغالگر بوده است.
آرورا دیا راتو رووئلتا نماینده اسپانیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار برگزاری فوری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین در غزه شد.وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در واکنش به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در غزه، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت دیگری علیه بشریت شده است.
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب با انتشار بیانیه‌ای کشتار آوارگان در غزه را محکوم کرد و در بیانیه‌ای به هدف قراردادن غیرنظامیانی که در غزه در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند واکنش نشان داد.ملانی جولی وزیر خارجه کانادا با بیان اینکه کشته شدن ده‌ها فلسطینی در غزه که در انتظار کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند یک کابوس است، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.
وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای کشتار آوارگان در شمال غزه را به شدت محکوم کرد.وزارت خارجه عربستان هدف قراردادن غیرنظامیانی که در غزه در صف انتظار دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را به شدت محکوم کرد.آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا  در بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.یک سخنگوی کاخ سفید: خواستار تحقیق در این زمینه شده ایم.ما از دولت اسرائیل خواسته ایم تا در مورد حادثه دلخراش امروز در غزه تحقیق کند و اطلاعات بیشتری ارائه دهد.گزارشگر سازمان ملل در موضوع فقر و حقوق بشر خواستار تحریم جهانی تل آویو شد و تاکید کرد: جامعه بین‌المللی در مقابل اسرائیل ضعیف عمل کرده است.
منابع ارشد مقاومت فلسطین به المیادین خبر دادند که کمک به مردم فلسطین در نوار غزه یکی از موارد غیرقابل مذاکره مقاومت فلسطین در مرحله اول است.شماری از افسران آمریکایی با اذعان به قدرت حماس اعلام کردند این جنبش توانایی آن را دارد که رژیم صهیونیستی را به باتلاقی طولانی مدت بکشاند.با شهادت ۴ نوزاد دیگر بر اثر گرسنگی، شمار کودکان فلسطینی که به دلیل سوء تغذیه شدید جان خود را از دست دادند به ۱۰ نفر رسید.
وزیر خارجه ژاپن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینی ها در صف کمک را در تعارض با قوانین بین‌المللی توصیف کرد.منابع فلسطینی تصاویری از برگزاری نماز جمعه بر روی ویرانه‌های مسجد الفاروق در شهر رفح در جنوب نوار غزه منتشر کردند.رییس جمهور کلمبیا پس از کشتار آوارگان فلسطینی در خیابان الرشید در شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، تمامی معامله های خرید سلاح از این رژیم را تعلیق کرد.
وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن جنایت شنیع صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینی‌ها در خیابان الرشید غزه که منتظر کمک‌های انسانی بودند حامیان این رژیم را در جنایات آن شریک دانسته و از جامعه جهانی خواست برای مهار اشغالگران اقدام فوری کند.
وزارت خارجه لبنان نیز  خواستار تشکیل یک کمیته تحقیقات بین‌المللی برای محاکمه رژیم اشغالگر شد. در این میان آمریکا مانع از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی در خصوص جنایت حمله به صف دریافت‌کنندگان کمک در خیابان «الرشید» غزه شد.مردم صعده یمن این هفته نیز با شعار «شما تنها نیستید، در کنار غزه ایستاده‌ایم» به خیابان‌ها آمدند.
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفت: آتش‌بس در غزه احتمالا تا دوشنبه اتفاق نمی‌افتد و کشتار  رژیم صهیونیستی در غزه، مذاکرات آتش‌بس را پیچیده می‌کند.مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان این جنبش یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان سرنگون کرده است.
از سوی دیگر گروه‌های فلسطینی شرکت کننده در اجلاس مسکو بر ضرورت وحدت فلسطینیان برای مقابله با نسل کشی رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.
https://siasatrooz.ir/vdcbswb8grhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی