جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : 128854
برگزاری انتخابات زیر حملات شدید رسانه‌های دشمن

بر‌چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد

بر‌چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد
انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز شد، رهبر انقلاب همیشه و همواره بر روی رأی اول وقت تاکید داشته‌اند و دیروز نیز که ایشان رأس ساعت 8 پای صندوق حاضر شده و رأی خود را به نامزدهای برگزیده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دادند، بر این نکته تأکید کردند.
ایشان در سخنانی که پس از انداختن رأی خود به صندوق‌ها مقابل ده‌ها دوربین خبرنگاران داخلی و خارجی داشتند به مرددین چنین توصیه‌ای کردند؛ « در کار خیر حاجت هیچ استخاره‌ای نیست.» قطعاً چنین توصیه‌ای بر روی درصدی از قشر مردد برای حضور در انتخابات تأثیر خود را گذاشته است.
انتخابات در روز مقرر زیر آماج حملات رسانه‌ای گسترده و سنگین دشمن آغاز شد در حالی که تا پیش از نیز حملات و تبلیغات گسترده و سنگین دشمنان علیه انتخابات برای کاهش مشارکت وجود داشت. در زمان برگزاری انتخابات شبکه‌ها و کانال‌های فضای مجازی رسانه‌هایی چون من و تو، اینرنشنال، بی بی سی، وی‌او‌ای و دیگر رسانه‌های همسو، با انتشار گزارش‌ها و تصاویری سعی داشتند تا از کم فروغ بودن انتخابات بگویند. در حالی که شهروند خبرنگار من‌و‌تو در گزارشی یک صف نانوایی را نشان می‌داد که چند نفر برای خرید نان ایستاده‌اند، در فاصله کمی با آن یک شعبه اخذ رای را نیز نشان داد که صفی در آن نبود، و می‌گفت، هیچکس در صف نیست! در حالی که شعبه اخذ رأی یک مدرسه بود که درب حیاط آن باز بود و تا محل اخذ رأی فاصله زیادی وجود داشت و قطعا درون مدرسه مردم برای رأی دادن حضور داشتند.
با وجود همه هجمه‌هایی که علیه انتخابات این دوره، از سوی دشمنان و برخی در داخل انجام شد، اما شاهد حضور قابل توجه مردم پای صندوق‌های رأی بودیم. اکثر شهرهای کشور شاهد حضور مردم بودند، از استان‌های جنوبی تا شمالی، ‌شرقی و غربی مردم پای صندوق رأی حاضر شدند و نشان دادند که پای کار انقلاب هستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در ماه‌ها و روزهای منتهی به برگزاری انتخابات با دیدارهای متعدد با اقشار گوناگون و سخنانشان تنور انتخابات را گرم کردند و همگان را نسبت به اهمیتی که این دور از انتخابات دارد،‌ آگاه ساختند.به واقع محور اصلی ایجاد مشارکت در انتخابات 11 اسفند ایشان بودند و با تحلیل‌ها، تشویق‌ها و ترغیب‌هایی که داشتند، بسیاری از اقشار جامعه که مردد به رأی دادن بودند، نظرشان برگشت.
انتخابات تا پاسی از شب برگزار شد، در حالی که همچنان شاهد بودیم که شبکه‌‌های معاند و کانال‌های خبری آنها سعی داشتند تا اینگونه وانمود کنند که مردم از انتخابات استقبال نکرده‌اند.
حضور مردم در شهرها و شهرستان‌های کشور در سطح بالایی بود و نمی‌توان تهران را الگوی همه شهرها دانست اگر در تهران درصد قابل توجهی شرکت نکردند،‌ باید گفت تهران همه ایران نیست، بخشی از آن است. مردم به ندای رهبری، به ندای وجدانی و ملی خود پاسخ دادند و پای صندوق‌های رأی آمدند و بار دیگر ثابت کردند که ایران، انقلاب و نظام اسلامی را دوست دارند.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: علیرغم برف و باران شدید در برخی استان ها، طبق آمار و اطلاعی که از شهرستان داریم الحمدلله تا این لحظه شاهد حضور باشکوه تر مردم نسبت به دوره‌های گذشته هستیم.
سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور، دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۵۹ هزار شعبه رای قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت می‌کنند. وی در ادامه گفت: علیرغم برف و باران شدید در برخی استان ها، طبق آمار و اطلاعی که از شهرستان داریم الحمدلله تا این لحظه شاهد حضور با شکوه تر مردم نسبت به دوره های گذشته هستیم. وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستانها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت کردند.
وی افزود: مدیران شعب اخذ رای توجه کنند که هرکس با یکی از پنج مدرک هویتی به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد. شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد و تقاضا داریم از آنجاکه ممکن است برخی مردم به دلیل فقدان توانایی نتوانند پای صندوق رای بیایند این شعب سیار با هماهنگی بهزیستی یا فرمانداری و استانداری باید به منزل این افراد بروند و رأی را اخذ کنند. شاهچراغی تاکید کرد: نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.
همچنین محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره استان‌های پیشتاز در انتخابات گفت: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، قم، لرستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام و کرمان از استان‌های پیشرو در انتخابات ۱۱ اسفند هستند. وی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: براساس آخرین آمار، ۴۷ درصد از رأی‌دهندگان زنان و ۵۳ درصد مردان هستند. ۸۶ درصد از رأی‌دهندگان با کارت ملی، ۱۱ درصد با شناسنامه، ۳ درصد گواهینامه و کمتر از ۱ درصد با پاسپورت و کارت پایان خدمت رأی دادند.
https://siasatrooz.ir/vdcftcdyjw6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی