?> اراده مقاومت برای مجازات اسرائیل قوی‌تر شد | سیاست روز
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : 129169
واکنش‌‌های گسترده به شهادت فرزندان اسماعیل هنیه

اراده مقاومت برای مجازات اسرائیل قوی‌تر شد

اراده مقاومت برای مجازات اسرائیل قوی‌تر شد
شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در روز عید فطر واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و همه، این جنایت را در چارچوب تلاش‌های ناکام اشغالگران برای تسلیم کردن مقاومت دانستند.
جنایتی که رژیم صهیونیستی دیروز در عید فطر با هدف قرار دادن خودروی اعضای خانواده «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مرتکب شد و شماری از فرزندان و نوه‌های وی در این جنایت به شهادت رسیدند، واکنش‌های گسترده‌ای در سطح منطقه و فراتر از آن داشت.«احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در واکنش به ترور فرزندان هنیه توسط ارتش صهیونیستی اعلام کرد که رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی که در جنگ به هیچ دستاوردی نرسیده، می‌خواهد با ترور غیرنظامیان و قتل عام ملت فلسطین، رهبری مقاومت را تحت فشار قرار دهد؛ با این توهم که مقاومت مجبور گردد در جریان مذاکرات از خواسته‌های عادلانه و درست خود عقب‌نشینی کند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم به نوبه خود در بیانیه‌ای شهادت جمعی از فرزندان هنیه را به او تسلیت گفته و تاکید کرد: این کشتار وحشیانه و ناجوانمردانه موید آن است که دشمن به دلیل شکست در رسیدن به اهداف میدانی خود کاملا گیج و سردرگم شده و با جنایت‌های کورکورانه به دنبال جبران این شکست‌ها و انتقام گرفتن از فرزندان مجاهدان و خانواده‌های آنهاست.«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با عرض تسلیت به اسماعیل هنیه به خاطر شهادت فرزندانش در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی گفت که این جایگاه جهادی بالا شایسته شماست.«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن شهادت 3 پسر و شماری از نوه‌های اسماعیل هنیه در جریان حمله تروریستی رژیم اشغالگر را تسلیت گفته و تاکید کرد این جنایت بیانگر حجم شکست میدانی اسرائیل است.شیخ «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش النجباء عراق هم در پیامی برای اسماعیل هنیه تاکید کرد که شهادت فرزندان و نوه‌های شما افتخاری است که ما و شما را سرافراز می سازد و اراده و عزم مقاومت را برای ادامه ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکای شرور و متحدان آن بیشتر می‌کند.«جمیل مزهر» معاون دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در تماس تلفنی با هنیه گفت که شما نمونه آشکار و زنده از رهبران فلسطینی هستید که فرزندان خود را برای آزادی و استقلال وطن فدا می‌کند. امروز فرزندان رهبران فلسطین با همه مردم خود در یک سنگر واحد با خون‌های خود پابت کردند که پیروزی ملت فلسطین نزدیک است.«سمیر المشهراوی» از رهبران سابق جنبش فتح هم به نوبه خود در واکنش به شهادت فرزندان هنیه در جنایت تروریستی اشغالگران گفت که مردم ما حق دارند به این رهبران ملی خود که در صفوف اول جنگ با دشمن ایستاده‌اند افتخار کنند. «حمدین صباحی» دبیر کل کنگره ملی عربی هم به نوبه خود در پیامی برای اسماعیل هنیه گفت: به نام خودم و از طرف برادرانم در کنگره ملی عربی ، شهادت فرزندان شما در یک عملیات تروریستی برنامه‌ریزی شده توسط دشمن را به شما و ملت بزرگ فلسطین تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.«احمد ابوفواد» مسئول روابط عربی و ملی در جبهه مردمی آزادی فلسطین گفت رژیم اشغالگر هرچقدر هم در جنایت‌های خود پیشروی کند هرگز نمی‌تواند از مردم فلسطین امتیاز بگیرد.هنیه در واکنش به این جنایت اشغالگران گفت: خدا را به خاطر افتخاری که با شهادت سه نفر از فرزندانم و برخی نوه‌هایم نصیبم کرد، شکر می‌کنم. ما با این دردها و خون‌ها، آینده و آزادی را برای ملت و مسئله فلسطین و امت اسلام می‌سازیم.تا کنون حدد 60 نفر از خانواده ما به شهادت رسیده اند و هیچ فرقی میان آنها و دیگر قشرهای مردم ما وجود ندارد. به اشغالگران می گوییم این خون‌ها تنها سبب افزایش ثبات قدم ما بر روی اصول و چنگ زدن به سرزمینمان خواهد شد.
ام عبدالسلام همسر اسماعیل هنیه پس از شنیدن خبر شهادت همسرش شکر خدا را به جا آورد، وضو گرفت و دو رکعت نماز شکر به جا آورد و این عکس از اسماعیل هنیه و همسرش گرفته شد.رهبران و شخصیت‌های سیاسی در پی شهادت جمعی از فرزندان اسماعیل هنیه در نوار غزه در پیام‌ها و بیانیه‌هایی با ابراز تسلیت به رئیس جنبش سیاسی حماس حمله جنایتکارانه اسرائیل را به شدت محکوم کردند. سران بسیاری از کشورها به هنیه تسلیت گفتند که خود نشانگر مشروعیت جهانی حماس است. روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود نوشت که ترور فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس نه تنها موجب تضعیف این جنبش نخواهد شد که بر محبوبیت آن خواهد افزود.خبر دیگر از فلسطین آنکه آمریکا اعلام کرد عبور و مرور کارکنان خود و خانواده‌های آن‌ها را در فلسطین اشغالی محدود کرده است.
در این میان در ادامه اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو، گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی اعلام کردند برای فراهم شدن بازگشت فوری ساکنان مناطق مرزی به خانه‌هایشان، روز ۲۵ آوریل همزمان با «عید پسح» در نزدیک‌ترین نقطه مرزی با غزه چادر می‌زنند . «نداو ارگمن» رئیس سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» گفت: «نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد و اسرائیلی‌ها باید خواهان برکناری او شوند.»یک روزنامه عبری زبان درباره تاثیرات روانی عملیات طوفان الاقصی بر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه سربازان زن این ارتش و امتناع آنها از حضور در یگان نظارت نوشت.معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی دو هدف اعلامی درباره نابودی حماس و بازگردان اسرا از غزه را غیر واقعی دانست و گفت: «ما در غزه بدون هیچ گونه استراتژی مشخص برای خروج، گرفتار شدیم.» در این میان سوناک نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی دوگانه همزمان با دفاع از تصمیم لندن برای ادامه فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی بر لزوم کاهش رنج مردم غزه تاکید کرد!
دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که او آخرین توصیه‌های حقوقی را در مورد وضعیت موجود بررسی کرده است، اما این باعث شد که موضع کشورش در مورد مجوزهای صادرات «بدون تغییر» باقی بماند. با گذشت بیش از 6 ماه از دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، نتایج نظرسنجی رسانه‌های صهیونیستی حکایت از آن دارد که 71 درصد از اسرائیلی‌ها خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو شدند. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی نوشت، برخی افسران ارتش رژیم صهیونیستی معتقدند که شکست حماس به زودی محقق نخواهد شد. نانسی پلوسی عضو دموکرات و رئیس سابق کنگره ایالات متحده، گفت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر (رژیم) اسرائیل فقط به فکر خودش و موفقیت سیاسی‌ خود است. تصاویر منتشر شده توسط گروه موسوم به "یوث دماند" که حامی «تحریم تسلیحاتی اسرائیل» است، نشان می دهد حامیان این گروه حصار آهنی وزارت دفاع انگلیس را با رنگ قرمز نقاشی می کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcfv1dy1w6d0ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی